بازدید 4640

نقش بسیار مهم زنان در حمایت از کالای ایرانی

زنان جامعه نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از مصرف بی رویه کالای خارجی به عهده دارند.
کد خبر: ۷۸۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ 28 March 2018

زنان جامعه نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از مصرف بی رویه کالای خارجی به عهده دارند.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، الهه ایرج زاده، استاد دانشگاه و حقوقدان گفت: زنان در اقتصاد خانواده نقش کلیدی و مؤثری دارند و الگوی مصرف خانواده را مدیریت می‌کنند و بر اساس فرهنگ ارزشمند ما، زنان ایرانی نیز در اقتصاد خانواده و مدیریت اقتصادی نقش مهمی دارند.  در توسعه پایدار اقتصادی و محقق شدن عدالت اجتماعی، چنانچه به زن به عنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود، به طور قطع تأثیر بسیاری در افزایش کمّی و کیفی اهداف متعالی آن جامعه خواهد داشت و با توجه به این که نیمی از کل جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند و اغلب فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سطح جامعه به دست زنان صورت می پذیرد، بنابراین می توانند نقش مهم و تاثیر گذاری در اعتلای آن جامعه داشته باشند.

ایرج زاده ادامه داد: در واقع رفتارهای مثبت اقتصادی، چگونگی برنامه های اقتصادی و الگوهای مصرف فرزندان که بر اقتصاد کشور نیز تأثیر گذار است به طور اساسی از رفتار مادران الگو پذیری می کند و زنان باید با فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ حمایت از تولید داخلی و پرهیز از اسراف در تحقق شعار سال گام اساسی بردارند. جایگزینی کالای ایرانی در خانواده ها وظیفه جهادی زنان است. این موضوع موجب رونق اقتصادی کشور و حل مشکل بیکاری جوانان می شود. حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی باید با یک تغییر ذائقه فرهنگی به صورت جهادی انجام شود و هر خانواده ای که می خواهد کالای خارجی را به کالای ملی ترجیح دهد باید در نظر بگیرد که این کار موجب رکود تولید ملی می شود و خانواده ها از این موضوع متحمل زحمت می شوند، زیرا بازار تولید ایرانی به سمت ورشکستگی می رود. بنابراین خانواده ها باید توجه کنند که رونق اقتصادی کشور موجب ایجاد اشتغال و کاهش تورم می شود و حل مشکل بیکاری تعداد زیادی از جوانان را به همراه خواهد داشت. 

این حقوقدان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع که سهم مردم در تحقق این شعار را همانند سهم مسؤولان می دانند گفت: برنامه های فرهنگی و آشناسازی زنان با ابعاد اهمیت پیام نوروزی رهبری می تواند موضوع تربیت فرزندان به عنوان آینده سازان کشور قرار گیرد و در میان مردم نقش زنان از همه برجسته تر است و با توجه به جایگاهی که در خانواده و جامعه دارند باید پیشتاز حمایت از کالای ایرانی باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر