بازدید 8652

شتر سواری در زاینده رود!

کد خبر: ۷۸۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵ 26 March 2018

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: بستر خشک زاینده رود متاسفانه این روزها فرصتی برای عده‌ای از مسئولان فراهم کرده تا آن را به عرصه تاختن شترها و الاغ سواری تبدیل کنند.

به گزارش مهر، حسین محمدرضایی اظهار داشت: با توجه به اینکه حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها به عهده وزارت نیرو است و در شهرها باید شهرداری نظارت داشته باشد اما گویا برخی مسئولان خشکی زاینده رود را غنیمت دانسته و آن را به محلی برای مانور حیوانات و نمایش محلی مبدل کرده‌اند و محل کسب و کار و درآمدزایی شده است.

وی افزود: این بی تدبیری‌ مدیران تنها به امسال ختم نمی‌شود بلکه در سال های گذشته هم زاینده رود یک روز به پیست موتور سواری مبدل شده بود، یک روز محل مانور و انفجار خودرو از طرف آتش نشانی، یک روز هم محل چرای گوسفندان شده بود.

استفاده نابجا از بستر خشک زاینده رود توهین به شعور مردم است

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان بیان داشت: همچنین پارسال هم بخشی از بستر خشک رودخانه زاینده رود در محدوده پارک ناژوان و باغ پرندگان اصفهان به صورت پارکینگ خودروهای سواری در می آید و در حال حاضر هم شده محل شتر سواری و خرسواری و نمی دانیم از این بی مدیریتی ها به چه کسی شکایت ببریم.

وی اعلام کرد: همچنین یک روز به بهانه روز عرفه مردم را به بستر بی‌جان زاینده رود کشانده و بدون یک کلمه دعا کردن جهت برگشت آب به بستر خشک زاینده رود، آن را ترک کرده و تنها می گذارند.

محمدرضایی گفت: این نوع اقدامات توهین به زاینده رود و شعور مردم است و با این کارهای نادرست، عادت دادن مردم به بی آبی زاینده رود به نفع شهر گنبدهای فیروزه ای نیست.

مسئولان اصفهان همه فرصت ها را به دید درآمدزایی ننگرند

وی با اشاره به اینکه این نوع اقدامات از سوی مسئولان دلسوز اصفهان بعید است، ادامه داد: خشکی زاینده رود نه تنها به ضرر مردم اصفهان است بلکه به تمام ایرانیان آسیب می زند و عجیب است که مسئولان اصفهان به همین راحتی اجازه برگزاری چنین برنامه های را در بستر روخانه می دهند و حتی همپای فرصت طلبان شده اند.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان افزود: شتر سواری یک ورزش و تفریح کویری و صحرائی است نه شهری و باید از این اقدام غیر کارشناسی جلو گیری شود چراکه در غیر این صورت هر روز شاهد اقدامات جدیدی از این نوع خواهیم بود که به ضرر زاینده رود است.

وی گفت: وقتی خودمان به زاینده رودی که تمدن ساز حوضه خود و این شهری که پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامیده شده، احترام نگذاریم چه توقعی از دیگران می توان داشت و از مسئولین استان می خواهیم همه چیز را به دید درآمدزایی نبینند چرا که این اقدام ها یک حرمت شکنی است.

محمدرضایی بیان داشت: با شهردار سابق تفاهم نامه‌ای امضا کردیم مبنی بر اینکه هر اقدامی در زاینده رود باید با هماهنگی نظام صنفی کشاورزی باشد و این در حالی که لازم است در مدیریت جدید این تفاهم نامه اجرایی شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار