بازدید 3261

احتمال پیروزی سیسی درانتخابات مصر زیاد است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پل‌های مناسبات ایران و مصر خراب شده است، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد احتمال پیروزی رئیس جمهور کنونی مصر در انتخابات این کشور زیاد است.
کد خبر: ۷۸۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 26 March 2018

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به انتخابات مصر و احتمال پیروزی عبدالفتاح سیسی در این انتخابات، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد احتمال پیروزی رئیس جمهور کنونی مصر در انتخابات این کشور زیاد است .

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: اقداماتی که سیسی در مصر انجام داد گذاری پرقدرت در تحولات مصر بعد از کنار رفتن مبارک و شکل‌گیری دولت اخوان المسلمین بود؛ آقای سیسی در این دوران گذار امنیت را در داخل ایجاد کرد و شرایط بین المللی را به گونه ای سامان داد که مصر برای قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی قابل تامل باشد.

سیسی به دنبال کودتای آرام نظامی با روکشی دموکراتیک است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه عبدالفتاح سیسی سعی می‌کند تحولاتی که با نظامی‎گری در این کشور شروع شد را روکشش دموکراتیک بکشد، بیان کرد: آقای سیسی با پیروزی در این انتخابات به دنبال این است که با روکشی دموکراتیک کودتای آرام نظامی در مصر شکل دهد؛ بخشی از این انتخابات لاپوشانی کردن اهداف انقلابی بود .

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: در گذشته پل‌های مناسبات ایران و مصر خراب شده است و به راحتی نیز قابل ترمیم نیست به ویژه اینکه تمام عوامل خارجی ذی مدخل در این مناسبات منفی هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه گفت: عوامل منطقه‌ای و بین المللی به گونه ای هستند که نمی‌توانند در بهبود مناسبات ایران و مصر تاثیر مثبتی داشته باشند؛ پس از سقوط مبارک پیش بینی می‌شد که این روابط بهتر شود اما اخوان‌المسلمین این فرصت را از بین برد.

وی تاکید کرد: بازگشت تکنوکرات‌های سابق و نظامین سابق مصر باعث شده که آنان بیش از آنکه به دنبال بهبود روابط با ایران باشند به دنبال مناسبات با قدرت‌های خارجی مخالف ایران باشند لذا مناسبات ایران و مصر کماکان در فضای چالش می ماند اما برخی قرابت ها در این زمینه وجود دارد که باید تقویت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: اگر ایران بتواند از چالش های بین المللی که امسال درگیر آن خواهد شد مستحکم بیرون بیاید به عنوان قدرت منطقه‌ای به تمام مسائل از جمله مناسبات با مصر تحمیل خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان