بازدید 3918

احضار سفرای روسیه در چند کشور اروپایی

کد خبر: ۷۸۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 26 March 2018

بر اساس گزارش‌ها سفرای روسیه در کشورهای لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی از سوی وزارتخانه‌های امور خارجه این کشورها احضار شده‌اند و گمانه‌زنی‌هایی در خصوص امکان اخراج دیپلمات‌های روسیه از این کشورها مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین راستا سفارت روسیه در لهستان اعلام کرد: وزارت امور خارجه لهستان اقدام به احضار سرگئی آندریف فرستاده روسیه به این کشور کرده است.

این فرستاده اعلام کرده که لهستان گفته، تصمیم دارد دیپلمات‌های روسیه را از این کشور اخراج کند. آندریف به خبرنگاران،گفت: این تصمیم گرفته شده و طرف لهستانی قرار است آن را به اطلاع برساند.

در عین حال نخست‌وزیر جمهوری چک نیز در اظهارنظری که البته در آن اشاره مستقیمی به دیپلمات‌های روسیه نداشته، گفت، «جاسوس‌های گزارش نشده» در ارتباط با پرونده سرگئی اسکریپال مامور اطلاعاتی سابق روس که در بریتانیا با ماده اعصاب مسموم شد، از جمهوری چک اخراج خواهند شد.

در عین حال سفارتخانه‌های روسیه در کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی نیز اعلام کردند سفرای روسیه در این کشورها به وزارتخانه‌های امور خارجه آنها احضار شده‌اند.

این در حالی است که چند روز پیش انگلیس در اقدامی به تلافی حمله با ماده اعصاب به اسکریپال در شهر سالزبری اعلام کرد که ۲۳ دیپلمات روسیه را اخراج می‌کند و متعاقب آن نیز روسیه این اقدام را با اخراج ۲۳ دیپلمات انگلیسی تلافی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان