بازدید 11168
پیمانه اقتصادی؛

از «واردات بیش از ۹ تن عینک آفتابی چینی به ایران» تا «آغاز خرید پترو با ارزهای اصلی جهان»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع سبز بورس در اولین روز کاری سال با حمایت وبصادر، سقوط ۵۸ میلیارد دلاری ارزش سهام فیس‌بوک، خرید تضمینی 10.5 میلیون تن گندم، اوپک و روسیه باید کاهش تولید را تا 2020 ادامه دهند، دلار آمریکا و یورو با گرانی نوروز را شروع کردند، بی ثباتی بازار مرغ در ایام نوروز و اصلاحات مالی در چین برای دستیابی به رشد با کیفیت را در بر دارد.
کد خبر: ۷۸۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 26 March 2018

از «واردات بیش از ۹ تن عینک آفتابی چینی به ایران» تا «آغاز خرید پترو با ارزهای اصلی جهان»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع سبز بورس در اولین روز کاری سال با حمایت وبصادر، سقوط ۵۸ میلیارد دلاری ارزش سهام فیس‌بوک، خرید تضمینی 10.5 میلیون تن گندم، اوپک و روسیه باید کاهش تولید را تا 2020 ادامه دهند، دلار آمریکا و یورو با گرانی نوروز را شروع کردند و اصلاحات مالی در چین برای دستیابی به رشد با کیفیت را در بر دارد.

واردات بیش از ۹ تن عینک آفتابی چینی به ایران

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۹۶، نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۳۹ تن عینک آفتابی به کشور وارد شده است. براساس این گزارش ارزش ریالی واردات این حجم عینک آفتابی، در حدود ۱۵ هزار و ۷۱۹ میلیارد و ۵۰۴ میلیون و ۳۸ تومان بوده که باعث خروج ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۹۳۸ دلار از کشور شده است. لازم به ذکر است در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۶ عینک آفتابی از کشور‌های امارات متحده عربی، چین، ایتالیا، آلمان، تایوان، ترکیه، اتریش، فرانسه، پرتغال، انگلستان، هنگ کنگ و فرانسه وارد شده است. به نقل از میزان، در این میان کشورها از کشورهایی از جمله ایتالیا بیش از ۱۲ تن، چین با حجم بیش از ۹ تن و امارات با حجم بیش از ۵ تن عینک آفتابی وارد کشور شده است.

از «واردات بیش از ۹ تن عینک آفتابی چینی به ایران» تا «آغاز خرید پترو با ارزهای اصلی جهان»

شروع سبز بورس در اولین روز کاری سال با حمایت وبصادر

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه پنجم فروردین ماه 97 با افزایش 135 واحدی معادل 0.14 درصد به رقم 96 هزار و 425 واحد رسید. تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری در سال جدید، شاهد روند صعودی تمام شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 43 واحدی معادل 0.14 درصد به رقم 30 هزار و 576 واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با رشد 24 واحدی معادل 0.14 درصد، عدد 17 هزار و 295 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 17 واحدی معادل 0.14 درصد به رقم 12 هزار و 872 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.08 درصد همراه شد و 79 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 103 هزار و 215 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 81 واحد افزایش معادل 0.12 درصد به رقم 68 هزار و 206 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 365 واحد افزایش معادل 0.18 همراه بود و عدد 206 هزار و 852 واحد را به نمایش گذاشت. در معاملات بازار سرمایه، نماد معاملاتی بصادر متعلق به بانك صادرات ايران با 42 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را سبزپوشی شاخص کل بورس داشت.

از «خرید تضمینی 10.5 میلیون تن گندم» تا «اصلاحات مالی در چین برای دستیابی به رشد با کیفیت»

سقوط ۵۸ میلیارد دلاری ارزش سهام فیس‌بوک

پس از آنکه وب سایتها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند. این شبکه اجتماعی به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اندحالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که ارزش سهام فیس‌بوک تحت تاثیر علنی شدن سواستفاده از اطلاعات شخصی کاربران، طی یک هفته گذشته ۵۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

خرید تضمینی 10.5 میلیون تن گندم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم سال زراعی جاری از روز دوشنبه (امروز) در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: گندم با قیمت سال گذشته به صورت علی‌الحساب خریداری و از کشاورزان با ابلاغ قیمت‌های خرید تضمینی سال زراعی جاری، مابه التفاوت آن به کشاورزان پرداخت خواهد شد. یزدان سیف پیش‌بینی کرد: امسال 10 میلیون و 200 هزار تن تا 10 میلیون و 500 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

اوپک و روسیه باید کاهش تولید را تا ۲۰۲۰ ادامه دهند

لئونید فدون، از مدیران ارشد شرکت لوک اویل روسیه، اعلام کرد که باور دارد اگر رشد تولید نفت آمریکا ادامه یابد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو اوپک باید توافق جهانی کاهش تولید نفت را تا سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کنند. وی افزود: لوک اویل باید از پیشنهاد عربستان برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت تا سال ۲۰۱۹ میلادی حمایت کند. شرکت لوک اویل بزرگ‌ترین شرکت نفتی غیردولتی در روسیه به شمار می‌آید.

دلار آمریکا و یورو با گرانی نوروز را شروع کردند

بر اساس اطلاعات سامانه نظارت ارز بانک مرکزی، در پایان معاملات بازار در روز یکشنبه، هر دلار آمریکا با رشد 149 ریال نسبت به آرخین روز کاری سال 96، به طور میانگین به قیمت 47 هزار و 875 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 404 ریال مواجه شد و در پایان روز به رقم فروش 58 هزار و 583 ریال رسید. این در حالی است در بانک مرکزی، نرخ هر دلار آمریکا برای روز (یکشنبه پنجم فروردین ماه) با 3 ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری سال گذشته (بیست و هشتم اسفندماه 1396) 37 هزار و 687 ریال قیمت خورد و هر یورو نیز با افزایش 325 ریالی 46 هزار و 574 ریال ارزشگذاری شد.

بی ثباتی بازار مرغ در ایام نوروز

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری5هزار و 400تومان،مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 8هزار تومان و خرده فروشی ها  8هزار و 500 تا 9هزار و 500تومان است. وی تعطیلی کشتارگاه ها و مشکلات در حمل و نقل را دلیل اصلی گرانی مرغ اعلام کرد. یوسفی ادامه داد: با توجه به آنکه 80درصد مرغ مصرفی استان تهران از گیلان و مازندران تامین می شود و در این ایام این استان ها مرغ مازاد ندارند که روانه بازار تهران کنند؛بنابراین تا 15فروردین قیمت مرغ با این روال در بازار خواهد بود. وی با اشاره به اینکه بازار کنونی مرغ با ثبات نیست،بیان کرد: با توجه به کاهش عرضه نسبت به تقاضا ،قیمت مرغ از روزهای پایانی اسفند روند افزایشی در بازار به خود گرفته است. یوسفی تصریح کرد: افزایش حقوق کارگری و نرخ نهاده ها بر قیمت تمام شده مرغ تاثیر بسزایی دارد که از سازمان حمایت و شورای اقتصاد تقاضا داریم که در  نرخ خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای ذخیره سازی و جمع آوری مازاد از مرغداران بازنگری داشته باشد. /باشگاه خبرنگاران

اصلاحات مالی در چین برای دستیابی به رشد با کیفیت

وزیر دارایی جدید چین اعلام کرد برای حمایت از هدف دستیابی به رشد با کیفیت، اصلاحات مالی نظیر تغییر قوانین مالیاتی را در دستور کار خود قرار می‌دهد. لیو کن در نخستین سخنرانی خود در انجمن توسعه چین گفت در سال ۲۰۱۸ چین میزان مالیات بر ارزش افزوده تولیدکنندگان و بخش حمل و نقل را کاهش خواهد داد و با قانون گذاری در مالیات مصرف کنندگان، مدیریت بودجه را بازبینی خواهد کردوی گفت هیچ کس بهتر از مردم و دولت چین، مفهوم بازار را درک نمی کند. وی همچنین گفت حرکت برای قانون گذاری و اعمال مالیات بر املاک ادامه خواهد داشت و شفافیت و کارایی مدیریت مالی بودجه بیشتر خواهد شدوی افزود چین به مطالعه سیاست های مالیاتی به منظور ارتقای سرمایه گذاری خارجی و کمک به شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در خارج به منظور جهانی شدن اقتصاد این کشور ادامه می دهد. آنخل گوریا دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که سخنران دیگر این همایش بود اصلاح قوانین مالیات بر ارزش افزوده را برای تغییر از اقتصاد مبتنی بر صنایع سنگین به اقتصادی نوآور و مبتنی بر بخش خدمات، ضروری خواند.

آغاز خرید پترو با ارزهای اصلی جهان

ارز رمزنگار ونزوئلا که معروف به پترو است و در ماه گذشته میلادی با موفقیت عرضه شد با ارزهای مختلف جهان از قبیل یوآن، روبل، لیر ترکیه و یورو تجارت خواهد شد. همچنین عرضه اولیه این ارز رمزنگار در بیست و سوم ماه جاری میلادی کلید خورد. نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا گفت: تمام اشخاص حقوقی و حقیقی قادر به خرید پترو بصورت مستقیم در ظرف ۱۵ روز آینده با ارزهای یوآن، روبل، لیر و یورو هستند. وی در ادامه گفت: ارزهای بسیار مهمی در آینده اقتصادی جهان وجود دارند. رییس جمهور ونزوئلا گفت: شرکت های دولتی از قبیل شرکت ملی نفت ونزوئلا که به صادرات کالا می پردازند، قادر به تجارت با پترو هستند و این شرکت ها از حالا به بعد مجاز به دریافت ارز پترو به هنگام تحویل کالاهای صادراتی خود هستند. مادورو تصریح کرد که این شرکت ها قادر به تامین کالا با ارز رمزنگار ونزوئلا به تمام کشورها و شرکت ها در سرتاسر جهان هستند. وی خاطر نشان کرد که ۴ منطقه اقتصادی انحصاری در ونزوئلا وجود دارد که استفاده از پترو برای فروش کالا و پرداخت خدمات امکان پذیر خواهد بود. پترو برای اولین بار در بیستم فوریه سال جاری میلادی برای پیش فروش عرضه شد که اولین ارز رمزنگار در جهان است که توسط دولت پشتیبانی می شود و پشتوانه آن ذخایر نفت ونزوئلا است. قبلا نیکولاس مادورو ابراز امیدواری کرده بود که ارز دیجیتال جدید به جایگزینی برای ارز این کشور، بولیوار، که در طول سال‌ها بحران اقتصادی به شدت ارزش خود را از دست داده‌ است، تبدیل شود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار