بازدید 9423
۱

حکم جلب مدیر پیام‌رسان سروش صادر شد!

کد خبر: ۷۸۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳ 25 March 2018

مدیر پیام‌رسان سروش با بیان اینکه پس از گذشت ۹ ماه از ابلاغ سند حمایت از پیام‌رسانهای بومی توسط شورای عالی فضای مجازی هنوز برخی ارگانها به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

به گزارش صبا، سید جعفر خورشاد درباره اینکه شعارهای حمایت از پیام‌رسانهای بومی تا چه اندازه محقق شده است، گفت: بحث حمایت از پیام‌رسانهای بومی براساس سند مصوب شورای عالی فضای مجازی مطرح شد که طبق آن، بسیاری از سازمانها و وزارتخانه‌ها مؤظف به ایفای نقش حمایتی هستند.

مدیر پیام‌رسان سروش افزود: تا حال حاضر بسیاری از همین ارگانها نظیر بانک مرکزی و قوه قضاییه که پاشنه آشیل در حوزه حمایتی به حساب می‌آیند، به وظایف خود در راستای این سند عمل نکرده‌اند اما در مقابل وزارت ارشاد بحثهای فرهنگی را در دستور کار قرار داده و مذاکراتش را شروع کرده است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات هم ارائه فضا برای استقرار تجهیزات، یک سوم کردن قیمت پهنای باند برای پیام‌رسانهای داخلی به نسبت نرخ اینترنت و حمایت مالی پنج میلیارد تومانی را داشته است.

خورشاد در پاسخ به این سوال که نحوه حمایت قوه قضاییه و بانک مرکزی از پیام‌رسانهای داخلی باید به چه شکل باشد؟، گفت: تمامی وظایف و مسئولیتها در ابلاغیه سند مصوب شورای عالی فضای مجازی به صورت شفاف مشخص شده است؛ به عنوان مثال از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ بانک مرکزی مؤظف بوده ظرف دو ماه سازوکار اجرایی پرداخت در پیام‌رسانها را تهیه و ابلاغ کند اما بیش از ۹ ماه است که از این ابلاغیه خبری نیست.

وی ابراز کرد: قوه قضاییه هم باید به شفاف‌سازی قانونهای مرتبط با این حوزه بپردازد زیرا در حال حاضر خود ما به عنوان ارائه دهنده سرویس و بستر ارتباطی با برخی موضوعات و قوانین نظیر پلیس فتا گیر مشکل و گیر داریم؛ اخیرا هم حکم جلب سیار بنده بخاطر موضوعی که پلیس فتای اصفهان پیگیر آن بوده صادر شده است.

این فعال فناور درباره مهمترین گامهای حمایتی که باید از این پس توسط ارگانها و مسئولان کشور برداشته شود نیز گفت: قطعا مُسکن کوتاه مدت فایده‌ای ندارد و بحثهای بلند مدت برای حمایتها مطرح است؛ در برنامه‌های میان مدت هم باید توجه به مباحث تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک گنجانده شود و ارائه سرویسهای الکترونیکی را به پیام‌رسانهای داخلی محول کنند.

وی تصریح کرد: تنها در این صورت است که مدل درآمدی پیام‌رسانها استخراج می‌شود.

او با بیان اینکه تا پیام‌رسانهای بومی خودگردان نشوند، نمی‌توانند در ادامه مسیر خود موفق باشند، گفت: تمامی این امور حمایتی باعث می‌شود تا اطمینان خاطری برای سرمایه‌گذار پیام‌رسانهای داخلی نیز حاصل شود تا دیگر شاهد این پرسش «از کجا معلوم که شما فیلتر نشوید؟» از سمت آنها نباشیم.

خورشاد رسالت پیام‌رسان سروش را «ارائه سرویس و محتوای رسانه‌ای» عنوان کرد و گفت: سرویسهای بسیاری در حوزه الکترونیکی وجود دارد که به عنوان مثال یک مورد از آنها «فون‌پی» برای پرداخت در وسایل حمل‌ونقل عمومی است که مذاکراتی را با آن انجام داده‌ایم تا بسترش را داخل سروش هم عرضه کند.

وی تصریح کرد: پیام‌رسان "وی‌چت" در چین به واسطه شکل گرفتن مدل درآمدیش از طریق بارکدهای دوبعدی پرداخت، اکنون به بیش از یک میلیارد کاربر رسیده که ما نیز برای ادامه راه باید به همین شکل رفتار کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دولت نمی‌گذارد پیام‌رسان داخلی پیشرفت کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان