بازدید 12068
۵

مقایسه روزهای تعطیل در ایران با سایر کشورها

کد خبر: ۷۸۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰ 25 March 2018

آیا روزهای تعطیل رسمی ایران در مقایسه با سایر کشورها بیشتر است؟ یک بررسی آماری نشان می‌دهد با توجه به داشتن تنها یک روز تعطیل در آخر هفته (جمعه)، مردم ایران تعطیلی زیادی ندارند. با توجه به تعطیلات سال 1397، 51 روز تعطیلات آخر هفته و 25 روز تعطیلات رسمی در ایران داریم. یعنی در کل 76 روز که در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بسیار کم است.

مقایسه روزهای تعطیل در ایران با سایر کشورها

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵
میشه درامد های همین کشور ها هم نشون بدی؟
فکر می کنم طرز فکری که بر اساس آن این مقایسه انجام شده اشتباه است. تعطیلات سال نو در آلمان 2 روز است و در ایران 17 روز است البته با توجه به اینکه دو سه روز آخر سال عملاً تعطیلی است. دانشگاهها در ایران آخر هفته دو روز تعطیل می کنند. فروشگاهها در آلمان یک روز در هفته تعطیل دارند. خدائیش در ایران تعطیلات بسیار زیاد است و اگر ایران بخواهد روی پای خودش بایستد و تولیداتش را افزایش دهد باید از تعطیلات بکاهد.
در ضمن ساعت کاری ایران در هفته هم نسبت به اروپا زیادتره .
پس به این ترتیب اگر در کشور ما تعطیلات آخر هفته به دو روز افزایش پیدا کند، تعداد کل روزهای تعطیل ما تنها یک روز از تعطیلات ژاپن بیشتر میشود، یعنی در حال حاضر اکثر مردم ایران 51 روز از ژاپنیها بیشتر کار میکنند، و البته نیازی به گفتن نیست که حاصل تلاش ما ایرانیها با ژاپنیها اصولا قابل قیاس هست یا نه!!!
روزهای پنجشبه را چرا حساب نکرده اید
بقیه روزها هم اداره های ما تقربیا"تعطیل هستند چون متاسفانه کاری انجام نمیدهند وکار مفیدشان نزدیک به صفر است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل