بازدید 2101

فواید مصرف آجیل بدون نمک در نوروز

کد خبر: ۷۸۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 25 March 2018

یک مسؤل وزارت بهداشت به تشریح توصیه‌های تغذیه ای در ایام نوروز علی الخصوص مصرف آجیل بدون نمک یا کم نمک پرداخت.

به گزارش تسنیم، دکتر زهرا عبداللهی - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم در ایام نوروز باید مراقب سلامتی خود باشند تا دچار چاقی و اضافه وزن نشوند، گفت: مصرف آجیل‌ها در روزهای تعطیل نوروز باید محدود شود و حتی الامکان از آجیل‌های بدون نمک استفاده شود.

وی درخصوص توصیه های تغذیه ای در ایام تعطیلات نوروز گفت: با توجه به اینکه آجیل یکی از وسایل پذیرایی در ایام نوروز است، باید در مورد مصرف آن نکاتی رعایت شود، در مصرف آجیل نباید زیاده‌ روی شود، چرا که انواع مغزها و تخمه‌ها، حاوی مقادیر زیادی چربی هستند، به طوریکه هر 100 گرم آنها حاوی 500 تا 600 کالری است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه درصورت مصرف آجیل باید از انواع آجیل‌‌های بدون نمک و یا کم نمک استفاده شود، گفت: آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می‌کنند.

به گزارش وزارت بهداشت -عبداللهی درخصوص مصرف شیرینی نیز عنوان کرد: بهتر است، برای پذیرایی از میهمان، انواع شیرینی‌‌های ساده و در اندازه کوچک تهیه کنید تا میهمانان با افزایش دریافت قند و چربی اضافی مواجه نشوند، البته برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نباید در مصرف شیرینی و شکلات زیاده ‌روی شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدها از شیرینی‌‌های خامه ‌ای و شکلاتی که سایز برزگ دارند و حاوی مقدار زیادی کالری هستند، خودداری شود و به جای آن از انواع شیرینی خشک و ساده در اندازه کوچک استفاده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان