بازدید 16368

پراید نفتی هم می‌آید

با تقاضایی که از وزارت نفت صورت گرفته است، سهمیه نفت برای خودروهای تبدیل شده در استان اردبیل صادر شده است. این سیستم در سال 86 توسط «منوچهر بی‌زبان مقدم» ثبت اختراع شده است.
کد خبر: ۷۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۶ 23 December 2009
دنیای خودرو نوشت:

مخترعی در اردبیل خودروی دوگانه‌سوز که با سوخت نفت سفید و بنزین کار می‌کند طراحی کرده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار است این محصول به تولید انبوه برسد.

اکبرزاده، سرمایه‌گذار و مجری صنعتی‌سازی این طرح، درخصوص ویژگی‌‌های این سیستم گفته است: پروژه APK یا دوگانه‌سوز کردن خودروها به نفت سفید و بنزین در حال گرفتن پروانه بهره‌برداری از سازمان صنایع و معادن استان اردبیل است.

وی افزود: با تقاضایی که از وزارت نفت صورت گرفته است، سهمیه نفت برای خودروهای تبدیل شده در استان اردبیل صادر شده است. این سیستم در سال 86 توسط «منوچهر بی‌زبان مقدم» ثبت اختراع شده است.

در حال حاضر این سیستم بر روی یک خودرو پراید نصب شده که به گفته سرمایه‌گذاران طرح در حالت کار با نفت سفید عملکرد مشابهی با بنزین دارد و تنها در شتابش افت مشاهده می‌شود به گونه‌ای که شتاب صفر تا 100 پراید که با سوخت بنزین 15 ثانیه است با نفت سفید به 21 ثانیه می‌رسد.

درباره توجیه این طرح گفته شده ایران تولید مازاد بر نياز نفت سفید دارد که به خاطر نبود مصرف‌کننده مجبور است روزانه بخش زیادی از نفت سفید بدون استفاده مانده را به مخازن گاز تزریق کند. قیمت نفت سفید هم اکنون لیتری زیر 20 تومان است.

بر اساس ادعای مخترعین این طرح برای افزایش اکتان نفت سفید برای رسیدن به بنزین مواد افزونی به نفت سفید افزوده شده تا اکتان آن به نزدیکی بنزین برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بعد از چندسال به معایب این کار پی میبرند. اینکه چقدر هوا را آلوده می کند و هزار عیب دیگر.
mohite zist che

aya dar morede alodegie hawa ham deghat shodeh
به این نکته توجه داشته باشید که سوخت نفت چندین برابر باعث آلودگی هوا خواهد شد. یعنی واقعاً فکر کردید که چنین فکری به ذهن هیچ فرد دیگری در دنیا نرسیده که از نفت به عنوان سوخت موتور استفاده کند!
چه جالب . پیشنهاد میکنم دوتا گرد سوز جای چراغای جلو قرار بده تا بیشتر نفت سوز بشه.

ضمنا" این اختراع رو تو گینس باید ثبت کرد چون الان خودروهای روز دنیا هیبریدی و خورشیدی و با موتور های سنکرون جدید هستند

کارشناس ساخت قطعات خودرو
اروپا ماشین سوخت هیدروژن وآب تولید می کنه ایرانن نفتی
آفرین بر ذهن ایرانی. امیدواریم از اینگونه طرح ها حمایت های بسزایی صورت گیرد تا هم کشوری پویا داشته باشیم و هم مانع فرار مغزهایی شویم که سال ها در این آب و خاک پرورش یافته اند و برای توسعه تفکر آنها زحمات زیادی کشیده شده است.
آیا در اینگونه تصمیمات و تبلیغات توجهی به حفظ محیط زیست واینکه دنیای پیشرفته در حال تامین سوخت خودرو از آب وهیدروژن است و ما باز گشت به نفت میشود؟
ای کاش تحریمها شدت یابد ایرانی خود را در می یابد
کاش دولت محترم سهمیه ای هم از این میزان نفت سفید مازاد که فرمودید برای ما مشترکین اینترنت پر سرعت هم تخصیص دهد. میدانید که اینترنت ما نفتی است!
همه به دنبال سوخت های پاک و کمتر آلاینده هستند ما هم به دنبال گذران روزگار با هر بدبختی!!!! هوای پاک و سلامتی مردم هم که از اول اهمیت نداشت. میارکه!!
خیلی عالیه اگر اینطور باشه
حالا نفت باید از کجا تهیه کنند ما که برای پیدا کردن نیم لیتر نفت کل شهر را گشتیم.
عزيزانم . نفت داره تموم ميشه بايد خودرو هامون را خورشيدي كنيم نه نفتي ! آخه كي اين نظر را ميده و كي ! اينرا تاييد ميكنه . لطفا يخورده فكر كنيد .
هیزمیش کی به بازار میاد؟!
میزان آلودگیش بیشتره و گرنه کشورهای دیگه هم پیشتر اینکارو می کردن بی جهت به خودروی برقی رو نمی اوردن
بنزین که نباشه باید نفت بسوزونیم !
اونم طوریش بشه باید بریم سراغ زغال سنگ !
این دوست برای این مورد هم فکری بکنند تا کشور به مشکلی برنخوره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل