بازدید 9244

بازیگران ایرانی با نام‌های مستعار توییت می‌کنند!

جذابیت این کشف از آن جهت فزونی یافته که با پی بردن به ماهیت این حساب‌ها می‌توان با آن چهره متفاوت و بدون روتوش بازیگران بیشتر مواجه شد و تقابل میان برخی از بازیگران و موضع واقعی‌شان نسبت به مسائل حرفه‌ای و شخصی و همچنین مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عیان می‌شود. شمار بازیگرانی مطرح در این زمینه، قابل توجه است اما هنوز حتی به شکل قطعی یکی از این حساب‌های کاربری نیز مشخص نشده است!
کد خبر: ۷۸۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 24 March 2018

بازیگران ایرانی با نام‌های مستعار توییت می‌کنند!شماری از بازیگران سینما در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه در توییتر با نام‌های مستعار حضور دارند؛ اتفاقی که در گذشته صرفاً درباره یکی از بازیگران زن سینمای ایران مطرح بود اما اکنون این نوع حضور نسبت به گذشته یافته است. این اتفاق که به نظر می‌رسد با هدف بیان بی‌پرده و صریح موضع‌گیری‌ها این بازیگران بدون تبعات اجتماعی است، یک مسابقه را میان شماری از خبرنگاران راه انداخته تا حساب‌های مستعار این بازیگران را کشف کنند.

به گزارش «تابناک»؛ گسترش شبکه‌های اجتماعی بسترساز کاهش وابستگی سلبریتی‌ها نسبت به رسانه‌ها شده و بازیگران و خواننده‌ها با سیلی از طرفداران‌شان بی‌واسطه در ارتباط هستند و نیازی به رساندن صداو تصویرشان به مخاطب از طریق رسانه‌ها نمی‌بینند. این احساس البته تبعاتی نیز داشته و در چند سال بسیاری از هنرمندان رفتار توهین آمیزی با برخی از اهالی رسانه یا کلیت فضای رسانه‌ای داشته‌اند که برخی متاثر از فشار افکارعمومی اندکی از موضع‌شان عقب نشینی کرده‌اند و برخی بر رویه‌شان اصرار ورزیده‌اند.

در کنار حضور علنی هنرمندان در فضای مجازی، شماری از هنرمندان به ویژه بازیگران حضور نامحسوسی نیز با عناوین مستعار در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه توییتر دارند و در قالب این حساب‌های کاربری علاوه بر بیان شفاف‌تر مواضع‌شان نسبت به برخی مسائل، از عملکرد شخصی و حرفه‌ای‌ خودشان و دوستان‌شان دفاع کرده و از دیگران انتقادات بسیار تندی می‌کنند. در واقع در این حساب‌های کاربری آن روی دیگر سلبریتی‌ها را می‌توان مشاهده کرد که به واسطه تبعاتش عیان نمی‌شود و در پوشش محافظه کاری پنهان شده است.

بازیگران ایرانی با نام‌های مستعار توییت می‌کنند!

در ابتدا یکی از بازیگران زن سینمای ایران که اگر بهترین بازیگر زن حالِ حاضر سینما تلقی نشود، جزو معدود بازیگران مطرح و توانمند زن سینمای ایران تلقی می‌شود، چنین رویکردی را در پیش گرفت. این رویه در نهایت منجر به لو رفتن حساب مستعار این هنرمند، انکار آن توسط او، اعتراض برخی کاربران شناخته شده نسبت به انکار ماجرا و یک سلسله حواشی زنجیره‌ای دیگر شد. برخی منابع خبری تاکید دارند، این بازیگر سینما، اکنون همان رویه را با حساب کاربریِ دیگری در پیش گرفته که «تابناک» مستقلاً نمی‌تواند این اتفاق تازه را تایید کند.

در این میان ظاهراً این بازیگر تنها نیست و در ادامه یکی دیگر از بازیگران زن سینمای ایران که نفوذ قابل توجهی در سینما دارد نیز با حساب مستعار کاربری حضور یافته و آهسته آهسته این دامنه حضور رو به فزونی گذاشته و شمار بیشتری از بازیگران در توییتر با هویت مستعار حضور دارند و موضع گیری می‌کنند. هرچند گمانه‌زنی‌ها درباره هویت برخی از این حساب‌های کاربری و نسبت آنها با برخی بازیگران مطرح شده اما با توجه به عدم امکان صحت‌سنجی این گمانه‌زنی‌ها، اعلام قطعی اینکه حساب مستعار بازیگران کدام حساب‌ها هستند، با دشواری همراه است.

با توجه به اینکه درز خبرهایی درباره حساب‌های کاربری این بازیگران متاثر از طرح مسئله توسط آنها در جمع دوستان نزدیک‌شان و نقل ماجرا برای برخی از اهالی رسانه بوده، اغلب بازیگران این رویکرد مخفی‌شان را در جمع‌ها نیز بیان نمی‌کنند و رویکرد و ارتباط برخی حساب‌های کاربری به ویژه در توییتر و کیفیت موضع گیری‌های آنها باعث ایجاد توجه اهالی رسانه شده و میان شماری از اهالی رسانه رقابتی پنهان برای کشف حساب‌های کاربری این چهره‌ها وجود دارد.

جذابیت این کشف از آن جهت فزونی یافته که با پی بردن به ماهیت این حساب‌ها می‌توان با آن چهره متفاوت و بدون روتوش بازیگران بیشتر مواجه شد و تقابل میان برخی از بازیگران و موضع واقعی‌شان نسبت به مسائل حرفه‌ای و شخصی و همچنین مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عیان می‌شود. شمار بازیگرانی که در این زمینه نام‌شان مطرح است و گفته می‌شود حساب کاربری با نام مستعار در توییتر دارند، قابل توجه است اما هنوز حتی به شکل قطعی یکی از این حساب‌های کاربری نیز مشخص نشده است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر