بازدید 18614

توفان مناطق شمال غربی کشورمان را در نوردید/ ۲ کشته و چندین مصدوم

همان گونه که سازمان هواشناسی کشورمان در دو اطلاعیه خود در سال جدید اعلام کرده و حتی برای جلب توجه بیشتر مردم و مسئولان، با صدور اخطاریه‌ای در خصوص آن هشدار داده بود، توفان از ساعاتی پیش مناطقی از شمال غربی کشورمان را در نوردید.
کد خبر: ۷۸۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶ 24 March 2018

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه بیست و هفتم اسفندماه

توفانی که سازمان هواشناسی از دو روز پیش، پیش‌بینی کرده بود ساعاتی پیش از راه رسید و چندین شهر کشورمان را بحرانی کرد.

به گزارش «تابناک»، همان گونه که سازمان هواشناسی کشورمان در دو اطلاعیه خود در سال جدید اعلام کرده و حتی برای جلب توجه بیشتر مردم و مسئولان، با صدور اخطاریه‌ای در خصوص آن هشدار داده بود، توفان از ساعاتی پیش مناطقی از شمال غربی کشورمان را در نوردید.

توفانی که گفته می‌شود سرعت آن در مناطقی به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هم رسیده و خسارات فراوانی به بار آورده است. خساراتی که از نوع جانی و غیر قابل جبران هم بوده است.
 
 
حیوانات وحشی باغ‌وحش ارومیه تحت کنترل هستند
۱۳۹۷/۰۱/۰۵ - ۰۰:۳۸

به گزارش ایسنا، پرویز آراسته، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی با تأیید خبر فرار برخی از حیوانات باغ وحش ارومیه گفت: دقایقی پیش تیم ارزیابی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای بررسی و پیگیری این حادثه به منطقه اعزام شدند. بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، دو قوچ ارمنی، چهار قلاده گرگ، یک بال کرکس و یک گربه وحشی از باغ وحش بیرون رفتند.

آراسته با اعلام اینکه محیط بانان در جست‌وجوی حیوانات فرار کرده باغ وحش هستند، اظهار کرد: باغ وحش همجوار با پارک ملی ارومیه و در فاصله حدوداً ۴۰ کیلومتری شهر قرار دارد. هیچ حیوانی وحشی از باغ وحش فرار نکرده و گونه‌هایی همچون شیر و خرس در باغ وحش تحت کنترل هستند و از این رو، هیچ تهدیدی برای همشهریان وجود ندارد.

آراسته گفت: به محض رؤیت گرگ‌ها، اقدام به زنده‌گیری آن‌ها با استفاده از سلاح بیهوشی خواهیم کرد.

از ثبت سرعت 90 کیلومتر بر ساعت تا آلودگی هوا
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۲۳:۴۱

سیمایی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی به ایسنا گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروزشنبه ۴ فروردین، به استان بارش ها ابتدا از مناطق شمالی و مرکزی استان آغاز شده و تا اواخر وقت یکشنبه شاهد رگبار باران (در نقاط مستعد تگرگ) توام با رعد و برق در برخی نقاط استان خواهیم بود. با توجه به ماهیت بارش های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها طی این مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: سرعت وزش باد در اشنویه به 90 کیلومتر برساعت رسید.

وی با اشاره به کیفیت هوای استان تصریح کرد: بر اساس گزارش وضعیت شاخص کیفیت هوای ایستگاه های سطح استان تا ساعت 12 امروز شنبه ۴ فروردین، شهرستان ارومیه: 125 ناسالم برای گروههای حساس، شهرستان بوکان: 114 ناسالم برای گروههای حساس، شهرستان خوی: 68 سالم و سلماس  93سالم است.

دومین کشته پاراگلایدر سوار بود!
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۲۳:۲۱

در شرایطی که وقوع توفان از قبل پیش بینی شده بود واز بعد از ظهر امروز، باد شدید در بسیاری از مناطق شمال غرب کشورمان می‌وزید، در شبستر مرد میانسالی که پاراگلایدر سواری می‌کرد به کوه برخورد کرد و جان باخت.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل هلال‌احمر استان آذربایجان شرقی در این‌باره گفت: نجاتگران هلال احمر، سرنشین فوت شده‌ پاراگلایدر را به پایین انتقال دادند. سرنشین پاراگلایدر که یک مرد ۴۰ ساله است، پس از برخورد با «قله‌ شانجان» در مسیر شبستر به تسوج، در دم جان باخته است.

سعید کنعانی با بیان اینکه "فرد فوت شده از ناحیه سر، گردن، دست و پا به شدت آسیب دیده و طبق بررسی‌های به عمل آمده بلافاصله جان خود را از دست داده است"، افزود: دو تیم امدادی ،متشکل از شش تن از نجاتگران پایگاه امداد جاده‌ای شهدای سفید کمر و هلال احمر شبستر جهت امدادرسانی به محل اعزام شده‌اند. نجاتگران در شرایط سخت، پیکر پاراگلایدر سوار فوت کرده را از نوک قله و بالای کوهستان به پایین ارتفاعات انتقال دادند.

کنعانی تاکید کرد: در برخی موارد پرواز هواپیما نیز در هوای طوفانی ناممکن می‌شود، از این رو جوانب احتیاط باید رعایت شود. شرایط نامساعد و هوای طوفانی حاکم بر محل حادثه از پشت خط تلفن نیز قابل تشخیص بوده است!

فرار چند حیوان از باغ وحش ارومیه!
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۲۳:۱۳

مالک باغ وحش ارومیه از فراری ۸ نوع حیوان وحشی بر اثر وزش تند باد شدید و شکستن دیواره های باغ وحش خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اکبرزاده مالک باغ وحش ارومیه گفت: عصر امروز بر اثر وزش تند باد شدید دیواره های باغ وحش ارومیه فروریخت و ۸ نوع حیوان وحشی از باغ فرار کرده اند. تند باد خسارت های زیادی نیز به این باغ وحش وارد کرده است.

یادآور می شود: یوز ایرانی، غاز زرد، کل، بز، قوچ و میش، کرکس و روباه از جمله حیواناتی هستند که از باغ وحش گریخته اند.

این باغ وحش بصورت خصوصی اداره می شود و در فاصله ۱۵ کیلومتری عرب شهر ارومیه واقع شده است و مالک آن از عدم پاسخ گویی متولیان محیط زیست به شدت گله مند است.

توفان وارد تبریز شد
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۲۲:۲۲

آن گونه که از آذربایجان شرقی خبر می‌رسد، توفان به تبریز رسیده است. هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این پدیده مخابره نشده است.

تصاویر: توفان در ارومیه
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۲۱:۲۸
برای دیدن تصاویر در ابعاد بزرگتر روی آنها کلیک کنید
پیش بینی ها حکایت از تداوم توفان برای فردا دارد
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۲۰:۵۰

بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته طی امروز و فردا وزش باد‌های شدید برخی از مناطق کشور را در بر می‌گیرد. بنابر این به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از این باد‌ها توصیه می‌شود شهروندان حدالامکان از حضور در مناطق ساحلی، ساختمان‌های قدیمی و فرسوده و مناطق جنگلی خودداری کنند.

استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و اردبیل نیز در معرض وزش باد‌های شدید قرار دارند و پس از آن به تدریج این سامانه وارد استان‌های همدان، مرکزی، مازندران، زنجان، قزوین، کردستان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود.

بر اساس پیش بینی‌های علمی سرعت باد بین ۱۰ تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد بود و از مرز ۷۰ کیلومتر بیشتر می‌رود. بر این اساس سامانه گرد و غبار نیز بسیاری از استان‌ها را در بر خواهد گرفت. لازم به ذکر است بر اثر وزش باد‌های شدید جنوبی دمای هوا در مناطقی، چون استان اردبیل، شمال غرب کشور و دریای خزر افزایش خواهد یافت و شهر‌های شمالی نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

فرد جان باخته در خوی، دختربچه 8 ساله بود
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۲۰:۳۷

امیرعباس جعفری، مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی به ایسنا گفت: شش شهرستان‌ استان یعنی شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر، ماکو و بوکان درگیر وزش و باد شدید و طوفان شدند. مشکل اصلی که در شهر ارومیه به سبب وقوع طوفان به وجود آمد، قطعی برق در آن بود که با توجه به دید و بازدیدهای نوروزی، مردم را دچار مشکل کرده بود.

وی افزود: بر اثر این طوفان، به زیرساخت‌ها، تاسیسات شهری، اماکن مسکونی و تجاری آسیب مالی در 6 شهرستان خسارت وارد شده و در شهرستان خوی نیز در اثر تندباد شدید دختر بچه 8 ساله جان خود را از دست داد.

جعفری در پایان گفت: در این ارتباط اداره هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرده که وزش باد شدید تا ساعت 23 امشب به پایان رسیده و سپس بارش باران آغاز می‌شود.

یک قربانی در خوی
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۲۰:۰۳

ریزش دیوار بر اثر تندباد عصر امروز در بخش قطور خوی یک کشته و 8 زخمی برجای گذاشت .

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفت وگو با بخش خبری صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت : مصدومین این حادثه برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شده اند.

وزش باد با سرعت 80 کیلومتر در برخی نقاط استان و به ویژه در ارومیه موجب واژگونی برخی درختان، کنده شدن چادرهای امدادی و خسارت هایی به بخش هایی از شهر شده و حتی موجب قطع برق برخی از مناطق این شهر شد.

عکس: کنده شدن تابلوی اداره کل هواشناسی
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۲۰:۰۱

کنده شدن تابلوی ورودی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌غربی بر اثر وقوع تندباد. سرعت باد در ارومیه به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

توفان مناطق شمال غربی کشورمان را در نوردید/ ۱ کشته و چندین مصدوم

قطع برق در آذربایجان غربی بر اثر شدت توفان
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۱۹:۰۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبر حسن‌بگلو، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان آذربایجان غربی با اشاره به بروز قطعی برق برخی از مناطق شهر اورمیه در پی توفان شدید امروز اظهار کرد: عمده دلیل قطعی های امروز سقوط اشیا خارجی از قبیل درخت ها بر روی تجهیزات برق‌رسانی بوده است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۳۰ اکیپ در حال ترمیم شبکه برق ارومیه هستند، و عمده خرابی سیستم برق رسانی به دلیل سقوط آهن آلات ساختمانی پروژه سیتادیوم(رزت) بر روی مرکز برق طریقت است که ای مرکز با همکاری شهرداری اورمیه در حال بازسازی است. همه در تلاشیم که قطعی های داخل شهر حداقل تا ساعت ۱۲ شب به پایان برسد، اما با توجه به ادامه طوفان این موضوع قطعی نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی از آغاز عملیات بازسازی سیستم برق برون شهری، پس از پایان عملیات داخل شهر خبر داد و از مردم خواست که اشیا و آنتن هایی که احتمال سقوط آن ها زیاد است را از روی پشت بام ها جمع کنند تا شاهد قطعی های جدید و ضربه به شبکه برق رسانی نباشیم.

مصدومیت 6 نفر در آذربایجان غربی
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۱۸:۵۵

سخنگوی سازمان اورژانس از مصدوم شدن شش نفر بر اثر وزش باد شدید در آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش مهر، مجتبی خالدی،گفت: وزش شدید باد درآذربایجان غربی – خوی باعث سقوط داربست و در نتیجه مصدوم شدن شش نفر را به همراه داشت که همگی به بیمارستان قمر بنی هاشم خوی انتقال یافتند.

وی خطاب به مسافران نوروزی گفت:هموطنان و مسافران نوروزی در منطقه مورد نظر از تردد غیر ضروری خودداری کنند و خودروهای خود را از اطراف درختهای بلند فاصله بدهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
سالی که نکوست ز بهارش پیداست .
پناه بر خدا...فی امان الله
سالهاست گرفتار طوفانیم!
عجب. سالی که نکوست از بهارش پیداست. خدا رحم کنه انشاله
اینگونه هشدارهای هواشناسی متاسفانه در اکثر مواقع توسط مردم جدی گرفته نمیشود علتشم اینیکه شدت و درجه اینگونه پدیده های هواشناسی در گزارشات هواشناسی قابل درک برای مردم معولی نیست. ما میتوانیم از تجربه هلند استفاده کنیم: در مواردشدید هشدار قرمز که سبب توجه و هوشیاری مردم میشود و یا هشدار نارنجی که شدت کمتر باد و طوفان رو نشان میدهد.
مملی
بيشتر فرو ريخته ها سازه هاى مهندسى نشده و بى استاندارد بود
سالی که نکوست از بهارش پیداست.ستاد بحران بحران زده یعنی این.
چرا دروغ می گویید هواشناسی پیش بینی کرده بود در دو هفته اول بهار هیچ سامانه بترشی بجز سامانه کوچکی در شمال کشور نخواهیم داشت.
چرا دروغ می گویید هواشناسی پیش بینی کرده بود در دو هفته اول بهار هیچ سامانه بترشی بجز سامانه کوچکی در شمال کشور نخواهیم داشت.
لطفا بگید که این توفان با این شدت به کرج و ترهان می رسد یا کم کم محو می شود
تازه اولشه با خشک شدن کامل دریاچه ارومیه طوفان وتندباد میشه مهمان همیشگی اون طرفا انصافا خیلی هنر می خواد دریاجه به اون بزرگی رو خشک کنی دریاچه ای که از بحرین بزرگتر بود ومساحتش با کشور قطر برابر بود
اووولین سیلی طبیعت دریاچه ارومیه به مردم ساکن و غیرساکن ایران، منتظر سیلی های وحشتناک تر این دریاچه باشید که بادهای نمکی اش عملا یک سوم کشور را در حد بیابان های شوره زار میکند! همچنان مسئولین هم شعار بدهند و همچنان مردم هم مانند عقب افتاده های ذهنی رفتار کنند...
مردمی که تاریخ نخوانند محکوم به تکرارش هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها