بازدید 4573

احتمال رخداد توفان در 14 استان کشور

کارشناس هواشناسی گفت:در پس وزش باد های شدید در کشور، احتمال وقوع توفان در 14 استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 24 March 2018
کارشناس هواشناسی گفت:در پس وزش باد‌های شدید در کشور، احتمال وقوع توفان در ۱۴ استان وجود دارد.

فریبا گودرزی در گفت و گو با میزان در خصوص احتمال وقوع طوفان در برخی از مناطق کشور گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته طی امروز و فردا وزش باد‌های شدید برخی از مناطق کشور را در بر می‌گیرد. بنابر این به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از این باد‌ها توصیه می‌شود شهروندان حدالامکان از حضور در مناطق ساحلی، ساختمان‌های قدیمی و فرسوده و مناطق جنگلی خودداری کنند.

وی افزود: استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و اردبیل نیز در معرض وزش باد‌های شدید قرار دارند و پس از آن به تدریج این سامانه وارد استان‌های همدان، مرکزی، مازندران، زنجان، قزوین، کردستان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود.

کارشناس هواشناسی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی‌های علمی سرعت باد بین ۱۰ تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد بود و از مرز ۷۰ کیلومتر بیشتر می‌رود. بر این اساس سامانه گرد و غبار نیز بسیاری از استان‌ها را در بر خواهد گرفت.

لازم به ذکر است بر اثر وزش باد‌های شدید جنوبی دمای هوا در مناطقی، چون استان اردبیل، شمال غرب کشور و دریای خزر افزایش خواهد یافت و شهر‌های شمالی نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

وی عنوان کرد: علاوه بر وزش باد‌های شدید سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارش‌های پراکنده باران و رعد و برق‌هایی را نیز در مناطق کوهستانی به همراه می‌آورد. بنابر این ادامه بارش‌ها در استان‌هایی نظیر همدان، اردبیل، کرمانشاه و زنجان در بر می‌گیرد. این در حالی است که احتمال سیلابی شدن برخی از مسیل‌ها درمناطق کوهستانی طی روز آینده وجود دارد.

گودرزی اذعان داشت: بر اساس شواهد وزش باد در استان‌هایی نظیر اردبیل، با سرعتی بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. علاوه بر سامانه‌های بارشی، وزش باد و احتمال افزایش دما در برخی از استان‌ها ورود سامانه گرد و غبار نیز احتمال آلودگی هوا در برخی از مناطق کشور را افزایش می‌دهد.

وی درباره هشدار‌های لازم به شهروندان گفت: ساکنان مناطق کوهستانی و شمالی کشور بیش از دیگر شهر‌ها در معرض خطر طوفان قرار دارند این در حالی است که پیش بینی می‌شود وزش باد‌های نسبتا شدید تهران را نیز بری زمان کوتاهی تحت پوشش خود قرار دهد.

کارشناس هواشناسی در پایان افزود:با توجه به افزایش سفر‌های نوروزی توصیه می‌شود طی امروز و فردا مسافران از حضور در مناطق جنگلی و مجاورت دریا‌ها خودداری کرده و به منظور کاهش میزان خسارات جانی و مالی توصیه می‌شود در مناطق امن به دور از فضای باز حضور داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان