بازدید 5589
مراقب باد و توفان باشید؛

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه چهارم فروردین ۹۷

با وزش باد شدید و شرایط توفانی، احتمال وارد شدن خسارت به تأسیسات شهری و روستایی وجود دارد؛ بنابراین، به رانندگان عزیز به خصوص تریلر‌ها توصیه می‌شود با سطح بادگیر زیاد با سرعت مطمئن در جاده تردد نمایند.
کد خبر: ۷۸۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 24 March 2018
از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»؛ نخستین شنبه سال نو مصادف شده با موج بازگشت شماری از مسافران نوروزی از سفر. مسافرانی که مهیای حضور در محل کار خود با پایان تعطیلات رسمی و پنج روزه نوروز می‌شوند و باید در مسیر بازگشت مراقب «باد» باشند!

آن گونه که سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده، امروز وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های زنجان، قزوین، کردستان، همدان، مرکزی، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ خواهد داد. انتظار می‌رود سرعت باد بین ۱۰ تا ۱۵ متر برثانیه و سرعت لحظه‌ای باد در برخی نقاط این استان‌ها به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

آخرین وضعیت ترافیک

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محور‌های مسدود و ممنوع (که در ادامه آمده)، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۱۷۸ تردد شمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۳.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۵.۷ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمایند.

در این محور‌ها ممنوعیت تردد حاکم است؛

۱- محور رامیان-اولنگ–شاهرود، واقع در استان‌های گلستان و سمنان، از مورخ ۲۹ فروردین ۹۵ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود می‌باشد.
۲- محور فرعی شمشک–دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود می‌باشد.
۳- محور فرعی گنجنامه–تویسرکان، واقع در استان همدان، از مورخ ۱۶ آذر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود می‌باشد.
۴- محور سی سخت-نورآباد (سمیرم)، واقع در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان، از مورخ ۲۵ آذر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود می‌باشد.
 
توصیه‌های اکید
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۱۱:۰۰

با وزش باد شدید و شرایط توفانی احتمال وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی وجود دارد. بر این اساس رعایت اقدامات زیر توصیه اکید می‌شود:


۱- رانندگان عزیز به خصوص تریلر‌ها با سطح بادگیر زیاد با سرعت مطمئن در جاده تردد نمایند.


۲- برای کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌ها و خسارت‌های احتمالی، اقدامات ایمنی لازم بکار گرفته شود.


آخرین وضعیت آب و هوا

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور طی روز شنبه به دلیل وزش باد شدید جنوبی دمای هوا در سواحل دریای خزر و استان اردبیل و شمال غرب کشور افزایش محسوس خواهد یافت و در برخی مناطق گیلان و مازندران به بیش از ۳۰ درجه سلسیوس خواهد رسید. به دلیل پیش بینی باد گرم در مناطق یاد شده و افزایش دما و کاهش رطوبت احتمال آتش سوزی جنگل بخصوص در گیلان و مازندران وجود دارد. از این رو به مسافران نوروزی توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی، از روشن کردن آتش و یا رها کردن آتش در مناطق جنگلی و مستعد آتش سوزی خودداری فرمایند.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه چهارم فروردین ۹۷
شایان ذکر است از اواخر روز شنبه و اوایل یکشنبه یک سامانه بارشی زودگذر از سمت شمال غرب موجب بارش باران یا رگبار و رعد وبرق در استان‌های آذربایجان غربی (بیشینه بارش در غرب استان)، آذربایجان شرقی و کردستان خواهد شد که به تدریج سبب بارش‌های پراکنده در کرمانشاه، اردبیل، زنجان، همدان و دامنه‌های البرز مرکزی خواهد شد.
 
با عبور این سامانه رگبار موقت باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان در روز یکشنبه وجود دارد. همچنین روز شنبه تا یکشنبه با وزش باد شدید در عراق احتمال خیزش گردوخاک و انتقال آن از اواخر روز شنبه و یکشنبه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وجود دارد.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه چهارم فروردین ۹۷
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان