بازدید 12759

جزییاتی از طرح تغییر در حفظ و نشر آثار امام(ره)

برخي نمايندگان حامي دولت طرحي را به كميسيون فرهنگي فرستاده‌اند كه حق انحصاري تاييد صحت مدارك منتسب به امام از موسسه نشر و تنظيم آثار امام خميني (ره) گرفته و به مراكزي همچون مركز اسناد انقلاب به رياست حسينيان مي‌دهد.
کد خبر: ۷۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۴ 23 December 2009
يك عضو فراكسيون خط امام(ره) هجمه‌هاي اخير به موسسه نشر و تنظيم آثار امام(ره) را در راستاي زمينه‌سازي براي تصويب طرحي دانست كه از سوي برخي نمايندگان به كميسيون فرهنگي ارجاع شده است. بر اساس اين طرح ، حق انحصاري تاييد صحت مدارك منتصب به امام از موسسه نشر و تنظيم آثار امام خميني (ره) گرفته شده و به مراكز ديگري همچون مركز اسناد انقلاب اسلامي به رياست روح‌الله حسينيان، سپرده مي‌شود.

مجيد نصيرپور نماينده سراب در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در واكنش به انتقادات و اعتراضاتي كه اخيرا در مورد موسسه نشر و تنظيم آثار امام خميني (ره) از سوي افراد منتسب به دولت مطرح شده است، اظهار داشت: در اتفاقات اخير، اين موسسه يك موضع مستقل گرفته است. اما ظاهرا اين رويكرد موسسه نشر و تنظيم آثار امام خميني (ره) به مذاق برخي خوش نيامده است. از اين رو طبيعي است كه آنها واكنش‌هايي را از خود نشان بدهند.

وي ادامه داد: اخيرا مطلع شديم كه كار به همين جا ختم نشده و برخي افراد براي گرفتن بخشي از اختيارات اين موسسه، طرحي را در مجلس تهيه كرد‌ه‌اند كه برايند آن اعطا اختيار تاييد صحت اسناد منتصب به امام به موسسات ديگر است.

به گفته وي، اين طرح از سوي برخي نمايندگان به كميسيون فرهنگي ارجاع شده كه بر اساس آن‏، حق انحصاري تاييد صحت مدارك منتصب به امام از موسسه نشر و تنظيم آثار امام خميني (ره) گرفته شده و به مراكز ديگري همچون مركز اسناد انقلاب اسلامي به رياست روح‌الله حسينيان، سپرده مي‌شود.

عضو فراكسيون خط امام(ره) با اعتقاد بر اينكه هجمه‌هاي اخير به موسسه نشر و تنظيم آثار امام(ره) در راستاي زمينه‌سازي براي تصويب اين طرح در مجلس است، ادامه داد: اين افراد توجه ندارند كه امام(ره) موضوعي نيست كه بتوان با آن به هر روش كه دوست دارند، رفتار كنند. ساحت مقدس امام(ره) نزد مردم از شان، جايگاه و احترام بسياري برخوردار است. از اين رو كساني كه به دنبال اين طرح هستند، بايد از كاري كه تعرض به بيت امام، تفكر امام و خط امام باشد، بپرهيزند.

نصيرپور اظهار داشت: اين افراد بايد مطالبات شخصي و قدرت‌طلبانه خود را تفكيك كنند و آن را با مسائل ملي درگير نكنند. چراكه اين مساله در آينده مضر حال كشور خواهد بود.

عضو فراكسيون خط امام(ره) افزود: دوستان اگر مشكل خاص شخصي دارند و يا در اعتقادادشان مساله‌اي وجود دارد، بايد آن را شفاف بيان كنند و از اينكه به اين حوزه‌ها خدشه‌اي وارد كنند، بپرهيزند. چراكه زمان مي‌گذرد و آنچه كه بايد سالم بماند، اعتقاد مردم به امام(ره) است. اين آقايان حق ندارند آن را دچار خدشه كنند.

نصيرپور با بيان اينكه طبيعتا با اين اتفاق، نظارت دقيقي كه مبتني بر اسناد موجود در موسسه نشر و تنظيم آثار امام خميني (ره) قرار دارد، تحت شعاع قرار مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: متاسفانه افرادي كه امروز بر طبل اختلاف و اينگونه مسائل مي‌كوبند، كساني هستند كه كمتر در دوران حيات امام موقعيتي براي خودنمايي مي‌يافتند.

عضو فراكسيون خط امام(ره) با تاكيد بر اينكه چهره‌هاي اصلاح‌طلب و بزرگان نظام در حمايت از موسسه نشر و آثار امام سكوت نكرده‌اند، تصريح كرد: اين افراد رسانه‌اي در اختيار ندارند و در حدلازم از موسسه نشر و تنظيم آثار امام خميني (ره) دفاع كرده و مي‌كنند.

نصيرپور در رابطه با تلاش‌ها براي تحقيق و تفحص برخي نمايندگان از موسسه نشر و تنظيم آثار امام، اظهار داشت: تحقيق و تفحص در اين‌باره ضرورتي ندارد و كل اعتبارات اين موسسه به اندازه نصف اعتبار برخي موسساتي كه هيچ نظارتي بر آنها نيست، نمي‌شود.

وي در ادامه تاكيد كرد: تحقيق و تفحص پديده خوب و يكي از ابزارهاي مجلس است كه مي‌توان از آن جهت شفاف‌سازي فعاليت‌ها استفاده كرد. ولي تحقيق و تفحص از اين موسسه قطعا دستاوردي را براي دوستان در پي نخواهد داشت و اين افراد بايد تبعات اجتماعي اين كار را در نظر داشته باشند.

عضو فراكسيون خط امام(ره) يادآور شد:به نظر مي‌رسد دستگاه‌ها و كمك‌هاي بلاعوض بسياري كه در لوايح بودجه به آنها اشاره شده مثل بنياد مولانا و ساير عناوين مقدم بر تحقيق و تفحص هست و اگر دلسوزي براي نظام وجود دارد بهتر است كه به اقدامات ضروري و تاثيرگذار بيانديشند تا رفتار‌هاي تبليغاتي.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی