بازدید 2568
در شب تلخ اسپانيا؛

تيم ملی كاتالونيا برابر آرژانتين پيروز شد

نيوكمپ، ورزشگاه اختصاصي باشگاه بارسلونا حتي در نورپردازي هم بوي جدايي طلبي به خود گرفته بود و تماشاگران حاضر در اين ورزشگاه تاريخي نيز دست به دست اين مراسم داده و براي رسيدن لاپورتا به اهداف سياسي خود سنگ تمام گذاشتند. مثل هميشه روي دست نوشته‌های مردم شعارهايي مثل: "كاتالونيا، اسپانيا نيست"، "مرگ بر فرانكو" و "زنده باد كاتالونيا" ديده مي‌شد.
کد خبر: ۷۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۴ 23 December 2009
تيم ملي كاتالونيا در ديداري دوستانه مقابل آرژانتين با نتيجه 4 بر 2 پيروز شد.

به گزارش فارس، خوان لاپورتا بالاخره به آرزوي ديرينه خود رسيد و زمين نيوكمپ ماكت جدايي كاتالان از اسپانيا را ترسيم كرد.

جدال دوستانه تيم ملي كشور كاتالونيا برابر تيم ملي كشور آرژانتين از 5 تلويزيون معتبر و رسمي جهان پخش شد تا به رسميت نشناختن آن توسط فيفا هرگز به چشم نيامده باشد. شاگردان يوهان كرايف موفق شدند با نتيجه 4 بر 2 برابر تيم ملي آرژانتين به پيروزي برسند و جشن بگيرند.

اين جشن باشكوه و عجيب كه بيشتر به جشن پس از صعود يك تيم به جام جهاني شباهت داشت قبل از آن كه به خاطر پيروزي برابر تيم ملي آرژانتين باشد شيطنت‌هاي مقامات سياسي كاتالونيا و شخص خوان لاپورتا را در خود به نمايش مي گذاشت.

پيش از آغاز اين بازي دردسرساز چند نمايش سنتي از تاريخ كاتالونيا اجرا شد و يكي از نوازندگان مطرح كاتالونيا با شنلي از پرچم كشور خود وارد چمن شد و سرود ملي اين منطقه را نواخت.

نيوكمپ، ورزشگاه اختصاصي باشگاه بارسلونا حتي در نورپردازي هم بوي جدايي طلبي به خود گرفته بود و تماشاگران حاضر در اين ورزشگاه تاريخي نيز دست به دست اين مراسم داده و براي رسيدن لاپورتا به اهداف سياسي خود سنگ تمام گذاشتند.

مثل هميشه روي دست نوشته‌های مردم شعارهايي مثل: "كاتالونيا، اسپانيا نيست"، "مرگ بر فرانكو" و "زنده باد كاتالونيا" ديده مي‌شد.

برگزاري اين ديدار آنقدر براي لاپورتا مهم بود كه بازيكن بسيار خسته و نزديك به مرز مصدوميت خود را به اجبار براي اين بازي آماده كرد و اجازه نداد ملي پوشان اسپانيا پيراهن تيم ملي كاتالونيا را بر تن نكنند.

براي هر غير كاتالونيايي ديدن اين تصاوير بسيار عجيب و غير قابل هضم بود، بازيكناني كه داخل يك مرز دو پيراهن ملي بر تن مي‌كنند و دو سرود ملي گوش مي‌دهند و لابد بازيكنان تيم ملي آرژانتين از خود مي‌پرسيدند چگونه امكان دارد يا يك ويزا و يك بليت مشابه دو بازي ملي متفاوت در يك خاك انجام شود.

مردم تصاوير چند بازيكن كشته شده بارسلونا در زمان ژنرال فرانكو را در دست داشتند و شايد پول خون آنها را از 4 نسل پس از آن روزها مي‌خواستند.

در هر حال بازي با سوت آلوارس ايسكيردو كاتالونيايي آغاز شد و اتفاقي كه نبايد، رخ داد. سرود ملي پخش شد و دو پرچم در كنار هم آرام گرفتند، هرچند در اين كشور حساسيت چنداني در اين مورد نيست و تلاش مي‌شود به اين ماجرا نگاهي صرفا ورزشي صورت بگيرد اما اين سئوال برای مخاطب غير اسپانيايي بوجود مي‌آيد كه چرا در روزنامه‌هاي صبح مادريدي حتي يك خبر هم از اين بازي منعكس نشد اما روزنامه اسپورت كاتالونيا تمامي آن را پوشش داد.

در اين ديدار ليونل مسي حضور نداشت و استراحت كرد و هيگواين رئال مادريدي نتوانست جاي خالي او را زير فشار شديد اهانت مردم كاتالونيا پر كند.

سرخيو گارسيا 44، بوخان كركيچ 56، سرخيو گونسالس 70 (پنالتي) و مويسس اورتادو 76 براي بارسلونا گلزني كردند و گل‌هاي تيم ملي آرژانتين را پاستوره 63 و دي‌ماريا 72 وارد دروازه تيم ملي كاتالونيا كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اجازه نداد ملي پوشان اسپانيا پيراهن تيم ملي كاتالونيا را بر تن نكنند.


???? age manzooretoon in bood khob migoftin ejaze dad ....konand
agaram eshtebah neveshtin ke hichi
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی