بازدید 6549

وزير راه:فرودگاه داراب به محل چراتبديل شده!

وزير راه و ترابري همچنين با اشاره به بازديد قبلي خود از فرودگاه هاي داراب و زرين دشت، گفت: فرودگاه زرين دشت به محل چرا و عبور دام تبديل شده و دام ها از محل باند عبور مي کنند.
کد خبر: ۷۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۵ 23 December 2009
وزير راه و ترابري گفت: با احداث خطوط ريلي شيراز ـ جهرم، شيراز ـ اهواز و شيراز ـ عسلويه استان فارس از بن بست ريلي خارج شده و صادرات محصولات توليدي باغي و صنعتي آن به کشورهاي خليج فارس توسعه پيدا مي‌کند.

به گزارش ايسنا، دکتر حميد بهبهاني امروز در ادامه سفر خود به استان فارس در جمع مديران شهرستان جهرم افزود: 25 مصوبه از مصوبات سفرهاي قبلي هيات دولت به شهرستان جهرم اختصاص پيدا کرده بود که60 درصد اين مصوبات اجرايي شده است.

وي با اشاره به چند پروژه بزرگ مرتبط با حوزه راه و ترابري مربوط به شهرستان جهرم، احداث تقاطع غير همسطح ورودي جهرم، چهاربانده شدن مسير شيراز ـ جهرم، احداث 231 کيلومتر راه بين خاوران ـ سعادت شهر ـ اصفهان و احداث خط ريلي شيراز ـ جهرم را از جمله اين پروژه‌ها دانست.

وزير راه و ترابري گفت: احداث جاده خاوران ـ سعادت شهر ـ اصفهان با 400 ميليارد ريال اعتبار آغاز شده است.

وي گفت: چهار بانده شدن مسير شيراز جهرم نيز از دو سمت آغاز شده و تقاطع غير همسطح ورودي جهرم نيز در مرحله آسفالت قرار دارد.

بهبهاني با بيان اينکه احداث خط ريلي شيراز ـ جهرم ـ بندرعباس زمينه خروج فارس از بن بست ريلي و توسعه صادرات ميوه از جهرم را فراهم خواهد کرد، گفت: در چشم انداز بيست ساله توسعه بايد 25 هزار کيلومتر خط ريلي در سراسر کشور احداث شده باشد که اين ميزان هم اينک 9 هزار کيلومتر است.

وي با يادآوري اينکه قبل از انقلاب اين ميزان 4 هزار کيلومتر بود که در سال هاي قبل از دولت نهم به 5 هزار کيلومتر افزايش پيدا کرده بود، گفت: در سال هاي فعاليت دولت نهم اين ميزان به 9 هزار کيلومتر رسيده است.

اين مقام مسئول ادامه داد: براي رسيدن به هدف برنامه بيست ساله توسعه بايد ظرف دوازده سال 16 هزار کيلومتر راه ريلي احداث شود که براي تحقق آن نياز به احداث سالانه يك هزار و500 کيلومتر راه ريلي است.

وي ميزان اعتبار مورد نياز براي تحقق اين هدف را سالانه يک هزار و400 ميليارد ريال اعلام کرد.

وزير راه و ترابري همچنين با اشاره به بازديد قبلي خود از فرودگاه هاي داراب و زرين دشت، گفت: فرودگاه زرين دشت به محل چرا و عبور دام تبديل شده و دام ها از محل باند عبور مي کنند.

وي گفت: از دو ماه قبل پروازها از فرودگاه جهرم آغاز شده و اکنون هر هفته يک پرواز به مقصد تهران در روزهاي يکشنبه انجام مي‌شود و در صورت افزايش تعداد مسافر امکان افزايش تعداد پروازها به دو پرواز هفتگي و همچنين توسعه باند فرودگاهي اين شهر امکان پذير است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی