بازدید 5840
سردار وحيدي خبر داد:

رونمايي از نسل جديد ماهواره ملي «طلوع»

اين ماهواره كه به دست توانمند تربيت يافتگان مكتب حسيني، متخصصان و دانشمندان زبده و كارآمد صاايران طراحي و ساخته شده است، گام بلندي براي حضور فعال و مستمر جمهوري اسلامي ايران در فضا و بهره‌برداري گسترده از ظرفيت‌هاي بسيار خوبي است كه در اين حوزه وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳ 23 December 2009
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: نسل جديد ماهواره ملي جمهوري اسلامي ايران با نام «طلوع» در دهه فجر امسال رونمايي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه در دور سوم سفرهاي استاني به شيراز سفر كرده است، در بازديد از توانمندي‌هاي صنايع الكترونيك ايران وابسته به وزارت دفاع با اعلام اين خبر گفت: اين ماهواره كه به دست توانمند تربيت يافتگان مكتب حسيني، متخصصان و دانشمندان زبده و كارآمد صاايران طراحي و ساخته شده است، گام بلندي براي حضور فعال و مستمر جمهوري اسلامي ايران در فضا و بهره‌برداري گسترده از ظرفيت‌هاي بسيار خوبي است كه در اين حوزه وجود دارد.

وي در ادامه اظهار داشت: صنايع الكترونيك شيراز بعنوان قطب صنعت راداري و الكترونيكي كشور موفق شده طيف وسيعي از امكانات، تجهيزات و توانمندي‌هاي راداري مورد نياز كشور و بخش دفاع را تامين نمايد.

وزير دفاع افزود: اين طيف وسيع به لحاظ تنوع در كاربرد و پوششهاي هوايي، زميني و دريايي كشور را در موقعيت جديدي از اقتدار دفاعي قرار داده است.

وحيدي تصريح كرد: دستاوردهاي مهم وزارت دفاع در حوزه الكترونيك علاوه بر افزايش قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران، به انحصار چند كشور در اين حوزه بسيار پيچيده خاتمه داده و انحصار آنها را شكسته است.

وزير دفاع با بيان اينكه جنگ نرم و رفع تهديد نيازمند شناسايي، جمع آوري اطلاعات، شناخت و تحليل سيستم‌هاي دشمن است، اظهار داشت: هم اكنون ظرفيت فن‌آوري مدرن و روزآمد در بكارگيري سيستم‌هاي جنگ الكترونيك براي شناسايي تجهيزات و تحركات دشمن با توليد نرم‌افزارهاي مناسب فراهم شده است.

وحيدي تاكيد كرد: نيازهاي عملياتي نيروهاي مسلح با بهره‌برداري از تجهيزات بومي و مطمئن صنايع دفاعي وزارت دفاع تامين مي‌شود و حاصل آن برقراري امنيت پايدار در گستره ميهن اسلامي است.
وي ادامه داد: نيروهاي مسلح با اين تجهيزات مدرن قادرند ضمن غافلگيري و شناسايي لحظه به لحظه تحركات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري دشمن، هر گونه تحرك و قدرت مانور را از آنان سلب نمايند.

وحيدي افزود: پيشرفت‌ها و تحولات شگرفي كه در صنعت دفاعي بوحود آمده، ناشي از روحيه حسيني و مكتبي است كه با شعار جاويد و جانبخش «هيهات منا الذله» درس خودباوري را در كالبد پيروان خود دميده است.

وزير دفاع در پايان از اقدامات مديران و كاركنان خدوم و متعهد صاشيرازي و مجموعه صنايع الكترونيك ايران وزارت دفاع قدرداني كرد و اين فعاليت ها را در راستاي تقويت قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ايران توصيف كرد.

وحيدي در طول اقامت در استان فارس بعنوان نماينده ويژه رئيس‌جمهور در شهرستان فيروزآباد حضور يافت و مسائل و مشكلات و مصوبات استاني هيئت محترم دولت را در ارتباط با اين شهرستان پي‌گيري و مورد بررسي قرار داد.

وزير دفاع همچنين از مراكز مهم نيروهاي مسلح مستقر در استان فارس بازديد و از نزديك در جريان فعاليت‌هاي آنان قرار گرفت.

فرماندهان و مسئولان ارشد نيروهاي مسلح استان فارس نيز در جلسه‌اي، آخرين اقدامات و فعاليت‌هاي حوزه كاري خود را به اطلاع وي رساندند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل