بازدید 15189

نعل وارونه تلگرام برای ماندن در ایران

مدتی است که موضوع فیلترینگ تلگرام در ایران به موضوع روز تبدیل شده است و با آمدن ارز دیجیتالی این شبکه مجازی با نام گرام، این موضوع قوت گرفته است. کارشناسان داخلی معتقدند که با ورود گرام به ایران ارز بسیاری از کشور خارج خواهد شد. حالا تلگرام برای فیلتر نشدن در ایران اعلام کرده است که ارز دیجیتالی خود را در ایران به دلیل تحریم بودن کشورمان، عرضه نمی کند.
کد خبر: ۷۸۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 22 March 2018

نعل وارونه تلگرام برای ماندن در ایرانمدتی است که موضوع فیلترینگ تلگرام در ایران به موضوع روز تبدیل شده است و با آمدن ارز دیجیتالی این شبکه مجازی با نام گرام، این موضوع قوت گرفته است. کارشناسان داخلی معتقدند که با ورود گرام به ایران ارز بسیاری از کشور خارج خواهد شد. حالا تلگرام برای فیلتر نشدن در ایران اعلام کرده است که ارز دیجیتالی خود را در ایران به دلیل تحریم بودن کشورمان، عرضه نمی کند.

به گزارش تابناک اقتصادی، پیام رسان تلگرام برای اولین بار در 14 آگوست 2013 مصادف با 23 مرداد 1392 برای آیفون راه اندازی شد و بعد نسخه آلفای آن برای اندروید در 20 اکتبر 2013 مصادف با 28 مهر 1392 بیرون آمد. این سرویس پیام رسان توسط دو برادر روس با نام های پاول دورف و نیکلای دورف پشتیبانی می شود و پاول که دارای یک سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان می باشد پشتیبانی مالی و نیکلای مسئولیت بخش تکنولوژی این پیام رسان را بر عهده دارند.

پس از اختلالات ایجاد شده برای پیام رسان های وایبر و لاین، توجه کاربران ایرانی به پیام رسان دیگری با نام تلگرام جلب شد. امکانات ساده و جذاب تلگرام باعث شد تا این پیام رسان سریع مورد قبول کاربران ایرانی واقع شود. طبق آمارهای اعلام شده در نیمه اول سال 96 حدود 40 میلیون کاربر ایرانی از این پیام رسان استفاده می کردند و این میزان استفاده باعث شده بود تا 60 درصد پهنای باند کشور به استفاده از این پیام رسان اختصاص یابد.

با آغاز اعتراضات در دی ماه سال 96 و نقش تلگرام در تشدید اعتراضات، موضوع فیلترینگ تلگرام مطرح شد و در حدود یک هفته ای این پیام رسان فیلتر شد. با فروکش کردن اعتراضات برخی از مسئولین معتقد بودند که فیلترینگ تلگرام باید ادامه یابد و برخی دیگر نیز با ادامه فیلترینگ آن موافق نبودند و عنوان می کردند که این پیام رسان علاوه بر برقراری ارتباط باعث ایجاد شغل و حتی رونق بخشیدن به برخی مشاغل شده است. لذا ادامه فیلترینگ تلگرام منتفی شد.

در 19 دی ماه 1396 خبری مبنی بر انتشار ارز دیجیتالی توسط تلگرام در رسانه ها منتشر شد. انتشار ارز دیجیتالی توسط تلگرام به منظور این است که سرمایه خود را از این طریق به بیش از دو میلیارد دلار افزایش دهد. تلگرام در نظر دارد در مرحله اول، سکه هایی به ارزش 850 میلیون دلار را از طریق فروش خصوصی در اختیار مشتری ها قرار دهد. نام این سکه ها که در واقع ارزی دیجیتالی محسوب می شوند، گرام است و فروش عمومی آن ها از اسفند ماه سال جاری آغاز شده است و پیش بینی می شود که این ارزهای دیجیتالی سرمایه ای در حدود 2 میلیارد دلار را نصیب شرکت تلگرام بکند.

نعل وارونه تلگرام برای ماندن در ایران

همین ورود تلگرام به ارزهای دیجیتالی زنگ خطر را برای مسئولین و قانون گذاران کشور به صدا درآورد چرا که حالا تلگرام علاوه بر تهدیدات اجتماعی، می توانست به یک تهدید جدی برای اقتصاد کشور نیز تبدیل شود. با توجه به اینکه بیشترین کاربران تلگرام در ایران حضور دارند و قانون تجارت الکترونیک در کشور ما بسیار قدیمی است ورود گرام می تواند اثرات مخرب اقتصادی چون خروج ارز از کشور را به همراه داشته باشد. برخی کارشناسان معتقد بودند که با راه اندازی این ارز دیجیتالی در تلگرام ارز  بسیاری از کشور خارج خواهد شد که یک تهدید جدی برای منابع ارزی کشور محسوب می شود. بنابراین دوباره کشمکش ها بر سر فیلتر شدن تلگرام آغاز شد و منتهی این بار موضوع جدی تری برای مخالفت و فیلتر شدن تلگرام مطرح بود.

با قوی تر شدن موضوع فیلترینگ تلگرام در ایران به بهانه رونمایی از ارز دیجیتالی آن، شرکت تلگرامجهت از دست ندادن کاربران میلیونی خود در ایران اعلام کردکه افراد کشورهایی که در فهرست تحریم های آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار دارند، اجازه مشارکت در خرید ارز رمزنگار گرام تلگرام را ندارند. بر اساس اعلام تلگرام ایران، کوبا، کره شمالی، سوریه و شبه جزیره کریمه شامل این ممنوعیت می شدند.

این خبر شرکت تلگرام نشان می داد که این شرکت برای آنکه در ایران باقی بماند و فیلتر نشود به نوعی خواسته است به مسئولین ایرانی این ضمانت را بدهد که ارز دیجیتالی خود را به ایران وارد نمی کند و از طرفی سعی نموده است که این عدم ورود ارز دیجیتالی خود به ایران را به تحریم های کشورمان گره بزند تا از موضع بالاتری به این قضیه ورود پیدا کند. به عبارت بهتر تلگرام خواسته است برای ماندن در ایران نعل وارونه بزند.   

البته عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در مورخه 28 اسفند 1396 طی مصاحبه ای با اعتماد آنلاین عنوان نموده است که در مجلس تصویب شده است که تلگرام فیلتر شود. وی در این زمینه به اعتماد آنلاین گفته است: هر چند که روابط عمومی شورای مجازی تکذیب کرده اما من شنیدم که فیلتر تلگرام تصویب شده است. خبرهایی که به نمایندگان مجلس می ‌رسد نمی ‌تواند بی ‌مبنا باشد و من شنیدم که تصویب شده تلگرام در سال آینده فیلتر شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۳
اوندفعه که فیلترش کردن، ، حالا ناراحتن که فیلتر بشن؟ اونم بعد ازاینکه اعلام کرد میخواد فیلترینگ رو بپیچونه و کلا بی اثر کنه؟
الان تابناک مردم رو ... گیر آوردی؟
درثانی مگه از تحریمها عبور نکردیم؟
. اون از اپل، اینم از تلگرام.
به زودی تلگرام مبتنی بر بلک چین منتشر میشه و این همه کش و قوس بابت فیلتر تلگرام تمام میشه ! بهتر هست مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی ملت باشن تا جلوگیری از پخش اخبار از طریق فضای مجازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
الان شبکه بزرگ بلاک چین در ایران فیلتره
که برای بیت کویین است قربان
اندیشه
| Canada |
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
دوست عزیز منظور ایشان کوچ تلگرام به تکنولوژی مبتی بر بلاک چین است نه سایت بلاک چین. بلاک چین به علت تعدد سرورها عملا امکان فیلتر ندارد مگر اینکه روش جدیدی خلق کنند تا اینترنت را مسدود کنند.

روحانی ضد فیلتر هم نشان داد ضد فیلتر است به شرطی که بتوانند در اطلاعات خصوصی کاربران مداخله کنند و هرکس یک خط نوشت صاف بفرستند اوین...

البته در مملکت آزادی بیان داریم همه اینها تبلیغ دشمنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
سایت بلاکچین دات اینفو با شبکه مبتنی بر بلاکچین متفاوت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
دوست عزیز بهتره یه کمی مطالعه کنید .
اونی که فیلتر شده یک وبسایت به اسم بلاک چینه ته خود شبکه بلاک چین
البته اونایی هم که فیلترش کردن همین تصور شما رو داشتن و احتمالا تو گوگل بلاک چین سرچ کردن و اولین مورد رو فیلتر کردن به خیال اینکه کل زیر ساخت بلاک چین فیلتر شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
متنو خوندی؟ گفته مشکلات اقتصادی ایجاد میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
بله خود بیتکوین فیلتر نیست ولی تلگرام باید روی یک یا چند پلتفرم ایجاد شود تا فیلتر نشود ولی دولت که توانایی فیلتر همین پلتفرها را دارد مانند همین سایت بلاک چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
دو چیز بیشتری ضرر رو به طبقه پایین آسیب وارد میکنه یکی بانک مرکزی که بی هیچ منظقی دلار را گران میکند و دیگر هم بورس میباشد و سود حداکثری خود تمامی اقلام خود در بورس یا بالا میبرند و یا پایین می آورند فقط بنفع پولدارها. بیچاره فقرا
بسیار تحلیل بی خودی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
موافقم. تابناک اگه یه کم مطالعه کنه میبینه که کلا قضیه ی تحریم ایران در مورد عرضه ی پول مجازی چیز مرسومی هست و تقریبا همه ی شرکت های دیگه هم این کار رو انجام دادن
حالا هی ی ی ی بپردازید و زمینه سازی کنید شما رسانه های واسه فیلتر کردن! غافل از اینکه راههای بسیار زیاد دیگه ای هم هست. دنیا رو نمیشه فیلتر کرد
به زودی جریان ازاد اطلاعات با فناوری های جدید در کشور ماندگار خواهد شد
تابی جون درباره تکنولوژی بلاک چین که قراره به زودی تلگرام رو غیرقابل فیلتر کنه یه مطلب بذار عزیزم !!!!!!!
مطمین باشید با فیلتر کردن تلگرام اسیبهای ناشی از فیلترشکن افزایش پیدا میکنه.... چون مردم هیچ وقت سمت پیامرسانهای داخلی نمیرن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
از وقتی فیلتر شد الان من چندین پیام رسان داخلی دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
ناشناس ۰۰:۴۸ مطمئنی نوشته ها و اطلاعاتت در امینت کامل هست؟!
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
اگه سازمانهای دولتی و رسمی و دانشگاه ها و ... کانال های رسمیشون رو ببرن به سمت پیام رسان های داخلی مطمئن باشید تلگرام بدون فیلتر هم حداقل نصف کاربرهاش رو از دست میده. الان خیلی از مردم منجمله بنده به خاطر اداره که کانال رسمیش در تلگرامه مجبورم تلگرام داشته باشم. حالا شما بانک ها و دانشگاه ها و آموزش و پرورش و بیمارستان ها و ... رو نگاه کن که خودشون چه جمیعیتی مجبور به استفاده از تلگرام میکنن!
شما هم هر روز به یک بهانه ای حال این مردم رو بگیرید.
برخی خبرنگاران مثل نویسنده این مطالب به گسترش شایعات و اخبار کذب دامن میزنند
کل پی فروش گرام در دنیا زیر ۱۰ میلیارد دلار بوده و کل مارکت کریپتو کارتسی حدود ۳۳۰ میلیارد دلار هست چطور اونوقت فقط یک توکن گرام در داخل ایران ۵۰ میلیارد دلار ارز از ایران خارج میکنه
این کارشناس ها با همین مدل پیش بینی هاشون بلا بر سر اقتصاد ایران آوردند
وای بر ما که اقتصادمون با یک نرم افزار پیام رسان به خطر می افته.
پاسخ ها
عاقل
| United States of America |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
یه کم مطالعه کن عزیزم ببین کشورهای اروپایی و آمریکا هم چقدر تا بحال از فراگیر شدن ارزهای دیجیتال ابراز نگرانی کرده اند که ممکنه اقتصادشون رو از دستشون خارج کنه.
کی گفته با ارائه گرام ارز از کشور خارج میشه.. من به شخصه قصد داشتم خرید کنم و طبیعتا با ریال نمیخریدم بلکه با ارزهایی که به صورت پس انداز دارم خرید میکنم. مثل ریپل

ما همین الان کلی ماینر در کشور داریم که اگه حمایت بشن کلی ارزآوری خواهند داشت ولی متاسفانه کسی حمایت نمیکنه.
یعنی چیزایی واسه فرهنگ و اقتصاد ما توهین و تهدید تلقی میشه که در هیچ!!!! کجای دنیا تهدید و توهین نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
یک چیزهایی هم توی کشور ما جرم محسوب میشه که هیچجای دنیا جرم که نیست هیچی حتی بد هم نیست. کلا ما فرق داریم دیگه. همه چیمون هم باید به همه چیمون بیاد.
آخه واقا چرا میخواین فیلتر کنن . مگه تو کل دنیا فیلتره که الان بخواد تو ایرانم فیلتر بشه
یا نمیدونید دلار چیه یا اینکه میلیارد چیه. تا الان تلگرام در مرحله سرمایه گذاران خصوصی نزدیک ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و در مرحله بعدی شاید تا حد ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کنه.۵۰ میلیارد دلار؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
این اعداد بر اساس اختلاس اعلام میشه
با فیلتر کردنش رسما به شعور 40 میلیون ایرانی توهین می کنید
ای خدا .....
زودتر فیلتر کنید کشور در خطره
تصور فضای مجازی بدون تلگرام سخت است.تلگرام واقعا الان رسانه ملی ایرانی هاست.
در تمام دنیا حتی کشورهای مدعی ازادی بیان قوانین سختی رو نسبت به نرم افزارهای اجتماعی وضع کردن و اگر از این قوانین پیروی نکنند حتما جریمه مالی و از فعالیت تنها در کشور جلو گیری میشود مطمعنا مسولانی ایرانی هم نباید کشور پنهاور و 80میلیونی ایران در مورد اینگونه تهدیدات بی دفاع رها کنند!!
اولن طی کمتر از یک ماه آینده نسخه بتای تلگرام بر مبنای بلاک چین منتشر و قابل دسترس خواهد بود، یعنی کل فیلترینگ تلگرام رو هوا....
درثانی، حتی اگه این نسخه به زودی منتشر نشه و تلگرام فیلتر بشه، ملت به سرعت از فیلترشکن استفاده کرده و این کار باعث خواهد شد استفاده از فیلترشکن ها عمومی و عادی بشه، دراینصورت نه تنها تلگرام که خیلی از سایتهای که قبلن هم فیلتر بوده اند مثل یوتوب دردسترس مردم قرار میگیرند. و این ضرری به شدت سهمگینتر متوجه سیاستمداران داخلی خواهد کرد.
ثالثا اگه پیام نوروزی ترامپ رو کامل دیده باشید، در پاراگراف آخرش صراحتن به وزارت خزانه داری آمریکا اجازه داده تا شرایط لازم برای دسترسی ایرانیان به جریان آزاد اطلاعات رو فراهم کنند و به همین خاطر یک هفته به این وزارت خانه فرصت داده تا راهکارهای لازم و برآورد هزینه رو اعلام کنند. یعنی اینترنت آزاد...
و با توجه به اینکه اولین ماهواره مربوط به این سیستم ماه گذشته توسط شرکت اسپیس ایکس درمدار قرار گرفت، این اتفاق سریعتر از اونچه که فکرش رو کنیم خواهد افتاد.
حالا ما عوض رسیدن به اوضاع مملکت تو فکر فیلتر باشیم. اونروز که اینترنت پرسرعت ماهواره ای دردسترس قرار بگیره، به طور قطع روز مرگ شرکتهای مخابراتی در ایران خواهد بود.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
همانطور که میرزای شیرازی با یک فتوا دودمان ان قرار داد ننگین را بر باد داد علمای شیعه هم باید در صورت این خصومت عیان امریکا با دادن فتوای حرام بودن استفاده از اینترنت امریکایی و حکم محارب با امام زمان برای استفاده کنندگان از ان دودمان این طرح کثیف امریکایی را که فرهنگ، معیشت، استقلال و تفکر ما ایرانی ها را هدف قرار داده است، بپیچند.
باید عرض کنم خدمت شما کل پیش فروش توکن گرام تا کنون۸۵۰ میلیون دلار بوده و هدف شرکت تلگرام فروش یک میلیارد دلار هست تعداد کلی توکن های گرام پنج میلیارد هستش و قیمت پایه ۱۰۰ سنت یا یک دهم دلار و ۴۱ درصد آنها جهت فروش گذاشته شده حالا با یک حساب سر انگشتی میشه فهمید که این رفم ۵۰ میلیارد دلار بی حساب بدست آمده و صحیح نیست
منبع : https://icodrops.com/telegram-ico-ton/
آیا این بسیار سخت است که ایران نمی تواند رسانه های اجتماعی خود را راه اندازی کند؟ آیا برای شروع خیلی سخت است؟
ماشالله اقتصاد دان و ريلضي دان ها مطالب رو مينويسن، اول ميگه كلا قضيه سر دو ميليارد دلاره بعد ميگه فقط از ايران ٥٠ ميليارد دلار ميره بيرون، آخه آدم حسابي خودت گفتي ٤٠ ميليون كاربر داره تو ايران، يعني متوسط هر كاربر ١٢٠٠ دلار يا به عبارتي ٦ ميليون تومن خارج ميكنه؟ اين چيزي كه گفتي ٢٠ درصد نقدينگي كل ايران هست.
داریوش شایگان مرد که مرد و شما یک خبر نزدید،
تفو بر این چرخ کردون تفو
خیلی وقت پیش باید فیلتر میشد
پول مملکت رو اونهائی که 3000 میلیارد و بالاتر اختلاس کردن از کشور خارج کردن رفت الانم دارن با پول ملت بدبخت ایران توی تورنتو برج سازی میکنند! وقت خواب
خوب اونوقت وقتی فیلتر بشه نمیشه با فیلتر شکن توش رفت ؟
باید با این ابزارهای دست بیگانگان مقابله کرد حمایت از کالای ایرانی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل