بازدید 2660

مراسم روز بین المللی نوروز در سنای مکزیک

سفیر کشورمان در مکزیک با بیان این‌که گفت‌وگو و احترام به فرهنگ‌ها و ایجاد درک درست از ارزش‌های انسانی مسیر مطمئن‌تری برای صلح و رفاه همه ملت‌هاست، گفت:‌ ایران با برخورداری از تمدنی کهن و ریشه دار خود همواره منادی صلح، گفت‌وگو و احترام به تنوع فرهنگی بوده است.
کد خبر: ۷۸۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 22 March 2018

سفیر کشورمان در مکزیک با بیان این‌که گفت‌وگو و احترام به فرهنگ‌ها و ایجاد درک درست از ارزش‌های انسانی مسیر مطمئن‌تری برای صلح و رفاه همه ملت‌هاست، گفت:‌ ایران با برخورداری از تمدنی کهن و ریشه دار خود همواره منادی صلح، گفت‌وگو و احترام به تنوع فرهنگی بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدتقی حسینی طی سخنانی در مراسم روز بین‌المللی نوروز در سنای مکزیک اظهار کرد: پیام نوروز مدارا، بخشش و بخشندگی، دوست داشتن، یگانگی انسان‌ها و احترام به حرمت انسانی، شکرگزاری از نعمت‌ها و حرمت نهادن به طبیعت است.

وی با اشاره به اهمیت این پیام‌ها افزود: تنوع فرهنگ‌ها موهبتی برای زیباتر شدن جهان است. گفت‌وگو و احترام به فرهنگ‌ها و ایجاد درک درست از ارزش‌های انسانی مسیر مطمئن‌تری برای صلح و رفاه همه ملت‌هاست.

حسینی با تاکید بر این‌که سیاست‌های بیگانه هراسی و ایجاد تنفر امروز فضای سیاسی جهان را مسموم کرده است، گفت: تمدن‌ها نیازمند درک یکدیگر و بهره گیری از ارزش‌های مشترک برای پیشبرد اهداف والای خود مبنی بر ایجاد دنیایی صلح‌آمیز و عاری از خشونت هستند و ایران با برخورداری از تمدنی کهن و ریشه دار خود همواره منادی صلح، گف‌وگو و احترام به تنوع فرهنگی بوده است.

سفیر کشورمان در مکزیک در ادامه بیان کرد:‌ نوروز با پیام زیبا و فراگیر خود ظرفیت عظیمی برای قدرت نرم ایران فراهم کرده است که بایستی از آن بهره‌گیری کرد. در روزگاری که دیگران در صدد ایجاد ایران هراسی و وارد کردن آسیب‌های هر چه بیشتر به جایگاه ایران در صحنه بین المللی هستند، باید از همه توان قدرت نرم و داشته‌های فرهنگی و تمدنی این سرزمین کهن استفاده کرد.

وی یادآور شد:‌ استقبال گسترده از مراسم نوروز در مکزیک با توجه به آنچه این روزها در کشور همسایه شمالی می‌گذرد و سفر شاهزاده بلند پرواز سعودی که این چند روز رسانه های پر مخاطب آمریکایی را در انحصار خود درآورده است، اتفاق قابل توجهی بود.

در مراسم روز بین المللی نوروز که در مجلس سنای مکزیک برگزار شد، سناتور کوردرو رئیس مجلس سنای مکزیک،‌ سناتور لورا روخاس رئیس کمیسیون روباط خارجی، سناتور تورس کورسو رئیس کمیسیون آسیا - پاسفیک و تعدادی دیگر از نمایندگان، سفرا و دیپلمات‌های خارجی حضور داشتند. در ابتدای این مراسم یک اصله نهال به نشانه آغاز بهار و با امید دوستی ملت‌ها در مجل سنا کاشته شد.

سپس سناتور ارنستو کوردرو رئیس مجلس سنا طی سخنانی با یادآوری سنت هزاران ساله نوروز از آن به‌ عنوان عنصر فرهنگی برای درک فرهنگ‌ها و تقویت گفت‌وگو یاد کرد و افزود: جامعه بین المللی امروز از بیگانه‌ هراسی و نفرت پراکنی رنج می‌برد و آئین‌هایی چون نوروز می‌توانند به درک متقابل فرهنگ‌ها و دوستی ملت‌ها کمک کنند.

همچنین سناتور روخاس رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا در سخنانی با اشاره به ارزش‌های نوروز و گسترش آن در مناطق مختلف جغرافیایی از آن به‌عنوان میراث معنوی بشری یاد کرد که از سوی سازمان ملل متحد و یونسکو به رسمیت شناخته شده است.

در ادامه این مراسم، سناتور تورس کورسو رئیس کمیسیون آسیا - پاسیفیک مجلس سنا، نوروز را ابتکاری ارزشمند و آئینی کهن برشمرد که همچنان از تازگی و طراوت برخوردار است و صدها میلیون انسان را در شادی و مهربانی به هم نزدیک می‌کند.

سفرا و نمایندگانی از پاکستان، ترکیه، آذربایجان و گرجستان نیز در این نشست سخنرانی کردند

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل