بازدید 2687

پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان به شهرداری ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اعلام خبر پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومانی به شهرداری ها، از پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق سر رسید خزانه از سوی این وزارتخانه در سال ۱۳۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 21 March 2018

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اعلام خبر پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومانی به شهرداری ها، از پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق سر رسید خزانه از سوی این وزارتخانه در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)،کرباسیان در حاشیه بازدید از خزانه داری کل کشور، با بیان اینکه به همت کارکنان خزانه داری کل کشور، کلیه اسناد خزانه، یک روز قبل از سر رسید تامین اعتبار شد، میزان اوراق جدید منتشره در سال جاری از سوی دولت را ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ درصد انتشار اوراق خزانه پیش بینی شده بود اما دولت تنها ۱۷ درصد اوراق منتشر کرد، افزود: امسال با استفاده از اوراق مشارکت، ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای پرداخت شده است.

کرباسیان با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه در مهر ماه امسال با رقم ۳۰۶ هزار میلیارد تومان، بودجه را بست، اعلام کرد: خوشبختانه تا عصر امروز رقم ۳۰۵ هزار میلیارد تومان عملکرد خزانه محقق شد و این در حالی است که همه حقوق ها، یارانه مشمولین و اعتبارات بیمه سلامت نیز پرداخت شده است.

وی با یادآوری اینکه ۷۰ درصد پرداختی های خزانه از درآمدهای غیر نفتی حاصل شده است افزود: این رقم قطعا تا پایان وقت اداری سال ۱۳۹۶ افزایش بیشتری نیز خواهد یافت، زیرا پرونده نفت بسته شده و در زمان باقی مانده، اتفاق جدیدی در این خصوص رخ نخواهد داد و مابقی پرداخت ها از محل درآمدهای مالیات، گمرک، شرکت های دولتی و ... انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد در ادامه با اعلام اینکه تا عصر امروز ۹۰ درصد درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی محقق شده است ابراز امیدواری کرد تا پایان روز آتی، این رقم افزایش بیشتری یابد.

وی همچنین میزان پرداختی های دولت در سال رو به پایان ۱۳۹۶ به شهرداری ها را ۱۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز طی روز جاری به صورت اوراق به آنها پرداخت شده که عمده آن مربوط به پروژه های مترو است.

کرباسیان در ادامه، عملکرد گمرک جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۶ را تا لحظه جاری، معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که تا پایان سال (فردا شب) ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به آن افزوده خواهد شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان