بازدید 3229

کاهش تقاضا ثمره اقدام دولت در ممنوعیت ثبت سفارش دلاری

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت برای اصلاح چند نرخی شدن ارز مجدد تلاش کرده است و آثار آن را شاهد بودیم.
کد خبر: ۷۸۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 21 March 2018

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی عملکرد دولت در زمینه مدیریت بازار ارز به احتمال تک نرخی شدن دلار در سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: لازم است دولت برای اصلاح موضوع چند نرخی شدن ارز و دلار تلاش مجدد کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به اقدام انجام شده از سوی دولت برای مدیریت بازار ارز، گفت: منع ثبت سفارش با دلار آمریکا از جمله اقداماتی است که باعث کاهش تقاضا برای دلار می شود که این کار تا حدود زیادی باعث مدیریت تقاضا در بازار ملتهب ارز شد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا در ثبت سفارش مانع افزایش قیمت دلار آمریکا شده است، تاکید کرد: هر قدر بتوان میزان تقاضای دلار را کاهش دهیم، به سمت تک نرخی شدن خواهیم رفت.

وی گفت: برای مدیریت و رفع نیاز فعالان اقتصادی باید به سمت ارزهای دیگری جز دلار آمریکا برویم که انجام مبادلات و تجارت ها با ارزهای کشورهای طرف قرارداد می توان این نیاز را مدیریت کرد.

کریمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه انجام تجارت با ارزهای دیگر به نفع بازار ارز تمام خواهد شد، اظهار داشت: باتوجه به خصومت وکینه ورزی که آمریکا نسبت به ما دارد و تحریم های شدیدی را برای نقل و انتقالات دلار اعمال کرده است، جایگزینی ارز اقدام مثبتی است.

این نمایند مجلس تاکید کرد: باید این موضوع تقویت شود و با انعقاد قراردادهای پول دو جانبه با کشورهایی که طرف تجاری ایران هستند می توانیم مانع افزایش قیمت دلار آمریکا و چند نرخی شدن آن شویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید مبادلات تجاری را به سمت پول ملی کشورهای طرف قرارداد سوق داد تا تاثیر دلار بر اقتصاد کشور کاهش پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها