بازدید 2346

حسین رضازاده: حضورم در عرصه سیاست، تصمیم شخصی بود

در لیست داروی های ممنوعه وزنه برداری برخی داروها مثل قرص سرماخوردگی هم وجود دارد! خب، وقتی یک ورزشکار دور از چشم مربی اش و از روی ناآگاهی قرص سرماخوردگی مصرف می کند و آزمایش دوپینگ او مثبت می شود ، گناه مربی چیست؟
کد خبر: ۷۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۲ 23 December 2009
قویترین مرد جهان این روزها، با هجمه شدیدی روبرو است. برخی از آنهایی که "حسین رضازاده" را سیبل حملات خود قرار داده اند، بیش از آنکه افکار ورزشی را در پی انتقادات خود مستتر کنند، با توجه به علایق سیاسی‌شان، به سوی "قهرمان" سنگ می اندازند.

رضا زاده که این روزها سکوت را بیشترین حربه می داند در گفت و گویی با خبرنگار ورزشی برنا شرکت کرده که متن آن را در زیر می خوانید:

* جایی از قول‌ شما خواندیم که هجمه اخیر به جهت تخریب چهره ورزشی‌تان صورت گرفته است؟
- خب راستش را بخواهید، همینطور است، اما نمی دانم این جریان از کجا ریشه می گیرد. البته این مسئله فقط در مورد من اتفاق نیفتاده و در کشورمان بسیاری از قهرمانان بوده اند که مورد هجوم این جریان قرار گرفته اند. روزی بود که 70 میلیون ایرانی با مدال من گریه کردند و خوشحال شدند. پیرزنی را یادم می آید که با قرآنی که در دست داشت برای بدرقه ام آمد و دعایم کرد . برای "حسین رضازاده" آن 70 میلیون و آن پیرزن اهمیت دارند نه شیاطین که قصد خراب کردن او را دارند. از این افراد می خواهم که قبل از هر کاری خدا را در نظر بگیرند. من بعنوان یک ایرانی و یک سرباز برای کشورم افتخار آوردم و نام ایران را بر سر زبانها انداختم. حد اقل به حرمت همین افتخار آفرینی دست از تخریب و شیطنت بردارند.

* این هجمه چه تاثیری بر کار شما داشته است؟
- هیچی، باقدرت به کارم ادامه می دهم . آنهایی را هم طی این مدت قصد خراب کردنم را داشتند، می بخشم.

* هفته گذشته خبر محرومیت مادام العمر حسین رضازاده از سرمربیگری در صدر اخبار قرار گرفت. آیا آن خبر را هم کار همان جریان می دانید؟
- صد در صد، بنده محروم نشده ام. آقای افشارزاده هم این خبر را تکذیب کرد. اصلاً در قانون فدراسیون جهانی وزنه برد اری چنین جریمه ای وجود ندارد.

* یعنی شما قادر به ادامه مربیگری هستید؟
بله، سوال من این است که مگر در کادر فنی تیم ملی فقط حسین رضازاده حضور داشت؟

* پس چرا در مقابل منبع آن خبر واکنش نشان ندادید ؟
- خدا جوابشان را می دهد. شاید مردم بپرسند چرا رضا زاده از آنها شکایت نمی کند، ولی من می گویم بهترین کسی را می تواند پاسخ آنها را بدهد. خداوند است.

* با این تفاسیر شما تیم وزنه برداری ایران را پاک می دانید؟
- وزنه برداری اسمش بد در رفته، وگرنه در رشته‌های دیگر کشورمان هم دوپینگ وجود دارد، اما اینجا مشکلات بزرگ می شود و به گوش مردم می رسد. در لیست داروی های ممنوعه وزنه برداری برخی داروها مثل قرص سرماخوردگی هم وجود دارد! خب، وقتی یک ورزشکار دور از چشم مربی اش و از روی ناآگاهی قرص سرماخوردگی مصرف می کند و آزمایش دوپینگ او مثبت می شود ، گناه مربی چیست؟ البته اگر کادر فنی و ورزشکاران ارتباط صمیمانه با هم داشته باشند،این مشکلات به حداقل می رسد. متاسفانه آنقدر تبلیغات منفی علیه وزنه برداری شده که مردم فکر می کنند ورزشکاران ما همه دوپینگی هستند!

* بحث سرپرستی شما در فدراسیون بلافاصله پس از انتشار خبر محرومیت‌تان ازمربیگری مطرح شد! این مساله نیز به شدت و حدت شایعات افزود.
- اصلاً اینطوری نبود، بنده از مدتی قبل جلسات مختلفی را با دکتر سعیدلو داشتم و ایشان هم برنامه بنده را دیدند و اعتماد کردند.

* این مساله در اختلاف شما با افشارزاده ریشه ندارد؟
- این هم از همان حرفهایی است که شایعه سازان درست کرده اند . بنده با آقای افشارزاده هیچ اختلافی ندارم و به جرات می گویم از میان همه قهرمانان کشور، ارتباط من با ایشان نزدیکتر بوده است. از حالا به بعد هم به کمک های آقای افشارزاده احتیاج دارم.

* انتقاد دیگر به سرپرستی شما در فدراسیون وزنه برداری به تجربه اندک‌تان در زمینه مدیریت برمی‌گردد.
- بنده ادعایی ندارم، اما این را هم که در مدیریت کم تجربه هستم را نمی پذیرم . طی سالهای اخیر در جاهای مختلف کار کرده ام. ضمناً قرار نیست فقط من تصمیم بگیرم، بلکه از همه اهالی وزنه برداری بویژه پیشکسوتان این رشته خواسته ام کمکم کنند؛حتی از آنهایی که طی این مدت قصد تخریب مرا داشته اند می خواهم بخاطر پیشرفت وزنه برداری به کمک بیایند.

* اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده اید که قصد استفاده از "داراب ریاحی" را بعنوان نایب رئیس فدراسیون دارید؛ مگر سرپرست موقت فدراسیون می داند نایب رئیس انتخاب کند؟
- آنطور که من از آقای "جلایر" شنیده و تحقیق کرده ام مشکلی برا ی این کار وجود ندارد.

* برخی از منتقدان شما می گویند بهتر بود حسین رضازاده پا به برخی عرصه های سیاسی نمی گذاشت، خودتان درباره این موضوع چه نظری دارید؟
- هر کسی نظری دارد و باید به نظرش احترام کذاشت. همانطور که من نمی توانم بگویم شمای خبرنگار چرا در فلان روزنامه و یا فلان سایت کار می کنید، کسی هم نمی تواند به من ایراد بگیرد که چرا به مسائل سیاسی وارد شدم. ضمناً ورزشکاران و قهرمانان دیگری هم در مسائله سیاسی وارد شده اند، حتی جدی تر از بنده. از این منتقدان می خواهم 5 دقیقه فکر کنند و بعد این حرفها را بزنند.

* به عنوان سوال پایانی ، امسال تاسوی و عاشورای حسینی کجا هستید؟
- مثل هر سال می روم اردبیل هیئت حضرت اباالفضل (ع). خودمان هم در این دو روز در خانه مان نذری می دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها