بازدید 3757

برپایی راهپیمایی معترضان در سیدنی استرالیا

کد خبر: ۷۸۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 18 March 2018
منابع خبری گزارش دادند: هزاران نفر از فعالان مدنی مقیم استرالیا در جریان اجلاس این کشور با سران اتحادیه جنوب شرق آسیا با دیکتاتور خواندن برخی از رهبران 'آسه آن'، علیه حضور آنها در سیدنی تظاهرات اعتراض آمیز برپا کردند.

به گزارش ایرنا از رسانه های استرالیایی، هزاران نفر در سیدنی با حضور در یک تظاهرات اعتراض آمیز نسبت به بی توجهی دولت استرالیا به حقوق بشر و سرکوب این حقوق در کشورهای جنوب شرق آسیا توسط برخی از رهبران آنها اعتراض کردند.

معترضان با حمل پلاکاردهای مختلف که دست نوشته های متعددی برروی آنها وجود داشت شعارهایی علیه اقدامات سرکوب گرایانه حقوق انسانی در کشورهای جنوب شرق آسیا مطرح کردند.

آنها در این گردهمایی اعتراض آمیز خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ویتنام، کامبوج و تایلند و توقف کشتار جمعی و نسل کشی در میانمار شدند.

برخی از فعالان گروههای مدنی از اتباع کشورهای جنوب شرق آسیا که از برنامه ریزان این گردهمایی بودند بدون ذکر نام خود در گفت وگو با رسانه های استرالیایی اعلام کردند نسبت به فجایع رخداده علیه اقلیت روهینگیا درمیانمار، سرکوب حقوق انسانی در کامبوج و دستگیری گسترده مخالفان در تایلند و ویتنام اعتراض دارند.

'دیوی نگوین' یکی از این فعالان مدنی، دولت استرالیا را برای برگزاری اجلاس مشترک سران با کشورهای عضو 'آسه آن' درحالیکه حقوق انسان ها به طور روزمره در این منطقه از جهان پایمال می شود، مسئول دانست.

وی افزود: مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا پیگیری مسائل حقوق بشری را یکی از شعارها و برنامه های اصلی دولت خود اعلام کرده اما برگزاری نشست با برخی از دیکتاتورهای جنوب شرق آسیا عملا برخلاف این وعده هاست.

این تظاهرات در رسانه های جنوب شرق آسیا بازتاب یافته است.

مانیلا تایمز گزارش داد: برخی از گروههای طرفدار حقوق بشر در استرالیا با شرکت در یک گردهمایی درهاید پارک سیدنی حضور رهبر معنوی میانمار در استرالیا را مورد اعتراض قرار داده و فریادهای ' سوچی شرمت باد' سر دادند.

آنها آنگ سان سوچی رهبر معنوی میانمار را با آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان مقایسه کرده و خواستار بازپس گیری جایزه صلح نوبل از وی شدند.

به گزارش شبکه ای بی سی استرالیا 'شافیکول اسلام' از سازمان روهینگیایی های برمه دراسترالیا نیز در این گردهمایی گفت: در میانمار با یک نسل کشی روبه رو هستیم که کشورها باید پاسخ درخوری به این اقدامات جنایت بار بدهند.

وی گفت: این اقدامات در حالی انجام می شود که دیکتاتورها در میانمار قدرت را به دست دارند.

به گزارش ایرنا استرالیا برای نخستین بار میزبانی نشست رهبران «آ.سه.آن» را بر عهده دارد. این نشست در روزهای 17 و 18 مارس (26 و 27 اسفند 96) انجام می‌شود.

بلوک اقتصادی آسه آن شامل کشورهای برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی ، میانمار، فیلیپین ، سنگاپور، تایلند و ویتنام است.

این اجلاس مشترک پس از آن برگزار می شود که «مالکوم ترنبول» در سال 2016 در نخستین اجلاس دو جانبه «آ.سه.آن – استرالیا» در لائوس، رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا را برای حضور در استرالیا دعوت کرد.

درحال حاضر تمام رهبران کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن' به جز رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین در سیدنی استرالیا به سر می برند.

آنگ سان سوچی رهبر میانمار نیز که برای این اجلاس به استرالیا سفر کرده علاوه بر اینکه با مخالفت فعالان مدنی این کشور روبه رو شده ، هدف اقدامات قضایی گروهی از حقوقدانان این کشورنیز قرار گرفته است.

دراثر حملات ارتش و بودائیان افراطی از آگوست 2017 (شهریور96) تاکنون دهها هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی ایالت راخین میانمار کشته و بیش از 700 هزار نفر از آنها با فرار از مهلکه آواره شده و به بنگلادش پناه بردند.

این وکلا معتقدند سوچی به دلیل سکوت، بی عملی و جلوگیری از اقدام برای متوقف کردن کشتار اقلیت روهینگیایی توسط نظامیان این کشور باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

این گروه از وکلا تقاضای خود را به دادگاهی در سیدنی تسلیم کردند اما 'کریستین پورتر' دادستان کل استرالیا با این درخواست مخالفت کرد.

وی با این عنوان که سوچی یک دیپلمات است و از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است درخواست حقوقدانان استرالیایی را برای رسیدگی به جرایم جنگی که دردوران وی در این کشور علیه روهینگیایی ها رخ داده است، غیرقابل پذیرش و پیگیری دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس