بازدید 2377
نقد تند شبکه ایران به گفته‏های قطبی؛

فراموشی مزمن یا توسل امپراتور به دروغ؟

افشین قطبی با توجه به 7 سال حضور در کره جنوبی و 2 سال حضور با تیم سوان سامسونگ در کی-لیگ، باید به خوبی به یاد داشته باشد که کی-لیگ کی آغاز می‌شود و کی به پایان می‌رسد؟ او یقینا خوب می‌داند اتحادیه فوتبال این کشور لیگ را اصلا تعطیل نکرد.
کد خبر: ۷۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۹ 22 December 2009
افشین قطبی، سرمربی تیم ملی ایران دیشب در گفت‌وگوی زنده و حضوری خود با عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 دو بار یا به اشتباه یا برای توجیه تعطیلی لیگ برتر به مطالبی که با واقعیت متفاوت بودند استناد کرد.

به گزارش شبکه ایران، وقتی فردوسی‌پور از او در مورد تعطیلی 18 روزه لیگ برتر پرسید؛ قطبی جواب داد:«کره شمالی هم چنین کاری می‌کند!» و وقتی فردوسی پور به یادآور شد «ما اصلا به کره شمالی نگاه نمی‌کنیم.»

قطبی گفت:«وقتی من در کره جنوبی بودم 6 ماه لیگ را برای جام جهانی 2002 تعطیل کردیم.»

در حالی که کی-لیگ (لیگ سراسری کشور کره جنوبی) بین ماه مارس و آوریل هر سال (بین فروردین و اردیبهشت) آغاز می‌شود و تا اواخر نوامبر (آذر ماه) به پایان می‌رسد. جام جهانی هم در سال 2002 مانند سال‌های دیگر جون (خرداد ماه) استارت می‌خورد.

یعنی به طور طبیعی فصل 2001 کی-لیگ 6 ماه پیش از آغاز جام جهانی 2002 تمام شده بود و اتحادیه فوتبال کره جنوبی برای جلوگیری از تداخل فصل 2002 کی-لیگ با جام‌جهانی 2002 لیگ این فصل را به «تعویق» انداخت و آن را «تعطیل» نکرد. این اولین توجیه قطبی برای تعطیلی لیگ با استناد به مطالب غلط.

وقتی فردوسی پور این موضوع را به قطبی یادآور شد او پاسخ داد:«ما لیگ فصل 2002 کره را آگوست آن سال (که می‌شود شهریور) آغاز کردیم و به این ترتیب لیگ را 5 ماه تعطیل کردیم.» که اولا این کار می‌شود «تعویق» نه «تعطیل» کردن.

در ضمن با نگاهی به سایت RSSSF (بنیاد آماری سند.ورزش.فوتبال) متوجه خواهید شد که فصل 2002 کی-لیگ درست در تاریخ 7 جولای آغاز شده بود. یعنی تنها یک هفته بعد از فینال جام جهانی 2002 بین آلمان و برزیل که 30 جون برگزار شده بود. این هم دومین توجیه قطبی با استناد به اطلاعات اشتباه.

در ضمن با نگاهی به فصل 2001 کی-لیگ در سایت RSSSF این فصل در تاریخ 17 جون 2001 آغاز شده بود و به این ترتیب می‌توان برداشت کرد که لیگ کره در آن زمان اصلا در اواسط ماه جون آغاز می‌شده و اتحادیه فوتبال کره جنوبی فصل 2002 این لیگ را تنها 20 روز (7 جولای) به تعویق انداخته بود. در هر دو حال اولا لیگ کره جنوبی حتی 1 روز هم تعطیل نشده بود و در ضمن این لیگ اصلا 5 ماه به تعویق نیفتاده بود.

افشین قطبی با توجه به 7 سال حضور در کره جنوبی و 2 سال حضور با تیم سوان سامسونگ در کی-لیگ، باید به خوبی به یاد داشته باشد که کی-لیگ کی آغاز می‌شود و کی به پایان می‌رسد؟ او یقینا خوب می‌داند اتحادیه فوتبال این کشور لیگ را اصلا تعطیل نکرد.

حال چرا باید با بیان این مطالب در برنامه 90 با میلیون مخاطب سعی در توجیه تعطیلی لیگ داشته باشد؟ اطلاعات کامل فصل 2001 کی-لیگ را می‌توانید از طریق آدرس زیر در سایت RSSSF پیدا کنید:
http://www.rsssf.com/tabless/skor01.html

اطلاعات کامل فصل 2002 کی-لیگ را می‌توانید از طریق آدرس زیر در سایت RSSSF پیدا کنید:
http://www.rsssf.com/tabless/skor02.html
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر