بازدید 24174

فرجام حوادث چهارشنبه سوری: ۴ جان‌باخته، ۲۱ قطع عضو و چند صد مصدوم!

لابه‌لای انبوه ترقه‌ها و بمب‌های خریداری شده یا دست سازی که در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر‌های کشورمان منجر می‌شود و صدای ناهنجار و بوی غلیظ دود و باروت را موجب می‌شود، فریاد‌های دلخراشی گم می‌شود که ناشی از آسیب‌های شدید و گاه جبران ناپذیری‌ست.
کد خبر: ۷۸۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 13 March 2018
هنوز زمان زیادی از تاریک شدن هوا و شروع چهارشنبه سوری نگذشته که سیل اخبار ناخوشایند مخابره می‌شود.

به گزارش «تابناک»، لابه‌لای انبوه ترقه‌ها و بمب‌های خریداری شده یا دست سازی که در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر‌های کشورمان منجر می‌شود و صدای ناهنجار و بوی غلیظ دود و باروت را موجب می‌شود، فریاد‌های دلخراشی گم می‌شود که ناشی از آسیب‌های شدید و گاه جبران ناپذیری‌ست که برخی متحمل می‌شوند.

آفتی که مدتهاست به جان چهارشنبه سوری افتاده و در سایه برخی تصمیمات غلط و قصور بزرگترها، این روز خاص از سال را به پر حادثه‌ترین روز هر سال کشورمان تبدیل کرده است. روزی مملو از حوادث دلخراش که در گوشه و کنار کشورمان رخ می‌دهند و آن چنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

این خبر تکمیل می‌شود...
 
کاهش تعداد مصدومان و موارد بستری
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۲۳

دکتر کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در طول 24 ساعت گذشته در کل کشور، 2082 نفر دچار مصدومیت شدند که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته که نشان می دهد مردم، به توصیه ها توجه کرده اند. موارد بستری ناشی از حوادث شب چهارشنبه آخر سال در مقایسه با سال گذشته 50 درصد کاهش داشت که نشان دهنده کاهش شدت جراحات است.

وی افزود: در طول 24 ساعت گذشته در تهران 532 نفر مصدوم شدند که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش تعداد مصدومیت ها در تهران بودیم. خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده برای استقرار آمبولانس ها در معابر و حضور متخصصان در مراکز درمانی، تعداد مصدومان در بین مراکز درمانی، توزیع شد و کیفیت خدمات افزایش یافت.

آمار نهایی مصدومان تا ظهر چهارشنبه اعلام می‌شود.

فیلم: نمای هوایی انفجار و ترقه‌های چهارشنبه سوری در تهران
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۱
تعداد بازدید : 1520
زیبایی چهارشنبه سوری
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۳:۵۱

قشنگ‌ترین عکس‌های مربوط به چهارشنبه‌سوری امسال، شادی چهارشنبه سوری در روستای زلزله زده کوئیک سرپل ذهاب است. جاییکه بلا و مصیبتی چون زلزله نه سنت را نابود کرده نه شادی را. /عکس از تسنیم

آخرین اخبار حوادث چهارشنبه سوری/ ۴ جان‌باخته، ۲۰ قطع عضو و چند صد مصدوم تا این لحظه

آمار مصدومان امروز به 1509 تن رسید
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۳:۳۰

به گزارش ایران پزشک، پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور درباره آخرین آمار مصدومین و فوتی‌های شب چهارشنبه سوری گفت: از اول اسفند تاکنون 1779 نفر در کشور دچار مصدومیت شدند که از این تعداد 34 نفر دچار قطع عضو و 585 نفر از ناحیه چشم دچار جراحت شدند و همچنین 438 نفر از عابرین آسیب دیدند.

وی افزود: امروز و تا این لحظه 1509 نفر در کل کشور دچار آسیب‌های ناشی از شب چهارشنبه آخر سال شدند که 277 نفر دچار سوختگی درجه دو و سه و 21 نفر قطع عضو شدند. در تهران و در روز جاری تا ساعت 23 امشب، 397 نفر دچار آسیب‌های ناشی از شب چهارشنبه آخر سال شدند که 105 نفر دچار سوختگی درجه دو و سه و 4 نفر قطع عضو شدند.

کولیوند در ادامه گفت: امروز و تاکنون 135 نفر از عابرین در تهران به طور ناخواسته، از حوادث شب چهارشنبه آخر سال آسیب دیدند و تا کنون 4 نفر بر اثر این حوادث در کشور فوت کردند.

آلودگی هوای تهران به علت مواد محترقه
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۳:۱۳

صدها تن مواد محترقه در چهارشنبه پایان سال هوای تهران را آلوده کرد.

شبکه خبر اعلام کرد که هوای تهران هم اکنون با شاخص 127 برای گروه های حساس ناسالم است/.

آخرین اخبار حوادث چهارشنبه سوری/ ۴ جان‌باخته، ۲۰ قطع عضو و چند صد مصدوم تا این لحظه

آتش گرفتن خودرو در سردشت با پرتاب نارنجک
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۲:۴۴

به گزارش ایرنا، پرتاب نارنجک دست ساز در سردشت، خودرو پراید را به آتش کشید.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی سردشت از توایع آذربایجان غربی گفت: همزمان با برگزاری جشن چهارشنبه سوری، یک دستگاه خودرو پراید بر اثر پرتاب و انفجار نارنجک دست ساز در این شهرستان به آتش کشیده شد.

یک کشته و دو قطع عضو دیگر به آمارها اضافه شد
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۲:۰۳

به گزارش مهر، بر اثر انفجار مواد محترقه در پارک ارغوان واقع در خیابان داروپخش شهر اردبیل، یک تن کشته و دو نفر دیگر قطع عضو شدند.

گفتنی است پیشتر سه تن در تهران، زنجان و کرج جان باخته بودند و با رویداد شوم رقم خورده در اردبیل شمار جان باختگان امشب به 4 تن رسید.

گزارش رئیس پلیس تهران؛ از انفجار 2 منزل تا دستگیری 8 اخلال‌گر
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۱:۵۶

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران درباره آخرین وضعیت پایتخت تا ساعت 21 اظهار کرد: جمع‌بندی گزارش‌های دستگاه‌های مختلف اعم از اورژانس و آتش‌نشانی نشان می‌دهد که حوادث در پایتخت نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه برابر آمارهای ما 18 نفر در پایتخت مصدوم و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، گفت: از این تعداد دو نفر آتش‌نشان و یک نفر از ماموران نیروی انتظامی بود. همچنین دو زن نیز میان مصدوم‌شدگان هستند.

وی با بیان اینکه دو منزل به دلیل بی‌توجهی سازندگان مواد محترقه منفجر شده است، گفت: یک نفر براساس گزارش‌های واصله در پی انفجار خانه که حوالی ساعت 4 بامداد امروز در خیابان مرتضوی رخ داد، جان خود را از دست داده است.

رحیمی همچنین از دستگیری هشت اخلال‌گر نظم عمومی در این شب خبر داد و گفت: همانطور که پیش از این قول داده بودیم این افراد تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود و طبق هماهنگی با دستگاه قضایی نیز برخوردی قاطع با آنان انجام خواهد شد. چراکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تاکنون خودرویی به دلیل ایجاد ناهنجاری و ایجاد مزاحمت از سوی پلیس توقیف نشده است، گفت: شواهد و قرائن حاکی از آن است که امسال چهارشنبه‌سوری کم‌حادثه‌تری نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم.

رحیمی درباره وضعیت ترافیکی معابر تهران نیز گفت: مرکز مانیتورینگ پلیس تمامی خیابان‌ها و معابر را تحت نظر دارد و علاوه بر آن ماموران ما نیز در 616 نقطه از سطح شهر تهران مستقر هستند و تمامی گزارش‌های واصله حاکی از آن است که وضعیت ترافیکی در اکثر خیابان‌های تهران عادی است و در بزرگراه‌ها نیز شاهد همین وضعیت هستیم. این موضوع در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد که وضعیت ترافیک بهتر شده است و این نشان‌دهنده همکاری خوب مردم با پلیس است.

برقراری 3 هزار و 560 تماس با سامانه 110

وی درباره تماس‌های انجام شده با سامانه 110 اظهار کرد: از ظهر امروز تاکنون 3 هزار و 560 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده است که از این تعداد 3 هزار و 170 مورد در باب ایجاد مزاحمت با ترقه‌بازی بوده است. 259 مورد از تماس‌ها نیز شامل مواردی بوده که شهروندان خرید و فروش مواد محترقه را گزارش کرده‌اند.

رحیمی به کشفیات مواد محترقه در امروز نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر کشف میلیون‌ها عدد مواد محترقه که از ابتدای اسفندماه انجام شد، امروز نیز همکاران من 3 هزار و 351 عدد انواع مواد محترقه کم‌خطر، 43 کیلوگرم انواع مواد محترقه پرخطر و 310 عدد مواد محترقه بسیار پرخطر و دست‌ساز را کشف کردند.

رئیس پلیس تهران در پاسخ به سوالی درباره ایجاد مکانی برای برگزاری جشن‌های چهارشنبه‌سوری گفت: مسئولیت این موارد بر عهده شهرداری است و عوامل شورای شهر باید با انجام کار کارشناسی در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

وی درباره مامور مصدوم شده پلیس نیز گفت: این مامور ما حین ماموریت دچار حادثه شد و مصدومیتش سطحی است.

کوچکترین مورد امنیتی در تهران رخ نداده است

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره وارد شدن آسیب به اموال عمومی خاطرنشان کرد: هیچ مورد گزارشی از وارد شدن آسیب به اموال عمومی وجود نداشته و تنها چندین سطل زباله را که داخلش را مواد قابل اشتعال ریخته‌اند، عده‌ای افراد به آتش کشیده‌اند که بلافاصله با حضور عوامل پلیس و آتش‌نشانی این آتش خاموش شده است.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره فراخوان برخی از شبکه‌های معاند برای ایجاد ناامنی در تهران اظهار کرد: به نظر می‌رسد که این شبکه‌ها بیشتر از توهمات و آرزوهای خود گفته‌اند چراکه ما کوچک‌ترین مورد ناامنی در تهران را نداشته‌ایم.

رحیمی اضافه کرد: امشب ماموران ما تا عادی شدن شرایط در خیابان‌ها و سطح شهر حضور خواهند داشت. از همکاری مردم با پلیس قدردانی می کنم؛ خوشبختانه امسال شاهد افزایش همکاری پلیس و مردم هستیم.

فیلم: چهارشنبه سوری در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۱:۴۷
تعداد بازدید : 804
آمار مصدومین تا ساعت 21 شب
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۱:۲۱

به گزارش وبدا، آمار مصدومين امشب 516 نفر است؛ تاكنون 90 نفر بستري شده اند و 4 نفر نيز در بخش مراقبت هاي ويژه بستري هستند.

26 درصد از مصدومان دچار سوختگي شده اند. بيشترين آسيب ها در ناحيه دست، صورت و چشم است كه 35 درصد آسيب ها را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، بيشترين گروه سني كه دچار مصدوميت شده اند، ٦ تا ٢٠ سال دارند و استان هاي تهران، كرمانشاه، كردستان و آذربايجان غربي و شرقي بيشترين حوادث و مصدومين را داشته است.

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۰:۳۸

آخرین آمار مصدومین شب چهارشنبه سوری از زبان رضا معتمدی، معاون فنی و عملیات اورژانس تهران

تعداد بازدید : 414
قطع عضو به عدد ۱۸ رسید
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۰:۳۳

کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: 513 تن مصدوم چهارشنبه آخر سال از اول اسفند تا ساعت 20:15 امشب هستند که از این مصدومان، 18 مصدوم دچار قطع عضو شدند.

آسیب دیدن 103 عابر پیاده و همچنین مصدوم شدن 7 امدادگر در حین امدادرسانی، آمار دیگری بود که وی ارائه داد.

آمار جان باختگان به 3 تن رسید
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۰:۲۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، یک نوجوان ١۵ ساله در کرج بر اثر انفجار مواد محترقه فوت کرد.

گفتنی‌ست پیشتر اعلام شده بود دو تن در تهران و زنجان جان باخته‌اند.

افزایش شمار مصدومان به 513 تن
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۰:۱۰

سرپرست سازمان اورژانس کشور از افزایش شمار مصدومان خبر داد و گفت: تا این لحظه تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در کشور به 513 و در تهران به 91 نفر افزایش یافته است.

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۰:۰۰

قطع 3 انگشت دست نوجوانی 15 ساله بر اثر انفجار مواد محترقه - تهران/ایرنا

آخرین اخبار حوادث چهارشنبه سوری/ ۱۷ قطع عضو و چند صد مصدوم تا این لحظه

۴۶۴ مصدوم که ۱۷ تایشان دچار قطع عضو شده‌اند
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۹:۳۶

پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشوری گفت: تاکنون 464 مصدوم، 17 قطع عضو، 158 سوختگی درجه 2 و 3 و 157 مورد آسیب چشمی گزارش شده است.

فیلم: توصیه رئیس اورژانس کشور به والدین و بزرگترها
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۹:۲۵
تعداد بازدید : 303
2 جان باخته در تهران و زنجان
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۸:۳۹

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در استان تهران تاکنون ٣٨ مصدوم به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که یک زن و مابقی مرد هستند. ٥٠ درصد مصدومین دچار سوختگی و نیمی هم دچار قطع عضو بریدگی، شکستگی و اسیب به چشم و دست شده اند.

وی افزود: تاکنون یک نفر فوتی در تهران و یک نفر در زنجان گزارش شده است. کم سن‌ترین مصدوم ٩ ساله و بیشترین، ٣٠ سال دارد. طی امروز دو نفر دچار قطع عضو شده اند که یکی جوانی ٣٥ ساله و دیگری نوجوانی ١٢ ساله است، هر دو از ناحیه دست قطع عضو شده اند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
فقط یه اسم میشه روش گذاشت : وحشیگریه مطلق
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
املای وحشیگری مطلق صحیح است
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خیلی دیر است. مسئولین ایران همیشه می گذارند زمانی تصمیم صحیح می گیرند که کار از کار گذشته مانند تحریم و برجام. حالا هم جشن زیبایی که هزار سال فقط برای نور و شادی بود تبدیل شده به مشگل سیاسی و امنیتی چون مسئولان از روی اضطرار به این نتیجه می رسند که باید به سنت هزاران ساله یک ملت احترام گذاشت یا وانمود به احترام کرد . واقعا همراه شدن با خواست یک ملت گه چیزی جز احترام به سنتهای 4 هزار ساله انها نیست و اصلا هم با روح اسلام در تضاد نیست ولی با سلیقه برخی در تضاد! اینقدر سخت و جانکاه تکاندهنده اصول سلیقه شما است. این همه مجروح و خسارات که نتیجه این عدم ژرق اندیشی است و یک جشن زیبا بوته سوزی را به صحنه جنگ تبدیل کرده با کیست؟ با امریکا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
مردند به درک قطع عضو شدند حقشونه
حسین
| Pakistan |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بدبخت ها خودتون جهنم چرا شهر رو به هم میریزید؟
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
خود هیتلر هم وحشی بود،خخخخ
هر عملی ، نتیجه خود را دارد
خدارا شکر هنوز اندازه اعتراضات خیابانی کشته ندادیم
احکام سنگین قضایی باید برای این افراد صادر شود نه اساتید دانشگاه
بخش پیشگیری از جرم قوه قضائیه باید در این مسائل ورود پیدا کند
برنامه های جایگزین در کنار به رسمیت شناختن باید ایجاد شود
امنیت باید برقرار شود
ما کار واجب داریم ولی جرات بیرون رفتن نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
عمراااااا
الان دست بزنی به اینا میگن نظام با رسم های ایرانی مشکل داره
وای اهورامزدا
وای کوروش
:|
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
حالا ترقه زدن هیچ مراسم 7 ابان چه مشکلی داشت که برخورد کردن؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
خب تو بگو وای جعفر طیار خوبه ؟؟؟؟
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
ناشناس 21:29 فکر کنم دل پری از کوروش و سایر نمادهای ایران باستان داری.بدجور عذابت میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
کوروش و اهورامزدا نگفتن نارنجک بندازین اتفاقا دقیقا مشکل مخالفت با این مراسم هست که کار به این وضع میندازه اگه یه مراسم درست با نظارت برگزار میکردن و مثل ۲۲بهمن که کلی اتش بازی هوایی و زیبا انجام میدن انجام میدادن مردم نمیرفتن نارنجک دست ساز منفجر کنن
آخه چرا اینطور میکنید با خودتون
مگه جنگه !!
کم از راه های دیگه کشته میدیم اینم روش
وقتی سال ۷۳ یا ۷۴ نیروی انتظامی به بهانه همزمان شدن شهادت حضرت علی و چهارشنبه سوری با روشن کردن آتش و برگزاری مراسم باستانی این روز مخالف کرد و تا سالهای بعد هم این روند رو ادامه داد باید به این عواقب هم فکر میکرد که ممکنه پریدن از روی اتش های کوچک یه روزی ممکنه منحرف بشه و تبدیل بشه به این وضعیت اسفباری که الان میبینیم
روزانه 35 نفر در این کشور به خاطر تصادف رانندگی می میرن ، روزانه هزارن نفر به دلایل مختلف در این مملکت از بین میروند ، آمار فوتی های در چاه سقوط کرده روزانه از آمار مرگ و میر و مصدومان چهارشنبه سوری بیشتر است ، چرا شما فقط نوک پرگارتون روی چهارشنبه سوری گیر کرده ، چرا در مورد خیانت صنعت خودرو اینگونه عمل نمی کنید یا در مورد هزاران عامل مرگ و میر دیگر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سنت چهارشنبه سوری که باعث شادی و جشن و از روی آتش پریدن و دور هم جمع شدن فامیل بود به خاطر جلوگیری و تهاجم تبدیل به جنگ خیابانی کردید ، کاش کمی انصاف داشتید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
آخه تبعاتش دامن ما رو هم می‌گیره. ما یه ماه تو استرس هستیم که نکنه یکی نارنجک بزنه زیر پای زن و بچه‌مون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
تک تک کلماتت رو باید آب طلا گرفت
دولت باید برای اقشار جوان و نوجوان امکانات تفریحات سالم فراهم کند ، با حرف و نصیحت نمی توان انرژی فراوان و حس ماجراجویی جوانان را خنثی کرد، باید مشخص شود چرا هر حادثه و رویداد پیش افتاده ای در ایران منجر به خسارات جانی و مالی فراوان و غیر قابل جبران میشود؟
ادم فكر ميكنه اخرين اخبار نبرد برلين تا جشن ملى
جنگه مگه!!؟ اینقدر انرژی تخلیه نشده تو جامعه هست..
این امارها دروغ محض
تابناک کاش کشته های تصادفات و سرطان و ... را هم لحظه به لحظه بازتاب میدادی. در دیگر کشورها شب سال نو میلادی را با آتش بازی جشن می گیرند و با شدت بیشتر چرا آنجا کشته نمیدهد ...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دوست عزیز آنجا کسی نارنجک دست‌ساز داخل کوچه منفجر نمی‌شود. امکانات مناسب و مکان مناسب و البته کمی عقل آنجا پیدا می‌شود
کاش بمیرند و حداقل نسل این آدم ها به پایان برسه. اخه عابر پیاده و نیروی امدادی چه گناهی کردند که باید آسیب ببیند؟! سر و صدا اونقدر بالاست انگار واقعا جنگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
ممکنه یه نفر به طبل عاشورا هم اعتراض داشته باشه حرف اونم قبوله؟
این دینامیت ها از کجا وارد کشور میشن؟ کی قدرتش رو داره وارد میکنه؟
از سال اینده لطف کنید در رسانه ها اعلام کنید چهارشنبه سوری حسااااااابی بترکونید و هر کی هر طوری شد بدرک ...اونوقت دیگه این هماقت تمام میشه که واقعا از هر چی منع بشن هماقتشان برای همان کار بیشتر میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
حماقت صحیح است
وقتی که انسان عقلش را می بازد...
این نقطه ضعف پلیس ماست که نمی تواند یکبار برای همیشه بحث ترقه و مواد منفجره را جمع کند. در کانادا یا سوئد کسی جرات ندارد یک ترقه بزند و با برخوردی اسخت ز طرف پلیس و قضائیه مواجه می شود.
مراسم چهارشنبه سوری را با قهر و کینه بی دلیل نابود کردند. زمانی انگ آتش پرستی زدند و زمانی رسمی کهنه نامیدند.
که شد این رسم نامیمون امروزه.
یادش بخیر دورهمی داشتیم و از روی آتش پریدن و درنهایت چند تا ترقه ، نه مثل بمبهای این روزها.
قاشق زنی بود که کلی تفریح بود و ارتباط نزدیکتر با همسایگان. صمیمیت بود و عشق.
آقایان محترم حال به دنبال مقصر میگردید؟
فرهنگ مردم ما به شدت نزول کرده

اخلاق نزول کرده
احترام نزول کرده
اعتماد نزول کرده


جالبه می گویند ما فرزند کوروشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
به روحانیت چه ربطی داره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اتفاقا فرزند انقلاب هستند . کوروش دیگه تموم شد .
خدا کنه همشون قطع نخاع بشن

خلایق هر چه لایق
درود بر شیر بچگان خلافت
چه کاریه اخه؟
چوب بی تدبیری مسؤلان در عدم تمهیدات لازم برای تخلیه انرژی جوانان و برگزاری صحیح و بی خطر این مراسمات نداریم مگر در اسیای جنوب شرقی و شرق هزاران گونه اعیاد و مراسم مرتبط با اتش انجام نمیشود؟ولی اتفاق و اسیب ندارد و تحت کنترل است.ما دچار رها شدگی فرهنگی هستیم.
دولت نمیدونه باکدام ساز مردم برقصد تاچند سال پیش که میخواست جلو این ترقه بازی ها بگیرم مخالف بودن حالا ک میخوام آزاد کنه باز هم مخالف هستن این همه این دولت بدبخت رو خوار نکنید
عزیز ما در کدوم کارمون تعادل داریم؟ یا افراطه یا تفریط
اگر آیین سنتی و یا جشنی با علایق فردی سازگار نیست انجام ندهد لزومی به مقاله با نظر و اعتقاد کل جامعه نیست.
هنوز رسم چهارشنبه سوری به رسمیت شناخته نمی شود و رسانه های دولتی و البته میلی از چهارشنبه آخر سال استفاده می کنند. این چه عنادی است؟
شهرداری ها با کمک نیروهای مسلح می ندانستن در مکان های حاص و کنترل شده اقدام به آتش بازی و بوته سوزی کنند و مردم جمع شده بعد از یک دورانی چند ساعته به خانه برگردند ولی افسوس به جای مدیریت مقابله می شود
مسولین سر ناتوانی در مدیریت این موضوع باید کسانی را که از رفتار دیگران آسیب دیده اند رایگان مداوا کنه و خسارت هم بهشون بده
و کسانی را که خود عامل حادثه بودند با اخذ کل هزینه درمان بدون رایانه های دارویی و درمانی مداوا کنه سپس جریمه سنگین کنه سپس با همون بدن قطع عضو شدشون بفرستدشون مدتی حبس تا خوب درد بکشن و بفهمن که اجازه نداری برای لذت خودت که یه دود و صدای انفجار درست کنی تا دو تا دختر و پس بترسن و هیجان جو را بگیره، بزنی یک شهر را به هم بریزی و چند میلیون نفر را از صدا یا دود کارهای خودت اذیت کنی و به تعداد زیادی آدم و مریض و سالمند یا کسانی که کار فوری در شهر دارن و باید جابجا بشن آسیب بزنی
نه بابا بغض فروخورده چیه دیگه. انقدر به مردم محصولات سویا و تراریخته داد ه اند که عقلشان زایل شد.
تا دیروز اسمش چهارشنبه اخر سال بود حالا که خبر منفی براش میخاد پخش بشه شد چهارشنبه سوری ! مثل صداسیما چند ساله میگه فضای مجازی به تلگرام تا ی مشکلی پیش میاد مجری هاشون قشنگ محکم تلفظ میکنن تلگرام م م م م !
ما ایرانی ها استاد خراب کردن سنت های کهن خودمون هستیم
درود بر ملت افراط و تفریط.........
امیر کبیر چه خوب گفت که:
ملت وزیر دانا نمی خواهد، ملت مردم دانا می خواهد.
سلام -
آقایان این چه رسم غلطی هر ساله برای برگذاری آن شاهد حوادث دلخراش آن هستیم این عادت جاهلی را فرهنگ ایرانیان حذف کنید کجای اسلام این سنت است کدام عقیل سلیم این را می پذیرند عرب 1400 سال پیش بت می پرستید در کتاب ها وووو هنوز هنوز در باره آن دوره صحبت می شود لکن در باره این آیین آتش پرستی که هر ساله حوادث ناگواری رخ می دهد کسی دم نمی آورد آقایان علماء چرا ساکت نشستند . آیا اسلام این رخرافات را تایید میکند توصیه می کنم نظریات آیت الله جواد آملی در باره این سنت غلط بخوانند. صدا سیما چرا سکوت اختیار کرده
سلام -
آقایان این چه رسم غلطی هر ساله برای برگذاری آن شاهد حوادث دلخراش آن هستیم این عادت جاهلی را فرهنگ ایرانیان حذف کنید کجای اسلام این سنت است کدام عقیل سلیم این را می پذیرند عرب 1400 سال پیش بت می پرستید در کتاب ها وووو هنوز هنوز در باره آن دوره صحبت می شود لکن در باره این آیین آتش پرستی که هر ساله حوادث ناگواری رخ می دهد کسی دم نمی آورد آقایان علماء چرا ساکت نشستند . آیا اسلام این رخرافات را تایید میکند توصیه می کنم نظریات آیت الله جواد آملی در باره این سنت غلط بخوانند. صدا سیما چرا سکوت اختیار کرده
ارزششو داره جان باخته ها همه می روند بهشت و آسیب دیده ها هم خوب میشن نگران نباش .
با سلام
به جای اینکه هر سال بدی های چهارشنبه سوری را در در سایت ها نمایش دهید. بهتره یکم در این زمینه فرهنگ سازی بشه . بخدا بزرگترین لطف را در حق هموطنان خواهید کرد.
زمانی که رقص و شادی و مراسم معمول شادی این روز ممنوع شد کار به انفجار و این برنامه رسید.
نتیجه بی فرهنگی خانواده ها به این سرانجام میرسه .اول تاثیرش بر فرزندان طبقه پائین و بعدشم خودشون.
امریکا و اسرائیل این ملت رو از تحریم و لغو برجام میترسونن !!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخ
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی خرافه پرستی و تشویق به سنتهای باطل است همین است.
تنها جمله اي كه من از مقامات جمهوري اسلامي شنيدم كه انصافا"هم درست و صحيح بود شايد در اوايل انقلاب بود كه ايت الله مطهري در مورد چهارشنبه سوري گفت...ولاغير ايشان گفتند پدران ما نادان بودن كه از روي اتش ميپريدند و سرخي من و زردي من از تو ميگفتند انزمان چقدر بمن بر ميخورد الان متوجه شدم عجب جمله پر مغزي گفته...........!!!!!!!!!!!!
حقشونهههههههه.من اگر توی این دولت تصمیم گیرنده بودم.براشون کمپ درست میکردم بیرون از شهر وهمه جور ادوات آتش زا وحتی مواد هسته ای هم براشون فراهم میکردم تا بزنن وبترکونن ونابود بشننننن که فقط آتش رفتارشون خودشونو نابود کنههه........
در تمام دنیا سال نو مسیحی با آتش بازی جشن گرفته میشه و همه چیز تحت کنترل قرارمیگره در ایران هم اگه از اول دنبال ممنوع نکردن نبودند وهمه راکتها وترقة ها بطور استاندارد وفقط ٣روز قبل ار چهارشنبه سورى به فروش می رفت ابتقدر بدبختي نداشتيم
متاسفانه نیروی انتظامی با جلوگیری از واردات و فروش انواع لوازم اتشبازی و ترقه هایی چه خیلی استاندارد تر از بمبهای دست ساز هست با عث گرانی این ترقه ها شده و با عث شده تا جوونها به سمت این بمبهای دست ساز و تولید اینها بروند .
واردات لوازم اتشبازی و ترقه و.........ازاد بگذارند بدون تعرفه گمرکی تا شاهد این بمبهای دستساز و غیر استاندارد و......نباشیم.
یک بنده خدایی امروز آمده بود دفتر میگفت عجب سالی بود امسال چقدر کشته دادیم هوایی دریایی و زلزله و همین ترقه ها و ... !!!!
قابل توجه دوستان ما ایرانیها هر ساله 27 هزار نفر کشته در تصادفات جاده ای میدادیم و امسال این تعداد به 16 هزار نفر رسید (کشته های هواپیما و کشتی که در دم جان دادند و مثل تصادفات جاده ای برخی زجر نکشیدند واقعا عددی نیست - این تبلیغات ما را منحرف کرده است)
برخی میگویند اینها که در کشتی کشته شدند مهندس بودند - یعنی اینهایی که در جاده ها کشته میشوند مهندس و دکتر و زن و بچه نیستند
تا اونجایی که من میبینم در جنگ ها ی شهری تعداد زن و بچه ها ملاک است
حقیقت این است که قیمت هواپیما گران است و کشتی هم نفت داشته و قیمت کشتی هم زیاد بوده است و حتما پول مهمتر از جان بوده که اینقدر مهم شده است
درک کنیم که در تصادفات جاده ای خانواده ها عزا دار میشوند و نقص عضو و درگیری ذهنی و زجر مردم به مراتب بیشتر و گسترده تر است
آمار نشان میدهد که تصادفات جاده ای به مراتب از 8 سال جنگ تحمیلی بیشتر کشته داده است
آمار نشان میدهد که سکته مغزی و قلبی مردم ایران به مراتب بیشتر از تصادفات رانندگی کشته داده است (مغلوب تبلیغات نشویم حقایق مهمتر هستند)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل