بازدید 98459

سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در شهرکرد

این هواپیما از نوع جت شخصی بوده که مسیر شارجه-استانبول را طی می‌کرد که از رادار خارج شد. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی این خبر را تأیید و اعلام کرد، این جت در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.
کد خبر: ۷۸۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 11 March 2018
یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به کشور ترکیه حین عبور از آسمان کشورمان در حوالی شهرکرد سقوط کرد.
 
به گزارش «تابناک»، این هواپیما از نوع جت شخصی بوده که مسیر شارجه (امارات متحده عربی) ـ استانبول(ترکیه) را طی می‌کرده که از رادار خارج شده است.
 
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی این خبر را تأیید و اعلام کرد، این جت در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.
 
اجساد سرنشینان هواپیما قابل شناسایی است
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۸:۲۸

رضا ظاهری، معاون امداد و نجات هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجساد هواپیمای ترک قابل شناسایی هستند، اظهار داشت: ۱۰ جسد سرنشینان هواپیمای ترک توسط امدادگران کشف شده است که از این تعداد هشت جسد قابل شناسایی است.

وی بیان کرد: دو جسد به علت سوختگی شدید و شدت جراحات غیر قابل شناسایی است.

معاون امداد و نجات هلال احمر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تلاش برای یافتن تنها جسد باقی مانده از سرنشینان هواپیمای ترک در این منطقه ادامه دارد. ۴۰ نیروی امدادی تجهیز شده اند و در حال جستجو در کوه های اطراف محل وقوع حادثه هستند.

امدادگران هم به لاشه هواپیما رسیدند
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۳:۰۶

پس از آنکه خبر رسید مردم محلی به لاشه هواپیما رسیده و آن را بررسی نموده اند، مدیرعامل هلال احمر استان چهار محال و بختیاری هم از رسیدن امدادگران به لاشه هواپیمای ترکیه ای و اجساد مسافران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضوی مدیرعامل هلال احمر استان چهار محال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: با پیدا شدن لاشه و اجساد، سناریو برای انتقال پیکرها و انجام عملیات با نیروهای متخصص در حال برنامه‌ریزی است.

همه سرنشینان کشته شده‌اند و اجساد قابل شناسایی نیست
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۲:۰۴

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت که اجساد 11 سرنشین هواپیمای ترکیه‌ای که ساعاتی پیش در چهارمحال و بختیاری سقوط کرده است، غیرقابل شناسایی است.

به گزارش ایسنا، مجتبی خالدی با اشاره به اینکه نیروهای بومی به لاشه هواپیمای ترکیه‌ای رسیده‌اند، گفت: براساس مشاهدات این افراد، جسد تمام مسافران هواپیما غیرقابل شناسایی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: با توجه به این شرایط برای تشخیص هویت مسافران به آزمایش دی‌ان‌ای نیاز است.

ابراز تاسف سخنگوی وزارت خارجه از سقوط هواپیمای ترکیه‌ای
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۱:۴۵

سخنگوی وزارت امور خارجه از سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه‌ای که در حال عبور از آسمان ایران دچار سانحه شد ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف عمیق از سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه‌ای که در حال عبور از آسمان ایران دچار سانحه شد، اعلام کرد که چندین گروه امدادی بلافاصله به منطقه عزیمت کرده و به رغم شرایط بسیار بد جوی در حال رسیدن به محل سقوط برای بررسی موضوع و امدادرسانی هستند.

سفیر ترکیه: احتمال زنده ماندن سرنشینان بسیار ضعیف است
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۰:۵۶

سفیر ترکیه در تهران با ابراز تاسف نسبت به سقوط هواپیمای جت ترکیه ای در حوالی کوه های شهرکرد گفت: این هواپیما 11 سرنشین داشت که احتمال زنده ماندن آنها بسیار ضعیف است.

رضا هاکان تکین یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دنبال این حادثه ما به طرف ایرانی اعلام کردیم که آماده کمک رسانی بوده و مطلع هم هستیم که مقامات ایرانی در حال کشف محل دقیق حادثه و نزدیک شدن به آن هستند.

وی افزود: از نزدیک خبرها را پیگیری می کنیم و این هواپیما 11 سرنشین داشته و احتمالا همه آنان جان خود را از دست داده اند. با توجه به اینکه این هواپیما از ارتفاع 37 هزار پایی و در یک منطقه کوهستانی سقوط کرده است، احتمال زنده ماندن سرنشینان آن کم است اما وقتی به محل حادثه نزدیک تر بشویم اطلاع دقیق تر در دسترس خواهد بود.

هاکان تکین با یادآوری سقوط هواپیمای شرکت آسمان در چند هفته اخیر گفت: با توجه به وضعیت این هواپیما که آن هم در یک منطقه کوهستانی سقوط کرده بود، 4-5 روز به طول انجامید تا امدادگران به محل حادثه نزدیک شوند و این امر درخصوص هواپیمای جت ترکیه هم اینگونه است.

سفیر ترکیه افزود: هنوز نمی شود گفت که دلیل سقوط هواپیما چه بوده است. امیدواریم در سریع ترین زمان امکان دسترسی به محل سقوط و سرنشینان این هواپیما وجود داشته باشد.

بارش شدید باران در منطقه سقوط
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۰:۵۴

به گزارش مهر، بارش شدید باران و شرایط نامناسب جوی در منطقه سقوط هواپیمای ترکی، عملیات امداد رسانی را با مشکل مواجه کرده است.

جت ترکیه همزمان با درخواست کاهش ارتفاع سقوط کرد
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۰:۳۹

مدیر کل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همزمان با درخواست کاهش ارتفاع خلبان جت شخصی بمباردیر ترکیه، هواپیما از صفحه رادار محو شد و سقوط کرد.

حسن رضایی فر در گفت و گو با ایرنا افزود: به نظر می رسد درخواست کاهش ارتفاع به علت شرایط بدی جوی بود. دلایل سقوط این هواپیما در دست بررسی این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: این هواپیما با 11 سرنشین از شارجه امارات عازم استانبول ترکیه بود که هنگام عبور از فضای کشور حدود ساعت 18 و 35 دقیقه اطراف منطقه جرجستان شهرکرد سقوط کرد.

همدردی اینستاگرامی ایرانیان با خانواده باشاران!
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۰:۳۵

به رغم آنکه دقایقی از اعلام خبر هویت سرنشینان هواپیمای ترکیه ای نگذشته، شماری از هموطنانمان با مراجعه به صفحه مینا باشاران در اینستاگرام، دختر ثروتمندی که با دوستان خود در این پرواز از شارجه به استانبول باز می‌گشت، پیام تسلیت می‌نویسند!

سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در شهرکرد

هویت سرنشینان مشخص شد
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۰:۳۰

خبرگزاری میزان نوشت: اكمينا باشاران، تنها دختر خانواده بزرگ باشاران (دختر حسین باشاران مدیر هولدینگ معروف باشاران) با هواپيمای شخصی خود به همراه ٧ نفر از دوستان دخترش و يك خانم مهماندار و دو خانم خلبان، در سفر تفريحی به دبی و شارجه رفته بودند. هواپیمای آنها در پرواز برگشت به استانبول، در حوالی شهرکرد دچار سانحه شد.

مینا باشاران 28 ساله تنها دختر حسین باشاران کارآفرین ترکیه ای بوده است. او از سال 2013 عضو هیات مدیره هولدینگ "باشاران" شده بود و انتظار می رفت در آینده ریاست هیات مدیره را پس از پدر در اختیار بگیرد.

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۰:۲۰

توضیحات معاون امداد چهارمحال و بختیاری در منطقه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای

تعداد بازدید : 2691
8 تن از سرنشینان مسافر و 3 تن خدمه پرواز بودند
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۰:۰۵

سخنگوی وزارت حمل و نقل ترکیه با تایید سقوط یک فروند هواپیمای این کشور در ایران، گفت: هواپیمای سانحه‌دیده متعلق به «هلدینگ باشاران» (هلدینگ فعال در امور سرمایه گذاری، غذایی، انرژی، ساختمان، گردشگری و...) است.

همچنین هاکان تکین، سفیر ترکیه در ایران در گفت‌وگو با "سی‌ان‌ان ترک" گفت که احتمالا از 11 سرنشین هواپیما 8 تن مسافر و سه تن خدمه پرواز بوده‌اند.

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۰:۰۱

توضیحات درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی امدادونجات هلال‌احمر در خصوص اعزام امدادگرانبه محل حادثه

تعداد بازدید : 1466
تصاويری از هواپيمای سقوط كرده
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۹:۵۲
دسترسی به محل حادثه دشوار است
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۹:۵۰

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره هواپیمای سقوط کرده ترکیه‌ای گفت: هواپیما به دلیل آتش گرفتن موتور سقوط کرده و اهالی روستا هواپیما را رویت کردند که در حال سقوط بوده است. هنوز لاشه در حال احتراق و با چشم غیر مسلح قابل رویت است.

وی افزود: نیروهای سازمان اورژانس به محل رسیدند، اما به دلیل صعب العبور بودن و وجود رودخانه‌ای طویل شرایط دسترسی به مصدومین احتمالی سخت است.

بد نیست بدانید
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۹:۳۴

هواپیمای سقوط کرده ، از محصولات "بمباردیه اروسپیس"، شرکت هوافضای کانادایی در زیرمجموعه شرکت چند منظوره "بمباردیه" است که بعد از بوئینگ و ایرباس سومین تولیدکننده هواگرد در جهان به شمار می‌آید.

بهار سال گذشته مدیر اجرایی این شرکت به کشورمان سفر کرده بود که این سفر موجب شد برخی از تصمیم این شرکت برای دایر کردن ایرلاینی در ایران خبر دهند که البته این خبر تکذیب شد. آن زمان علت سفر این مدیر بمباردیه به کشورمان در راس یک هیات تجاری، مذاکره برای فروش محصولات این شرکت به ایران عنوان شد. مذاکراتی که البته می‌تواند به هواپیما منحصر نباشد چراکه قطارهای سریع السیر هم از دیگر محصولات این شرکت است.

سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در شهرکرد

باز هم فقدان بالگرد دید در شب کار را دشوار کرد
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۹:۳۰

رئیس سازمان امداد و نجات از اعزام هفت تیم ارزیاب جهت بررسی ابعاد حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هفت تیم ارزیاب جهت بررسی ابعاد این حادثه و کمک به حادثه دیدگان احتمالی به منطقه اعزام شده اند. همه هفت تیم مربوط به استان چهارمحال و بختیاری بوده و مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان نیز در حوالی نزدیک به محل حادثه است.

وی خاطرنشان کرد جزئیات جدید در ارتباط با این حادثه به زودی گزارش خواهد شد ولی از آنجایی که بالگرد دید در شب نداریم اعزام تیم‌های جستجو و ارزیاب به صورت زمینی بوده است.

نیروهای امدادی به منطقه رسیدند
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۹:۳۰

فرماندار شهرستان کیار به فارس گفت: حدود نیم ساعت پیش هواپیمایی در بین منطقه دورک و دره‌عشق و بر روی کوه هلن سقوط کرده است.

وی افزود: نیروهای امدادی و هلال احمر به سمت محل حادثه حرکت کردند و هم اکنون به دامنه کوه رسیدند.

هواپیمای سقوط کرده 11 سرنشین داشته
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۹:۲۶

سخنگوی اورژانس کشور گفت: با ارزیابی صورت گرفته هواپیمای ترکیه ای وی آی پی بوده و یازده مسافر داشته است.

تصویری از اولین دقایق سقوط هواپیمای خطوط هوایی ترکیه در اطراف روستای دورک/ Yjc
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۹:۲۳

سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در شهرکرد

اعزام ۷ تیم جست‌وجو و ارزیاب به محل حادثه
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۹:۱۷

شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال احمر گفت: در پی سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه‌ای در شهرکرد، ۷ تیم جست‌وجو و ارزیاب به محل حادثه اعزام شده‌اند.

هواپیمای سقوط کرده از نوع بمباردیه CL-600 است
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۹:۰۷

مدیرکل بررسی سانحه سازمان هواپیمایی به فارس گفت: هواپیمای سانحه دیده ترکیه‌ای از نوع بمباردیه cl ۶۰۰ بوده است، رجیستر هواپیما مربوط به کشور ترکیه است. این هواپیماها معمولا کمتر از ۱۰ نفر سرنشین دارند.

وی افزود: هواپیما در حوالی منطقه اردل ناقان شهرکرد سقوط کرده و در حال سوختن است. هواپیما پس از درخواست کاهش ارتفاع توسط خلبان، از رادار خارج شده است.

هواپیما به کوه برخورد کرده است
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۹:۰۴

خالدی، سخنگوی اورژانس کشوری به شبکه خبر گفت: 5 دستگاه آمبولانس در محل نزدیکی سقوط هواپیمای ترکیه ای حضور دارند اما هنوز به محل حادثه نرسیده اند تا وضعیت برایمان مشخص شود.

وی افزود: هواپیما در ارتفاعات شهرستان کیار با کوه برخورد کرده و دچار حریق شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۱۳۴
بدون شک رو هوا زدنش
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
تقصیر گذشته است. موقغی که راه اهن سرتاسری یا تونل کندوان را ساخت چرا زاگرس و البرز را صاف نکردند تا ما راحت باشیم!
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
مشکل از گدشته ها است. چرا این زاگرس و البرز را صاف نکردند تا ما راحت کشور داری کنیم!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
گروه باشاران با رضا صراف ارتباطات زیادی داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
فیلم تخیلی زیاد دیدی مجید جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
چرااطلاعات غلطمیدهید هواپیمامسافربری نبوده جت شخصی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دیوانه شده اید!!
یه ایرادی باید تو آسمونمون باشه
من تا حالا فکر میکردم از هواپیماست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
!!!!!!!!!!!!شاید هم تو کوههامون
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
مشکل از کوهه است فقط کوه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
شاید مشکل ازاینه که جنابعالی زیاد فکر می کنی، اینقدر فکر نکن
تا کله داغ نکند و سوت نکشد و
اینچنین نتیجه نگیری
سبوس برنج شمال
| Germany |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
آسمان هم دیگر امن نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
موافقم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
اون کوهها شده مثلث برمودا کلا میکشه پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
مثلث برمودال !!!
روحشون شاد
| Germany |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
احتمالا حجابشونو هنگام عبور از آسمان ایران رعایت نکرده بودن دخترا.؟
یاشاسین داوود اوغلو
هواپیمای خارجی هم رد میشه میفته
دیگه امنیت جانی نداریم هرآن یه هواپیما رو سقف خونه میاد پایین :\
ارتفاع سنجهاى هواپيماها در هواى غبارالود ايران کارايى نداره يه فکرى بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
چجوری به این نتیجه رسیدی؟؟؟
احتمال داره وقتی درخواست‌کاهش ارتفاع داده ، از برج مراقبت بهش نگفتن که در این منطقه کوههایی با فلان ارتفاع وجود داره و تا ارتفاع معینی میتونی کاهش بدی
چوب خدا صدا نداره...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
انسان نیستی .
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دنیا رو امثال شما بهم ریختن شما بویی از انسانیت و ترحم و وجدان نبردی!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مریضی تو، برو پیش دکتر
الحمد الله
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
مریض خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
تروریست پست
مسئول رادار اون منطقه کیه؟ همه ازش اجازه کاهش ارتفاع میخوان و بهشون اجازه برخورد به کوه داده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
یه تلگرام باز خستس :)
ایراد توی آسمان خدا نیست، ایراد توی سبستم ماهواره راداری ایران هست که اتفاع را زیاد میزند ولی به کوه میخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
چجوری به این نتیجه رسیدی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
موتور هواپیما آتش گرفته، کوه کجا بود؟
اشتهای هواپیما بلعی اسمان ایران تازه وا شده خدا بخیر کنه
به احتمل زیاد ترکیه همین سقوط هواپیما تو خاک کشور ما رو بهانه می کنه و با ما وارد جنگ میشه
پاسخ ها
امیرک
| United States of America |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
بابا تحلیلگر!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
روانشناسهای خوبی در کشور داریم مراجعه کن
عبب از کوه دنا است که زیادی ارتفاع دارد باید نوکهای آن را قیچی نمود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
زرد کوه در چهار محاله نه دنا
نکنه امواج پارازیتی چیزی هست که باعث میشه سیستم تشخیص ارتفاع هواپیما درست کار نکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
آره بالای کوه امواج پارازیت میفرستن!
حماقت که دیگه متر نمیخواد
از ما بهترون هم پس هواپیماشون سقوط میکند.جت شخصی بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
کلا ریسک سفر هوایی بالاست.
ما از اول گفتیم کوههای ایران را باید با لودر صاف کنند تا واسه هواپیماها شاخ نشن!
هواپیمای ترکیه ای هم میخواد سقوط کنه میاد تو ایران سقوط میکنه،مصیبت کم آوردیم داریم از کشورهای دیگه هم وارد میکنیم...
سلام
باید از دید هواشناسی هوانوردی بررسی بشه تا احتمال وجود حوادث هوایی و ناوبری از جمله چاله های هوایی مشخص بشه
احتمال وجود چنین پدیده هایی در چنین مناطقی که کوهستانی هستند وجود دارد.احتمال وجود پیچه های فون کارمن نیز وجود دارد به دلیل قلل مرتفع
همه هواپیماهها هم شهر کرد سقوط میکنند شاید لازم باشه مسیر پروازی تغییر کنه
احتمال زیاد داره کار آمریکا و یا داعش باشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
تو احتمال ندی سنگین تری
داریم میشیم مثلث برمودا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شاید موشک های دفاع ضد هوایی اشتباه به هواپیماهای مسافربری شلیک میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مگه ناو هواپیمابر آمریکاست؟!
جلسه مدیریت بحران = پوست پرتقال و تفاله چای
اين هواپيما تازه اولشه، سقوط اقتصادي و سياسي تركيه بسيار نزديك است، اونا تا حالا به طور مجاني از تكنولژي غرب استفاده ميكردن تا متحد اونا باشن ولي چرخش اردوغان باعث ضربه فني شدن تركیه خواهد شد.
پاسخ ها
مجتبی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
حالت خوبه برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
چی می گی داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
داری هذیان میگی، برو دکتر خوب میشی
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دکتر جان افاضات رایگان نفرما حیفی تو
عجيبه هواپيماي تهران ياسوج هم پس از کاهش ارتفاع به کوه خورد!!
چقدر زود پیداش کردن فکر می کنم هماهنگ شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
در دامنه کوه افتاده نه در ارتفاع 4000 متری به عکسا نگاه کن
مثلث برمودا همینجاست
خوشیهای یک عمر از دماغش درآمد.
خلبان های هواپیما خانم بودن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
حالا نه خلبان هاي اقا سقوط نمي كنند.مريض
چه کیفی کردن تو امارات خخخ
اما امروز پرررررر
حالا نگویند به خاطر اجازه کاهش ارتفاع بوده است
کوه کود رکود روکود عبور سقوط
وای خدا دارم دیوونه میشم
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
فکر کردی عاقلی؟
ولی توی جام جهانی بازیکنا مثه کوه هامون باشن همه رو له کردیم رفتیم بالا ...
شاید موقع عبور از ایران بهم میگفتن
اینجا هم ایرانه مردمش زیر خط فقر هستند
تقصیر این کوهها هست بدجایی قرار گرفتند.
اولا سفر با هواپیماهای شخصی یکی از ناامنترین انواع سفره، این هواپیماها‌ نیاز به بازدید و نگهداری ویژه و پرهزینه دارند و خلبانهای گرانقیمت جتهای مسافرتی را با هزینه زیاد باید در آنها یافت، پس توقع‌داشته باشید حوادث بیشتر داشته باشند، دوم، با مزه هموطنان ما که از پس دیدن سریال ترکی یا همذات‌پنداری بعضی هموطنان غرب کشورمان با ترکان ترکیه، برای ابراز احساسات و‌پیداکردن ایراد در خودمان گوی سبقت را از هم‌می ربایند، ای دریغا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
شما که همه مرزهای انسانیت را رد کرده اید، خواهشا راجع به جان انسان ها دیگر تعصب نداشته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
حرف نزنی کسی نمیگه ....
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
چی می بافی؟ خودت فهمیدی چی گفتی؟
amir
| Canada |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
سفر با هواپیما شخصی یکی‌ از کم خطر‌ترین مسافرتهاست آمار سقوط جواب عقل ناقص تو رو به درستی‌ میده ...
کاش امسال سوت پایان میخورد هر لحظه نتیجه داره تغییر میکنه
توی این محدوده کوه ها مثلث برمودا درست شده
جادبه زمینمون زیاد شده
با توجه شرایط حساس کنونی منطقه احتمال خرابکاری و عملیات تروریستی هم نباید از نظر دور داشت
من نمیدونم این تحریم ها تا کی میخواد قربانی بگیره...
:(
تا باشه به درک شن این داعشی
کاش اردوغان چش ورقلمبیده هم باهشون بود
دیگه شادیمون تکمیل تکمیل بود...
زنده باد ایران بزرگ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
اینارو که نمیدونم اما اگه خانواده اردوغان بودند خیلی حال میداد خخخ
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
متاسفم برای انچه در روح و روانتان جاری است
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
ننگ بر تو و افکار پلید و شیطانیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
تو رگهای برخی بجای خون لجن جاریه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
روانی
چی بگم والا اینطور ک معلومه برا ماست مالی نقص فنی هواپیمای شرکت آسمان احتما صدرصد علت سقوط أین جت رو هم بدی شرایط جوی اعلام میکنن ماهم که اصلا نمی فهمیم
از اين حوادث اخير ميتونيم نتيجه بگيريم كه كوهاي ايران از انعطاف پذيري كمي برخوردارند و اين آگاهب رو پيدا نكردم موقع رد شدن هواپيماها خودشونو خميده كنن
آقایون داداشا گفته باشم
نه بخاطر خرابی رادار بوده، نه کوه و نه هواپیما

فقط و فقط بخاطر بی حجابی ایشان در سرزمین ایران بوده؛ عجیب است تا بحال چگونه نفهمیده اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
!مزخرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
هیچ بعید نیست. خدا که حرف نمیزنه.
F.t.m.h
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
تو دیگه چقد انادانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
احسنت
سخت نگیرین کوه دنا شما رو هم می بلعد
باید عرض کنم مشکل نه تو اسمونه نه وضعیت هوا مشکل اساسی و مهم نبود سیستمهای ناوبری و راداری جدید و به روز دنیاست چرا توی اروپا و امریکا که بیشر روزهای سال مه گرفته و ابری و بارانی و برفی است چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد انهم با ان بار ترافیک هوایی گسترده و زیاد که شاید صدها برابر بیشتر از کشورهای دیگر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دیر یا زود شرکت های هواپیمایی خارجی مسیر حرکت هواپیماهاشون رو از ایران به کشور دیگه ای تغییر میدن به خاطر مدیریت غلط و نبود امکانات ناوبری در ایران
تو یارانه تو بخور زیاد حرف نزن عمو
پاسخ ها
زهرا بخشی زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
من خودم ساکن تبریز هستم

در تبریز خانه سیصد متری دارم

فاصله تبریز تا استانبول ترکیه با اتوبوس پانزده ساعت راه است .

این خانم 28 ساله مینا باشاران رشته اش هتل داری و گردشگری بوده است
و پدرش شاغل و عضو فعال در شرکت هلدینگ ساختمان سازی بوده است .

ای کاش موتور هواپیما روغن کاری می شد و آتش نمی گرفت ش و بعد ش این خانم به همراه ده تا خانم دیگر
سالم به استانبول ترکیه می رسیدند.
خطاب به خانم زهرا بخشی زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
الان اینکه خونه شما کجاست یا چند متره یا چند ساعت با استامبول فاصله دارید چه ربطی داره؟ کلاس میخواید بذارید یا چی؟
حیف شدن همشون دختر بودن روحشون شاد.
پاسخ ها
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
چون دختر بودن حیف شد؟

اگه پسر بودن حیف نبود ؟
اکمینا باشاران مالک چند برج در ترکیه است او با دوستان خود همراه دو خلبان زن و یک مهماندار زن عازم دبی بود تا خوش بگذراند .خداوند او و همراهانش را بیامرزد جدای ثروت فقر کارمند کارگر مدیر نژاد ملیت زبان و ...پایان راه همه یکیست
بیچاره تنها دختر پدرش بوده
خوب شد از قطاراش نخریدیم وگرنه که خدا باید میبرد و میاوردمون ،قربون همون ایرباسک و بویینگ.
جای یک نفر در هواپیما خالی بود : خبرنگاری که فرق هواپیمای شخصی و مسافر بری را نمیداند
روحشان شاد.یکی از خلبانان قدیمی تامکت اف14 از فامیل های نزدیک ماست که سالیان سال در پایگاه هشتم خاتمی اصفهان خدمت می کردند ایشان میگفتند ما در اون نواحی زاگرس که این هواپیما و هواپیمای اسمان سقوط کردند نقاط کور راداری داریم و کسی هم به فکر چاره ای نیست ایشان می گفت در زمان جنگ با هواپیماهای کوچک بونانزا برای پوشش این نقاط کور راداری استفاده می کردند
جالبه چقد ایران بیگانه پرست و چ زود تو این هوا خودشو ب لاشه رسوند حالا اگه این هواپیما برا ایران بود میگفتن بخاطر شرایط بد جوی فردا عملیات جستجو را اغاز میکنیم
بیخود نیست میگن رانندگی اکثر خانوما خوب نیست. خلبانیشونم دست کمی از رانندگیشون نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
جامعه ای که زنانش تحقیر شن، کم عقل و بی عرضه خطاب شن، فاتحه اش خونده است. جامعه جنسیت زده ایران عجیب نیست که اینقدر داغونه
تابلوه کشتنش
نقص فنی داشته
قسمت دردناک قضیه اینه که هیچ کاری در جهت کشف علت واقعی و برطرف کردن این جور حوادث نمیشه.
این یکی از فرق های یک کشور جهان سومی با کشوری مثل انگلیس هست که آتش سوری در متروی لندن رو که اگر در ایران بود به راحتی از کنارش می گذشتیم برای یک دهه یا بیشتر مورد پژوهش و تحقیق قرار داد تا نه تنها علت علمی آن را کشف کرد بلکه جلوی تکرار آن را گرفت.
بنده چندین بار با هواپیماهای کوچک مسافرت کردم. این نوع هواپیماها واقعا ناامن هستند و بارها در حین سفر با آن ها کلمه شهادتین را گفته ام. تعجب است دختر ثروتمند ترکیه ای که می تواند با بهترین خطوط هواپیمایی و با بلیت کلاس تجاری (Business Class) و یا فرست کلاس (First Class) مسافرت کند، چگونه با این هواپیما مسافرت کرده است؟
میگن بابای طرف با رضا ضراب و بابک زنجانی شریک و همکار تجاری بوده!
پول ایرانی ها خوردن نداره!
ینی انصافا نظرات بالا رو بخونی متوجه میشی چقدر فیلسوف و دکترای ژئوفیزیک و مدرس هواپیمایی و دکترای راهبری هواپیما و متخصص نقاط کور رادار و ... تو ایران هست و ما قدر نمیدونیم
بس كه پارازيت زياده روي همه دستگاههاي الكترونيك اثر ميذاره.
نظرات مردم را ببینید کمتر کسی اظهار تاسف کرده مردم دنبال جوک و طنز هستند از هیچ موقغیتی برای خنده و متلک گویی صرفنظر نمی کنند باعث تاسف است
شوفرش زن بوده؟؟؟
خیلی بد شد. خدا همشون رحمت کند.
ترکیه باشین ساغولسون
زمین و هوا و دریاد نه تنها برای خودمان بلکه برای دیگران نیز خطرناک شده.
علت اصلی سقوط هواپيما نقص فنی در موتور هواپیما و آتش سوزی و احتراق موتور هواپيما بوده است .

در ضمن در همین ایران خودمان هتل زیاد است
شما در رشته ی علوم تجربی درس بخوان

بعد ش موقع کنکور رشته ی مدیریت هتل داری را انتخاب کن.


تا صاحب و مدیر برج و هتل بشوی

اما ای کاش موتور هواپیما روغن کاری می شد تا سالم به ترکیه و استانبول برسد.
سعی‌ کرده بزرگ نمای بکند تیتر خبر در دنیا هواپیما شخصی‌ کوچک بوده. اما تابناک می‌خواهد بگوید که فقط ایران نیست که هوپیمایش سقوط می‌کند هوا پیمای تورکیه هم ناامن هست،
روحشان شاد من از طرف خودم ومردم ایران به کشور ترکیه عرض تسلیت میگویم واین واقع جان سوز به ریس جمهور اقای ارغوا ن تسلیت میگم
از قدیم گفتن عقاب اگر از آسمان زاگرس پرواز کند باید پرهایش را باج بدهد .البته این موضوع برای دشمنان ایران وایرانی گفته شده..خدا رحمت کند روحشان شاد
تابناک یه بررسی کن ببین روزانه چند پرواز داخلی و بین المللی داریم که از مناطق کوهستانی ایران رد میشن تا ببینیم سقوط پرواز یاسوج و شهرکرد اتفاقی بوده یا عمدی.

مردم ما عجیب خرافاتی ان و توهم نحسی و توطیه دارن.

یکی میگه مثل برموداس، یکی میگه زدنش، یکی میگه نفرین شده و نحسیم. تنها چیزی که کسی کاری بهش نداره فکر کردنه. خوب قبل از حرف زدن فکر کنید ببینید لازمه در صورت نداشتن اطلاعات کافی حرف بزنید؟ اگه دیدید لازمه دوباره فکر کنید.

جغرافیاشونم ضعیفه آخه. شهر کرد کجای یاسوجه که میگید این منطقه مثلث برمودا شده و همه هواپیماها اونجا میفتن؟ کلا دو تا هواپیما افتاده. اونم تو دو جای مختلف. دو تاشم زیاده ولی نه اونقدر که سریع نتیجه بگیریم ایران نحسه و مثلث برموداست و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
حال شما خوبه ؟؟؟
‏حالا که هواپیمای ترکیه ای تو ایران سقوط کرده میفهمیم هواپیماهامون فرسوده نیست، زمینمون آهنربا داره
‏حالا که هواپیمای ترکیه ای تو ایران سقوط کرده میفهمیم هواپیماهامون فرسوده نیست، زمینمون آهنربا داره
بهتراینه بازماندگان احساس همدردی کردجوان ازدست دادن کشورماازاین حادثه نهایت همکاری نماید روحشان شاد
بیخود بهتر نظرندیم
نتیجه مرگ برآمریکاست
تسلیت به خانواده های درگذشتگان این حادثه
متاسفم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر