بازدید 2267

تأکید تیلرسون بر همکاری آمریکا و قاره آفریقا در مقابله با تروریسم

وزیر خارجه آمریکا که به آفریقا سفر کرده به کشورهای آفریقایی نسبت به سرمایه گذاری های چین هشدار داد و در عین حال بر لزوم همکاری واشنگتن و قاره آفریقا در زمینه مقابله با تروریسم تأکید کرد.
کد خبر: ۷۸۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶ 09 March 2018

وزیر خارجه آمریکا که به آفریقا سفر کرده به کشورهای آفریقایی نسبت به سرمایه گذاری های چین هشدار داد و در عین حال بر لزوم همکاری واشنگتن و قاره آفریقا در زمینه مقابله با تروریسم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به کشورهای آفریقایی نسبت به سرمایه گذاری های چین در قاره آفریقا هشدار داد و تأکید کرد که الگوی سرمایه گذاری های چین به فرصت سازی در کشورها منجر نمی شود.

وی در نشست خبری مشترک با رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در آدیس بابا پایتخت اتیوپی، گفت که نمی خواهیم سرمایه گذاری های چین از قاره آفریقا را دور کنیم زیرا این قاره به این سرمایه گذاری ها نیاز دارد اما کشورهای آفریقایی باید با دقت به شروط چین برای سرمایه گذاری در این کشورها دقت کنند.

به گفته او الگوی چین در سرمایه گذاری در کشورهای دیگر به ایجاد فرصت های بیشتر یا قوی تر کردن شهروندان آفریقایی برای همکاری در ساخت آینده کشورشان منجر نمی شود.

وی همچنین افزود: از سرمایه گذاری های چین استقبال می کنیم اما با این حال از این کشور می خواهیم که به حاکمیت کشورهایی که در آن دست به سرمایه گذاری می زند احترام بگذارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تأکید کرد که کشورش قصد دارد ضمن همکاری با آفریقا در زمینه مبارزه با تروریسم به صورت اقتصادی به این قاره کمک کند.

رکس تیلرسون همچنین اعلام کرد که شرایط فعلی برای فکر کردن به مذاکره با مسئولان کره شمالی مناسب است.

این اولین سفر تیلرسون به آفریقا بعد از ماجرای توهین های «دونالد ترامپ» به کشورهای آفریقایی بود، او در جریان یک نشست خبری در کاخ سفید از ورود مهاجران از کشورهایی چون السالوادور، هائیتی و برخی کشورهای آفریقایی به آمریکا انتقاد کرده بود و با توهین به این کشورها گفته بود بهتر است آمریکا تلاش کند مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ را وارد خاک خود کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار