بازدید 16299
نماینده شوش در گفت و گو با تابناک؛

کارگران حق تخریب اموال عمومی را نداشتند/ نمی توان با دعوا و تخریب و تعطیلی کار حق را مطالبه کرد!

برخی کارگران بیش از پنج ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند، تا کنون وعده های زیادی از سوی مسئولان مختلف برای گشایش در کار این کارگران داده شده؛ اما تا کنون هیچ یک از این وعده ها محقق نشده است.
کد خبر: ۷۸۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 08 March 2018

«موقع ثبت‌نام مدرسه، پول نداریم. بچه مریض می‌شود، پول دوا و دکتر نداریم. در خانه میهمان داریم، اسباب پذیرایی نداریم. کار داریم‌ها، بی کار نیستیم اما پول نداریم چون کار می‌کنیم اما حقوق نمی‌گیریم.»

این جمله ها، درد و دل یکی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر «هفت تپه» است. کارگران چندین روز است که در اعتراض به عدم پرداخت حقوق‌هایشان دست از کار کشیده‌اند. سراغ فرمانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفته و درد دلشان را رسانه‌ای کرده‌اند.

برخی از کارگران این شرکت بیش از پنج ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند، تا کنون وعده های زیادی از سوی مسئولان مختلف برای گشایش در کار این کارگران داده شده، ولی تا کنون هیچ یک از این وعده ها محقق نشده است.

محقق نشدن این وعده ها باعث عصبانیت کارگران شده و در چند روز گذشته، اعتراضات کارگری در این شرکت شدت گرفت، و حتی درگیری های کوچکی نیز در محوطه ایجاد شد، با این حال نه تنها گشایشی در کار ایجاد نشد، بلکه تنبیهاتی هم برای کارگران شرکت کننده در این تجمعات صادر شده است.

به طوری که نیروی انتظامی و برخی از مراجع قضایی با احضار کارگران به کلانتری و مراجع قضایی، خواستار ارائه توضیح و حتی بازجویی و بازداشت برخی شده اند.

کارگران حق تخریب اموال عمومی را نداشتند/ می توان با دعوا و تخریب و خوابندن کار حق را مطالبه کرد!

نماینده شوش هم که پیشتر با واگذاری این شرکت بزرگ به تیم جدید مخالف بود، اکنون به گفته برخی از کارگران، تغییر موضع داده و به جای اینکه طرفدار جامعه کارگری باشد اکنون حمایتی از آنها نمی کند و حتی در برخی از موارد طرف کارفرمار را می گیرد.

سید راضی نوری، نماینده شوش در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: این مشکلات متأسفانه از قبل بوده، ولی برای حل این مشکل هم باید مشکلات کارگران را در نظر گرفت و هم مشکلات کارفرماها و مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد را در نظر داشت.

این نماینده مجلس گفت: ما باید ظرفیت تولید و بهره برداری که داریم، قدر بدانیم و نباید کاری کنیم که تولید آسیب ببیند. از طرف دیگر، حقوق کارگران هم بر اساس چیزی که قبلا به آنها وعده داده شده است پرداخت تا مشکلاتشان رفع شود. به هر حال ما در شرف تحویل سال هستیم و باید کاری کنیم که این کارگران هم بتوانند با دستی گشاده به استقبال سال نو بروند.

این نماینده مجلس گفت: باید منافع هر دو طرف در نظر گرفته و هم سرمایه گذار و هم حقوق کارگران دیده شود. آنها بتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: انتظاری که ما از کارگران داریم این است که در اوج تولید هفت تپه که الان در فصل آن هستیم باعث تعطیلی آن نشوند اگر این کارخانه تعطیل شود و یا کار آن بخوابد اولین کسی که ضرر خواهد کرد خود کارگران خواهند بود پس باید کارگران از طریق قانونی پیگیر مطالبات خود شوند.

وی گفت: تنها راه این کار اقدام قانونی است و نباید کار را تعطیل کنند، چون ضرر و زیان آن متوجه خود کارگر و کشور خواهد شد که این هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت به ضرر کارگران خواهد بود.

این نماینده در پاسخ به این که کارگران چند ماه است حقوق نگرفته اند، گفت: تا جایی که من می دانم تا برج 9 حقوق ها پرداخت شده و برج 10 و 11 هنوز پرداخت نشده، اما این باید از مجاری قانونی پیگیری شود و البته فرماندار هم پیگیر رفع این مشکل است.

این نماینده مجلس در خصوص ارسال احضاریه به برخی از کارگران معترض نیز گفت: اگر کارگری را فقط به خاطر مطالبه حقوق اولیه خود احضار کنند، می توان مسالمت آمیز رفع کرد اما اگر کسی بی نظمی ایجاد کرد و تخریب اموال عمومی کرده باشد نه قانون و نه دین طرفدارش نیست و باید نظم برقرار شود.

این نماینده گفت: درخواست ها باید به صورت مسالمت آمیز باید و نمی توان با دعوا و تخریب و خواباندن کار و به هم زدن نظم و انضباط نمی توان کار را درست کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۱
انتشار یافته: ۱۳
اقای نماینده شما بیا 5ماه تو این شرکت کار کن حقوق نگیر چه اشکالی داره بعد برو مسالمت امیز شکم زن و بچه هات سیر کن این حرفای شما نشون میده که خبر از حال و روز قشر کارگر ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
خوردن نون گندم شکم فولادی میخواد به بالا رسیدن توسط و مردم و حق را گرفتن هم همینطور
تناقض دارد
اراکی ها همین کاررا کردند و‌دولت از بیت المال پولشان را داد
مثل طلبکاران موسسات مالی
کلا دست دولت در صندوق ذخیره است تا صدای اعتراضات اقتصادی را بخواباند
آینده فرزندانمان را تباه کرد
حقوق خود همین نماینده به ظاهر محترم اگه یه ماه دیر بشه کل مجلس رو به آتیش میکشه... نفسشون از جای گرم در میاد و به جای پیگیری مطالبات میفرماییند که بی حقوق کار کنن بقیه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
زیبا کلام یک ماه حقوق دانشگاه آزادش را ندادن کار را به صدای آمریکا و بی بی رسوند!
راست میگن با ماچ و بوسه باید اعتراضشون رو نشون بدن
این اقای نماینده حتی یک راهکار درست و حسابی برای حل مشکل ارائه نداد . همین مواقع است که می توان به قدرت سیاستگزاری نمایندگان پی برد. وقتی که از حل مشکلات یک کارخانه هم برنمی ایند می خواهند مشکلات مملکت را حل کنند.
پس با چه چیزی می شود حق را مطالبه کرد؟ سلام و صلوات؟
اون زمان از این دست کارها هم مجاز بود و هم شرعی حالا شده خرابکاری و .....
سلطان شكر أخرش كي هست؟
اینا کار گرهای بدی هستن ابن شب سال نو اسباب زحمت برا مدیران ومسئولان عزیز میشن ندارن داشته هم باشن خرج سفر وهتل ودباید بدنداین بیست روزو سرگرم بشن جقوق نجومی رو خرج کنن
تاکی باید مرگ بر کارگر بگویند و مسئولین همچنان بی توجه
همه موارد دیگر هم به همین نتیجه ختم خواهد شد
این نیروی انتظامی باید کار فرما را احظار کند وتوضیح بخواهد نه کار گر را.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار