بازدید 29233
۹

«فوربس» فهرست میلیاردرهای عرب در سال 2018 را منتشر کرد

مجله فوربس به تازگی اقدام به انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان کرده و برای نخستین بار در گزارش خود، فهرستی جداگانه و مختص به میلیاردرهای عرب در سال 2018 منتشر کرده است. نکته جالب آن‌که در فهرست مختص به ثروتمندان عرب، نامی از ثروتمندان کشور عربستان دیده نمی‌شود!
کد خبر: ۷۸۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 08 March 2018

مجله فوربس به تازگی اقدام به انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان کرده و برای نخستین بار در گزارش خود، فهرستی جداگانه و مختص به میلیاردرهای عرب در سال 2018 منتشر کرده است. نکته جالب آن‌که در فهرست مختص به ثروتمندان عرب، نامی از ثروتمندان کشور عربستان دیده نمی‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ فوربس در گزارش سالیانه خود برای سال 2018، شمار 2208 میلیاردر را فهرست نموده و به دلیل آن‌که عربستان سعودی طی ماه‌های اخیر، اقدام به مصادره و بازداشت تعدادی از شاهزادگان و ثروتمندان این کشور در راستای مبارزه با فساد مالی کرده است، هیچ نامی از کشور عربستان سعودی در این فهرست دیده نمی‌شود.

«فوربس» برای اولین بار فهرست میلیاردرهای عرب در سال 2018 را منتشر کرد

فوربس در گزارش خود اشاره ‌کرده است، با توجه به گزارش‌ها در خصوص مصادره اموال شاهزادگان و ثروتمندان کشور عربستان سعودی، از ذکر نام ایشان از گزارش سالیانه خود ‌صرف‌نظر کرده است؛ بنابراین، این مجله 31 ثروتمند میلیاردر عرب را ذکر کرده است.

در این فهرست به شکل جالب‌توجهی نام ثروتمند مصری ناصف أنسى ساويرس، پیش از دیگران آمده است. بر اساس گزارش فوربس، رقم خالص دارایی وی برابر با 6.6 میلیارد دلار است که بخش اعظم آن ناشی از فعالیت در حوزه ساخت‌وساز و صنایع شیمیایی است.

نام انسی در حالی به ‌عنوان ثروتمندترین فرد عرب در سال 2018 ذکر شده که ولید بن طلال که چندی پیش، اموالش از سوی حکومت عربستان مصادره شده در فهرست امسال جایی ندارد.

«فوربس» برای اولین بار فهرست میلیاردرهای عرب در سال 2018 را منتشر کرد

برای چندین سال پیاپی، نام ولید بن طلال به‌ عنوان ثروتمندترین فرد جهان عرب با خالص دارایی 16.5 میلیارد دلار مطرح بود؛ اما چندی پیش، وی از سوی مقامات عربستان سعودی و در برنامه مبارزه با فساد در این کشور دستگیر و البته بعد از گذشت دو ماه از زندان آزاد شد. بعد از این ماجرا، ثروت و کسب‌وکار بن طلال شاهد افول شدیدی بوده است.

به گزارش فوربس، اکنون برآورد دارایی‌های بن طلال این است که رقم خالص دارایی‌های وی برابر با 18.7 میلیارد دلار است؛ آن هم با احتمال کاهش 2 میلیارد دلاری بعد از دستگیری وی. فوربس همچنین اقدام به انتشار فهرستی جداگانه مربوط به ده شخص از عربستان سعودی کرده که در گزارش امسال نام آن‌ها را نیاورده است. فهرست این افراد با خالص دارایی‌های آن‌ها به ترتیب زیر است؛

شاهزاده ولید بن طلال (18.7 میلیارد دلار)
محمد العمودی (8.1 میلیارد دلار)
شاهزاده سلطان بن محمد بن سعود الکبیر (3.8 میلیارد دلار)
محمد العیسی (2.6 میلیارد دلار)
صالح کامل (2.3 میلیارد دلار)
عبدالله الرجحی (1.9 میلیارد دلار)
عبدالمجید الحکیر (1.2 میلیارد دلار)
سلمان الحکیر (1.2 میلیارد دلار)
فواض الحکیر (1.2 میلیارد دلار)
محمد صرافی (1.1 میلیارد دلار)

نکته جالب دیگر در این گزارش آن است که کشور امارات متحده عربی در میان سایر کشورهای عرب، بیشترین میلیاردرها را از آن خود کرده است (7 تن) و به دنبال آن، مصر با 6 تن، ثروتمندترین افراد را در جهان عرب در اختیار دارد. بر اساس گزارش فوربس، مجموع خالص دارایی‌های ثروتمندان عرب در سال 2018 برابر با 76.7 میلیارد دلار است.

اما صرف‌نظر از فهرست منتشرشده برای میلیاردرهای عرب در سال 2018، فهرست کلی ثروتمندان جهان از سوی فوربس، نشان می‌دهد که جف بزوس، مالک آمازون اکنون با خالص دارایی 112 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد جهان از بیل گیتس، مدیرعامل سابق مایکروسافت پیشی گرفته است. همچنین جف بزوس، به اولین نفر در دنیا تبدیل شده که خالص دارایی‌های وی از 100 میلیارد دلار عبور می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
مال کشور عزیز خودمون چی؟؟؟؟
اونا اونقدر شفاف عمل میکنن که همه چیزشون روشنه
آقاي ب ز كه از شش نفر شون پولدارتره!!! اگر اسامي دانه دوشتهاي ايراني رو بنويسه بن طلال بايد بره بوووووق بزنه
پول یک متغیر اعتباریه ! در واقع چیزی به نام پول کاغذی هیچ ارزش وجودی نداره . وقتی منابع جهان رو به پایانه چه چیزی میتونه جاش رو بگیره ؟! شما اگه میلیاردها دلار پول کاغذی داشته باشی ایا روزی میتونید تو یک جهان بدون اب یا بدون درخت این مواهب الهی رو خریداری کنید؟!
پول کاغذی در جهان پر تلاطم امروز یه فریب بزرگه در حالیکه ارزش کالا و خدمات به صورت طبیعی همان مبادله کالا به کالاست!
اسم ما رو ننوشتن چرا ماهی صدوچهل هزار تومان یارانه میگیرم با ماهی دوسه ملیون مخارج
ایکاش لیست اقازاده ها و حضرات ایات خودمون که ماشالله هزار ماشالله یک ساله ره هزار ساله رفتن را هم میزاشتند .
مثلا ترامپ در سه نسل قبلش خانوادگی میلیاردر بودن و جمعا ۴ میلیارد دلار ثروت جمع کرده ولی بابک زنجانی در ۸ سال ۲۲ میلیارد دلار پول جمع کرده که اندازه تمام اعراب بالا هستند حالا ببین چه مملکت گل و بلبلی داریم ما ؟ که یک جوان زیر ۴۰ سال بدون ثروت پدری و سواد دانشگاهی و فقط با وصل شدن به مافیای قدرت و ثروت صاحب همچین ثروت افسانه ای شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
یعنی الان ایران سرزمین فرصتهاست پوز امریکا رو زدیم ایول:)
اي بعضي از ايراني هاي بيچاره كه عشقتون غرب و دموكراسي غربيه اينو بدونيد بزرگترين كار غرب استعمار هست اما مقدمه پذيرش استعمار ، استحماره
كوچكترين دموكراسي و مردم سالاري واقعي در غرب وجود ندارد. همين موسسه فربس از بالا دستور براش ميرسه كه ليست اين افراد را بده اون افراد را نده.
الان سوال اينه كه پادشاه عربستان امارات بحرين قطر چرا تو اين ليست نيستن؟ ايا ثروتشان از اينها كمتره؟
نخير ، خيلي خيلي هم بيشتره اما نكته همينجاست كه اگر اسم انها را در ليست ثروتمندان بياره اونم با اعدادي كه همه ثروتمندان پيششون فقير حساب ميشن اون وقت اين سوال براي مردم دنيا پيش مياد كه براستي مثلا پادشاه عربستان اينهمه ثروت افسانه اي را از كجا اورده؟؟؟؟!!!!!! معمر قذافي كه در بين اون سران دست نشانده جزو فقير ترينشان بود وقتي كه ترور شد اعلام شد 133 ميليارد دلار ثروت تو بانك هاي غربي داره و حال انكه هميشه بيل گيتس را اولين ثروتمند اعلام ميكنند و الانم گفتند 89 ميليارد دلار ثروت داره . قصيه خر كردن مردمه تا ندونن كه اين پادشاهان و حكام دست نشانده بي چون و چراي غربي ها هستند ( البته اينجاشو همه ميدونن) اما دستنشانده بشن تا چي بشه؟ ؟؟؟؟ معلومه ديگه تا ثروت اون كشورها را بريزن تو حلقوم غربيهاو يك درصدي هم براي خانوداه خودشونه
شماره 5 و 6 عرب نیستند.شماره 5 از امازیغ و شماره 6 قبطی است.
لطفا به خیریه هند و پاکستان کمک کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار