بازدید 4500

ادعاهای ضد ایرانی وزیر کشور بحرین در اتحادیه عرب

کد خبر: ۷۸۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 08 March 2018
وزیر کشور بحرین در نشست اتحادیه عرب ادعاهای ضد ایرانی مقامات این کشور را تکرار کرد و بار دیگر مدعی حمایت ایران از تروریسم شد.

به گزارش فارس، اتحادیه عرب چهارشنبه شب (دیشب) نشستی برگزار کرد و «راشد بن عبدالله» وزیر کشور بحرین نماینده کشورش در این نشست بود.

بر اساس گزارش وبگاه «اخبارالخلیج»، بن عبدالله از این فرصت نیز برای تاختن به ایران استفاده کرد و مدعی شد: نیروهای امنیتی بحرین دائما در حال مقابله با مداخلات سازماندهی شده ایران هستند که امنیت داخلی و ثبات ما را هدف قرار می‌گیرد؛ ایران امروز به پناهگاهی برای مجرمان تبدیل شده است.

وی در ادامه ادعا کرد: ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی و قوانین «اینترپل» (پلیس بین‌الملل) و خطوط قرمز پایبند نیست، خودش را مافوق قانون می داند، ایران از اراضی خود برای آموزش تروریست‌ها ، صادرات اسلحه و مواد منفجره استفاده می‌کند و همه اینها مستند است.

راشد بن عبدالله سپس مدعی شد: ایران از طرق مختلف در امور داخلی ما مداخله می‌کند به عنوان مثال از طریق «طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری» تا از این اموال برای گسترش نفوذ خود استفاده کند چه با بکارگیری اشخاص، چه موسسات و چه عاملان عملیات‌های تروریستی. دومین روش مدارس ایرانی است که در راستای نشر فرهنگ ایرانی کار می‌کنند و پایگاهی برای جوانانی است که به مبادی انقلاب [امام] خمینی و ولایت فقیه اعتقاد دارند و تابع ایران هستند.

وزیر کشور بحرین در ادامه ادعاهای خود گفت: مورد دیگر، بهانه حمایت از طایفه شیعه است و از این مورد برای نشر فرهنگ افراط‌گرایی و تسلط بر انجمن‌های خیریه و حوزه‌های دینی استفاده می‌شود و منجر به وجود آمدن پایگاهی افراطی تابع ایران استفاده می‌شود.

بن عبدالله مدعی شد: ایران می‌خواهد فتیله بحران فرقه‌گرایی را شعله‌ورتر کند اما الحمدلله ما فرصت لازم برای تحقق این هدف را به این کشور نداده‌ایم و ما با این مداخلات در محورهای مختلف مقابله می‌کنیم.

نشست اتحادیه عرب چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای ضد ایرانی به کار خود پایان داد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل