بازدید 3911

آیت‌الله سبحانی: حجاب امری واجب است

کد خبر: ۷۸۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 07 March 2018
مرجع تقلید شیعیان گفت: حجاب از واجبات الهی بوده و صحبت درباره اختیار یا اجباری بودن آن بی‌معنا است و تنها فق‌ها می‌توانند درباره آن حکم و نظر دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از افرادی که صلاحیت لازم را برای اظهارنظر درباره حجاب ندارند اظهار داشت: نباید بدون داشتن تخصص و علم کافی درباره موضوعی اظهارنظر کنیم.

وی دخالت افراد غیرمتخصص را در زمینهٔ حجاب اشتباه خواند و افزود: مسائل دین را باید از فق‌های دین جویا شد و نمی‌توان در مورد حلال و حرام، بدون داشتن اجتهاد و علم کافی برای مردم دستورالعمل صادر کرد.

استاد برجسته حوزه تأکید کرد: حجاب در اسلام نیز مسئله‌ای است که تنها فق‌ها می‌توانند درباره آن نظر بدهند و هرکس نمی‌تواند به‌آسانی درباره آن حکم صادر و در جامعه اظهارنظر کند.

وی تعداد آیات قرآن کریم را درباره حجاب ۱۱ آیه دانست و تصریح کرد: حجاب یک واجب الهی است و در ۱۱ آیه در قرآن کریم درباره آن صحبت شده و بحث درباره اجباری‌بودن یا نبودن آن یک امر عبث است.

آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: همان‌گونه که ما درباره مسائل شیمی و فیزیک نظری نمی‌دهیم، چون تخصصی در آن نداریم، کسانی که تخصصی در مسائل دین ندارند نباید در این امر دخالت کرده و نظر دهند.

وی حکم اختیار یا عدم اختیار دادن درباره واجبات الهی را بی‌معنا خواند و گفت: حجاب از واجبات الهی بوده و صحبت درباره اختیار یا اجباری بودن آن بی‌معنا است و تنها فق‌ها می‌توانند درباره آن حکم و نظر دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها