بازدید 13638
۶

کشف بقایای ناو جنگی آمریکایی پس از ۷۶ سال

کد خبر: ۷۸۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶ 07 March 2018
بقایای یک ناو حامل هواپیماهای جنگی آمریکایی که در جنگ جهانی دوم و توسط ژاپنی‌ها منهدم شده بود، در سواحل کوئینزلند استرالیا پیدا شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «ای.بی.سی» استرالیا، در ماه مه سال 1942 (اردیبهشت 1321)، «لکسینتون» ناو حامل هواپیماهای جنگی آمریکا با 216 نفر خدمه و 35 فروند هواپیما در دریای مرجان، واقع در آب‌های شمال شرق استرالیا ناپدید شد.
 

پس از 76 سال از آن واقعه، یک تیم اکتشاف به رهبری «پاول آلن» مرد ثروتمند آمریکایی بقایای این ناو را در 800 کیلومتری سواحل «کوئینزلند» استرالیا پیدا کرده است.

حدود محل غرق شدن «لکسینتون» پیش از این برآورد شده بود اما این نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم است که عکس‌هایی از این ناو منتشر می‌شود.

«آلن» که همراه با «بیل گیتس» بنیان گذار شرکت کامپیوتری «مایکروسافت» نیز محسوب می‌شود، سرمایه گذاری سنگینی برای اکتشاف در اعماق دریا کرده بود.

تیم اکتشاف تحت حمایت وی، سال گذشته نیز بقایای ناو جنگی دیگری را کشف کرد که متعلق به کشور جنگ طلب ایالات متحد آمریکا بود.

ناو «لکسینتون» برای مقابله با پیشروی‌های ارتش ژاپن در اقیانوسیه به آن منطقه اعزام شده بود که چند ماه پیش از حمله ژاپن به «پرل هاربر» پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا، غرق شده بود.
تصاویر از خبرآنلاین
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶
از اینکه گزارشات بی بی سی رو بومی سازی می کنین سپاسگزارم... "کشور جنگ طلب ایالات متحده آمریکا"
تیم اکتشاف تحت حمایت وی، سال گذشته نیز بقایای ناو جنگی دیگری را کشف کرد که متعلق به کشور جنگ طلب ایالات متحد آمریکا بود.
این پاراگرافت خعلی باحال نوشتی .دمت گرم تابناک جووون.
غير از خود خبر عکسها و کيفيتشون جالبه. نه؟
چطوری بعد 76 سال زیر اب بدون حتی یه جلبک و یا خرابی توی رنگ دیده نمیشه....خیلی عجیبه... انگار فوقش یکی دو ساله زیر ابه....تو هوا بود بیشتر خراب میشد.....
الآن که پیداش کردن، میخوان چکارش کنن؟
جنسشون چیه که بعد از 76 سال اینقدر سالم موندن!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی