بازدید 8578

چه کسانی برندگان نودمین دوره جوایز اسکار خواهند شد؟

دست کم در این دوره پیش بینی می‌شود، برندگان جوایز اسکار شباهت قابل توجهی به برندگان جوایز گلدن گلوب داشته باشند و دور از انتظار نیست که پیش بینی ورایتی که تا حدود زیادی ناظر بر گلدن گلوب است، تحقق یابد.
کد خبر: ۷۷۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 04 March 2018

سرنوشت نودمین دوره جوایز اسکار چه خواهد شد؟نودمین مراسم اسکار بامداد روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه با رونمایی از برندگان مجسمه‌های طلایی به سرانجام خواهد رسید و پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که احتمالاً لیست برندگان این دوره از جوایز شباهت قابل توجهی به برندگان جوایز گلدن گلوب 2018 خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»؛ اسکار برای نودمین سال در ساعت 17:00 به وقت لس آنجلس و 4:30 بامداد دوشنبه به وقت تهران در سالن دالبی تیاتر مرکز هالیوود در حالی با اجرای جیمی کیمل برگزار خواهد شد که به نظر می‌رسد، این دوره از مراسم به شدت تحت تأثیر حواشی آزارهای جنسی در هالیوود باشد و انتظار می‌رود، شمار قابل توجهی از بازیگران زن سینما با لباس‌های مشکی در این مراسم حضور یابند و بدین ترتیب نسبت به وضع موجود اعتراض کنند.سرنوشت نودمین دوره جوایز اسکار چه خواهد شد؟

انتقادها نسبت به عملکرد آکادمی علوم و هنرهای سینمایی باعث شد تا در یک سال اخیر، شاهد افزایش مستمر شمار اعضای این آکادمی باشیم و در شرایطی که دو سال پیش اعضای آکادمی بالغ بر 5000 تن  بودند، اکنون شمار این اعضا از 8000 تن عبور کرده و اغلب اعضای جدید نیز از میان اقلیت‌ها و سینماگران غیرآمریکایی است که بسیاری‌شان حتی ساکن یا فعال در سینمای دیگر کشورها هستند.

اسکار بدین ترتیب کوشیده علاوه بر کاهش نقدها نسبت به رویکرد گذشته‌اش که متهم به تمرکز بر سفیدپوستان و آمریکایی‌ها بود، دامنه اثرگذاری‌اش را توسعه بخشد و در عین حال مشروعیت جوایزش را با گسترش شمار سینماگران رای دهنده از سراسر جهان افزایش داده است. این گسترش اعضا ممکن است در ذائقه آکادمی نیز تاثیر بگذارد و شاهد تغییر رویکرد نسبت به جوایز در دوره‌های مختلف باشیم.

با این حال دست کم در این دوره پیش بینی می‌شود برندگان جوایز اسکار شباهت قابل توجهی به برندگان جوایز گلدن گلوب داشته باشند و دور از انتظار نیست، پیش بینی ورایتی که تا حدود زیادی ناظر بر گلدن گلوب است، تحقق یابد. پیش‌بینی کامل برندگان نودمین جوایز اسکار از نگاه نشریه واریتی بدین شرح است:


بهترین فیلم بلند / شکل آب
بهترین کارگردانی / گیلرمو دل‌تورو (شکل آب)
بهترین بازیگر نقش اول مرد / گری اُلدمن (تاریک‌ترین ساعت)
بهترین بازیگر نقش اول زن / فرانسس مک‌دورماند (سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ)
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد / سم راکول (سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ)
بازیگر نقش مکمل زن / الیسون جنی (من تانیا)
بهترین فیلم غیرانگلیسی / یک زن شگفت‌انگیز (شیلی)
بهترین فیلم‌نامه اقتباسی / مرا به نامت صدا کن
بهترین فیلم‌نامه اصلی / سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ

سرنوشت نودمین دوره جوایز اسکار چه خواهد شد؟


بهترین مستند بلند / ایکاروس
بهترین انیمیشن بلند / کوکو
بهترین تدوین / دانکرک
بهترین موسیقی متن / شکل آب
بهترین ترانه / بزرگترین شومن
بهترین فیلم‌برداری / بلیدرانر ۲۰۴۹
بهترین طراحی لباس / ماجرای فانتوم،
بهترین مستند کوتاه / قهرمان زن
بهترین چهره‌آرایی / تاریک‌ترین ساعت
بهترین طراحی تولید / شکل آب
بهتری تدوین صدا / دانکرک
بهترین صداگذاری / دانکرک
جلوه‌های ویژه بصری / بلیدرانر ۲۰۴۹
بهترین فیلم کوتاه / مدرسه ابتدایی دکالب
بهترین انیمیشن کوتاه / بسکتبال دوست‌داشتنی

فیلم «شکل آب» به کارگردانی «گیلرمو دل‌تورو» با نامزدی در سیزده شاخه پیشتاز شد و فیلم «سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ» ساخته «مارتین مک‌دونا» در ۹ شاخه و درام جنگی «دانکرک» به کارگردانی «کریستوفر نولان» نیز در ۷ شاخه شانس کسب جایزه دارد. «مرا به نامت صدا کن»، «تاریک‌ترین ساعت»، «دانکرک»، «برو بیرون»، «لیدی برد»، «ماجرای فانتوم»، «پُست»، «شکل آب» و «سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ» نه فیلم سینمایی است که برای جایزه بهترین فیلم رقابت خواهند کرد.

«تابناک» هچون سال‌های پیشین به صورت ویژه به پوشش لحظه به لحظه اسکار در طول امروز و تا پایان مراسم اسکار خواهد پرداخت. مجموعه‌ای از ویدیوها درباره اسکار را در بخش ویدیو تابناک تماشا خواهید کرد و گزارش لحظه به لحظه این مراسم را در تابناک دنبال کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل