بازدید 8204
۷
نیویورک‌تایمز گزارش داد؛

چگونه دونالد ترامپ دو بار نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد؟

در حالی ‌که فرایند و پروتکل نامزدی و انتخاب نامزدهای جایزه صلح نوبل، یکی از پیچیده‌ترین و سری‌ترین پروتکل‌ها و فرآیندهای شناخته ‌شده است، روزنامه نیویورک‌تایمز به موضوعی جالب‌توجه اشاره کرده است: نامزدی دونالد ترامپ برای دریافت جایزه صلح نوبل؛ آن‌ هم دو بار!
کد خبر: ۷۷۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 01 March 2018

در حالی ‌که فرایند و پروتکل نامزدی و انتخاب نامزدهای جایزه صلح نوبل، یکی از پیچیده‌ترین و سری‌ترین پروتکل‌ها و فرآیندهای شناخته ‌شده است، روزنامه نیویورک‌تایمز به موضوعی جالب‌توجه اشاره کرده است: نامزدی دونالد ترامپ برای دریافت جایزه صلح نوبل؛ آن‌ هم دو بار!

به گزارش «تابناک»؛ نیویورک‌تایمز اشاره می‌کند، مجموعاً 329 نامزد دریافت جایزه صلح نوبل – 217 فرد و 112 نهاد – امسال برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد شده‌اند. جایزه‌ای که قرار است برنده نهایی آن در ماه اکتبر 2018 معرفی شود. هویت نامزدهای دریافت این جایزه مخفی و سری است و درواقع کمیته نروژی نوبل که مسئول اهدای جایزه است، طی 50 سال گذشته، همواره از افشای این مسأله ممنوع بوده است.

اما برای اولین بار در این تاریخ کمیته جایزه نوبل مجبور به آن شده که غیرمتعارف اقدام به افشای این مسأله کند که نام دونالد ترامپ به ‌عنوان نامزدی برای دریافت جایزه صلح نوبل مطرح شده است. البته به گفته این کمیته، به شکلی جعلی و ساختگی! این مسأله برای تحقیق و تفحص به شکل یک پرونده جدی در اختیار پلیس نروژ قرار گرفته است!

چگونه دونالد ترامپ دو بار نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد؟

نکته جالب‌تر در این میان آن است که این جعل نام دونالد ترامپ به‌عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل نه یک ‌بار، بلکه دو بار رخ‌ داده است. دبیر کمیته پنج نفره جایزه نوبل بیان کرده که ظاهراً سال قبل نیز نام دونالد ترامپ برای دریافت این جایزه جعل شده بوده و این مسأله نیز به پلیس ارجاع شده است؛ این موضوع در سال گذشته در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته بود.

رئیس پلیس بخش جرایم اقتصادی پلیس اسلو، بیان کرده که از پاییز سال گذشته، کارآگاهان با اف بی آی در ارتباط بوده‌اند که خود بیانگر این است که جعل نام دونالد ترامپ، سازمان‌یافته در داخل ایالات‌متحده صورت گرفته است. به عقیده وی، در هر دو مورد یک نهاد یا فرد یا سازمانی از افراد در این جرم دخیل هستند.

رئیس پلیس بخش جرایم اقتصادی پلیس نروژ بیان کرده که در مورد اول این مسأله به دادگاه ارجاع شده بود و در این مورد نیز قرار است موضوع بعد از تحقیقات پلیسی در اختیار دادگاه قرار بگیرد.

در فرآیند نامزدی دریافت جایزه صلح نوبل، اشخاص و افراد زیادی از جمله رؤسای دولت‌ها، وکلا و وزیران دولت‌ها از کشورهای سراسر دنیا برای دریافت این جایزه تأیید می‌شوند. همچنین در میان نامزدها می‌توان به اعضای دادگستری بین‌المللی، اعضای داوری بین‌الملل، اعضای نهاد حقوق بین‌الملل، اساتید تاریخ، جامعه‌شناسی، حقوق، فلسفه، فنّاوری و الهیات، رؤسای نهادهای تحقیقات در زمینهٔ صلح و سیاست خارجی و همچنین دریافت‌کنندگان سابق جایزه صلح نوبل اشاره کرد.

تاکنون چهار رئیس‌جمهور از ایالات‌متحده موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شده‌اند که آخرین آن‌ها باراک اوباما در سال 2009 بود. جیمی کارتر در سال 2002 دو دهه بعد از خروجش از کاخ سفید، موفق به دریافت این جایزه شد. اولین بار باراک اوباما در سال اول ریاست جمهوری خود نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد که در آن زمان به دلیل حضور آمریکا در عراق و افغانستان این مسأله با انتقادات زیادی روبه رو شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
همنطور که اوباما جونتون نامزد دریافت جایزه نوبل شد

اینم مثل اون

:)
ترامپ از نظر ما لایق این جایزه نیست ولی از نظر انها واقعا جدی به نظر می رسد انهم فقط مربوط به کمک نقدی امریکا به اردوگاههای فلسطینی است که. انرا نصف کرده هست واینجوری قشار چند لایه ای برای هدف خود وارد می کنند
در کشور ما یک نفر موفق به دریافت نوبل شد که آن هم اواره و در بدرش کردید حالا گیر دادید به ترامپ. بس کنید این خاله زنگ بازیها را. جان بچه ات بس کنید
وقتی بخواهند چیزی را لوث کنند وبه تمسخر بگیرند آنرا به روش دلقکی اجرا میکنند ،در طی این دههٔ اخیر افرادی که برندهٔ جایزهٔ صلح نوبل شده اند هیچ کدام مستحق دریافت آن نبوده اند ؟ یکی از افرادی که واقفا در رابطه با صلح تلاش کرده ،آقای ظریف ،و آقای حان کری میباشد ....
وقتی آنگ سانگ سوچی که فرمان قتل مسلمانان را می دهد نوبل صلح می گیره چرا دونالد ترامپ نگیره؟
ترامپ و جایزه صلح دور از هم است،،،،ترامپ معنای صلح را نمی داند!!!!
بیجا کرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر