بازدید 12074
پیمانه اقتصادی؛

از «کشوری که بالاترین رشد اقتصادی جهان را دارد» تا «شناسایی یک شرکت با ۲۰۰ حساب بانکی»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس تهران به کانال 97 واحد بازگشت، سهام آسیایی افت کرد، کاهش قیمت نفت با کاهش فعالیت تولیدی کشورهای صنعتی، رشد قیمت انواع سکه در بازار چهارشنبه، یورو به کانال 5500 تومان بازگشت، روسیه پنجمین دارنده بزرگ منابع طلای جهان شد، رشد آرام «تسه»ها از کف در بازار اوراق مسکن را در بر دارد.
کد خبر: ۷۷۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 01 March 2018

از «کشوری که بالاترین رشد اقتصادی جهان را دارد» تا «شناسایی یک شرکت با ۲۰۰ حساب بانکی»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس تهران به کانال 97 واحد بازگشت، سهام آسیایی افت کرد، کاهش قیمت نفت با کاهش فعالیت تولیدی کشورهای صنعتی، رشد قیمت انواع سکه در بازار چهارشنبه، یورو به کانال 5500 تومان بازگشت، روسیه پنجمین دارنده بزرگ منابع طلای جهان شد، رشد آرام «تسه»ها از کف در بازار اوراق مسکن را در بر دارد.

شاخص بورس تهران به کانال 97 واحد بازگشت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه نهم اسفند ماه 96 با کاهش 139 واحدی معادل 0.14 درصد به رقم 97 هزار و 961 واحد رسید. تالار شیشه ای در آخرین روز کاری از هفته جاری، بر خلاف روز قبل، شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 44 واحدی معادل 0.14 درصد به رقم 31 هزار و 227 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن، با رشد 52 واحدی معادل 0.30 درصد، عدد 17 هزار و 620 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 39 واحدی معادل 0.30 درصد به رقم 13 هزار و 194 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.10 درصد همراه شد و 107 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 105 هزار و 274 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 167 واحد کاهش معادل 0.24 درصد به رقم 69 هزار و 572 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز همانند روز قبل، با 64 واحد افزایش معادل 0.03 همراه بود و عدد 208 هزار و 678 واحد را به نمایش گذاشت.

از «کشوری که بالاترین رشد اقتصادی جهان را دارد» تا «شناسایی یک شرکت با ۲۰۰ حساب بانکی»

سهام آسیایی افت کرد

روز چهارشنبه در حالی که داده‌های ضعیف کارخانجات چین، نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصاد جهان را بیدار کرد و با وحشت از افزایش سریع‌تر از انتظار نرخ بهره در آمریکا، سهام آسیایی به افت خود ادامه دادند و اوراق قرضه فروش بسیار بالایی به دست آوردند. گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارجِ ژاپنِ اِم‌اس‌سی‌آی ۰.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و در آستانه ثبت دومین روز پیاپی از ضرر قرار گرفت. این شاخص در ماه فوریه بیش از ۴.۵ درصد از ارزش خود را در سقوط بازارهای سهام جهان با وحشت از بالا آمدن تورم آمریکا، از دست داده است. نیکی ژاپن با تقویت اندک ین، ۰.۴ درصد افت کرد. ای‌مینی اس‌اندپی ۰.۳ درصد پایین آمد. شاخص شرکت‌های بزرگ تکنولوژی چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ حدود ۰.۸ درصد افت کرد درحالی که کامپوزیت شانگهای و شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هر دو بیش از ۱ درصد افت کردند.

کاهش بهای نفت با کاهش فعالیت تولیدی کشورهای صنعتی

روز چهارشنبه قیمت آتی نفت خام برنت لندن نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه ۵ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۶.۵۷ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهشی ۵ سنتی بشکه ای ۶۲.۹۶ دلار صورت گرفت. تجار می گویند که کاهش قیمت نفت به دلیل نگرانی از تضعیف اقتصاد جهانی است که با گزارش هایی مبنی بر کاهش فعالیت صنعتی کشور هایی نظیر چین، هند و ژاپن که بیشترین میزان مصرف نفت خام را دارند، صورت گرفته است. چین به عنوان بزرگترین وارد کننده ی نفت خام، در روز چهارشنبه اعلام کرده است که در ماه فوریه میزان فعالیت کارخانه هایش به پایین ترین سطح از ماه جولای سال ۲۰۱۶ رسیده است. از عوامل دیگری که موجب کاهش قیمت نفت در روز های اخیر گشته، افزایش تولید نفت آمریکا بوده است.

کشوری که بالاترین رشد اقتصادی جهان را دارد

هند موفق شد به دنبال افزایش هزینه‌های دولت این کشور و رشد بخش‌های تولید و خدمات با پیشی گرفتن از چین، بالاترین نرخ رشد اقتصادی در میان اقتصاد‌های بزرگ جهان را در سه ماهه اکتبر تا دسامبر از آن خود کند. داده‌های منتشر شده به وسیله وزارت آمار هند در روز چهارشنبه نشان می‌دهد هند به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آسیا در سه ماهه منتهی به سال ۲۰۱۸ رشد اقتصادی هفت و دو دهم درصدی را ثبت کرده است. هند آخرین بار در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ به سریعترین رشد اقتصادی در میان اقتصاد‌های بزرگ جهان دست یافت. هند پیشتر برآورد‌ها از رشد تولید ناخالص داخلی خود برای سال‌های ۲۰۱۷/۱۸ را از شش و نیم درصد به شش و شش دهم درصد افزایش داد. /باشگاه خبرنگاران

رشد قیمت انواع سکه در بازار چهارشنبه

در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار آزاد تهران، هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۷۴۰۰ تومان، طرح قدیم ۶ هزار تومان، نیم سکه ۷ هزار تومان، ربع سکه و سکه یک گرمی هر یک ۵ هزار تومان گران شدند. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه طرح جدید یک میلیون و ۵۴۹ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۵۰۶ هزار تومان، نیم سکه ۷۶۵ هزار تومان، ربع سکه ۴۸۵ هزار تومان، سکه یک گرمی ۳۲۱ هزار تومان بود. /مهر

دلار ارزان تر شد؛ یورو به کانال 5500 تومان بازگشت

در پایان معاملات بازار ارز روز چهارشنبه، هر دلار آمریکا با افت 38 ریال نسبت به روز سه شنبه، به طور میانگین به قیمت 44 هزار و 629 ریال فروخته شد. هر یورو نیز بر خلاف روزهای قبل، با افزایش 610 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 55 هزار و 340 ریال رسید. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز چهارشنبه نهم اسفندماه با 35 ریال افزایش نسبت به روز گذشته 37 هزار و 299 ریال قیمت خورد. و هر یورو با 319 ریال افت 45 هزار و 598 ریال ارزش گذاری شد.

ثبت‌سفارش با «دلار آمریکا» ممنوع شد

بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، از روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۱۲/۰۹، ثبت‌سفارش با نوع ارز «دلار آمریکا» امکان‌پذیر نمی‌باشدشایان ذکر است که این ابلاغیه شامل درخواست‌هایی با نوع ارز «دلار آمریکا» که قبل از تاریخ مذکور، مجوز ۸ رقمی ثبت‌سفارش خود را دریافت نموده‌اند نمی‌شود.جزئیات بیشتر

روسیه پنجمین دارنده بزرگ منابع طلای جهان شد

پس از این‌که بانک مرکزی روسیه در ماه گذشته دارایی‌های طلای خود را ۲۰ تن افزایش داد و سطح دارایی‌های طلای این کشور را به ۱۸۵۷ تن رساند، روسیه به پنجمین دارنده بزرگ طلا در جهان تبدیل شد. این کشور پس از مارچ ۲۰۱۵، هر ماه دارایی‌های طلای خود را افزایش داده است. طبق گفته کانال خبری راشاتودی، بانک مرکزی روسیه به دستور رئیس‌جمهور پوتین، ذخایر طلای این کشور را با هدف کاهش آسیب‌پذیری روسیه در برابر ریسک‌های ژئوپولیتیکی افزایش می‌دهد. ایالات متحده آمریکا همچنان با ۸۱۳۴ طلا، که بیشتر آن در پایگاه فورت‌ناکس نگهداری می‌شود، بزرگترین دارنده طلا در جهان است. آلمان با ۳۳۷۴ تن طلا در جایگاه دوم قرار دارد. صندوق بین‌المللی پول ۲۸۱۴ تن طلا در اختیار خود دارد. فرانسه هم در جایگاه چهارم این رده‌بندی قرار می‌گیرد. روسیه همچنین سومین تولیدکننده بزرگ این فلز قیمتی در جهان است. راشاتودی اعلام کرده است که دولت ۲ سوم تمام طلای برداشته شده از معادن کشور را خریداری کرده است. چراکه کرملین طلا را به عنوان سرمایه‌گذاری‌ ایمن در آشفتگی‌های ژئوپولیتیکی به حساب می‌آورد.

رشد آرام «تسه»ها از کف در بازار اوراق مسکن

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند94 (تسه9412) با افت 3/ 0 درصدی در سطح 62 هزار و 578 تومان معامله شدند. پس از روند کم‌نوسان «تسه»ها در سطح 71 هزار تومان در ابتدای اسفند، کاهش تقاضا با تشدید روند نزولی «تسه»ها روز گذشته میانگین قیمت اوراق را در سطح 65 هزار تومان قرار داد. با وجود رشد تعداد معاملات مسکن در ماه‌های آذر، دی و بهمن اما در سه ماه اخیر افت 8 درصدی قیمت «تسه»ها در 3 ماه اخیر را شاهد بودیم. در ماه بهمن رشد 3/ 22 درصدی قیمت «تسه»ها نسبت به بهمن سال گذشته رقم خورد. به نقل از دنیای اقتصاد، سیگنال‌های رشد تقاضای سرمایه‌گذاری در ماه‌های اخیر و رشد قیمت‌ها می‌تواند عامل تشدید فضای احتیاطی در میان متقاضیان مسکن و انتظار برای فروکش هیجانات باشد. اما با رشد تدریجی تقاضا با نزدیک شدن به پایان سال، بازگشت اوراق به روند صعودی محتمل است.

شناسایی یک شرکت با ۲۰۰ حساب بانکی

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: نسبت مالیات به اعتبارات هزینه بودجه در سال 95 بالغ بر 49 درصد بود و همچنین نسبت شاخص مالیات به تولید ناخالص داخلی 8 درصد است این رشد در حال افزایش است، اما مطلوب نیست و راه زیادی در پیش است. وی خواستار اعمال نرخ مالیاتی به جای معافیت مالی شد و گفت: در رابطه با مشوق‌های مالیاتی و معافیت‌ها باید تلاش شود، نرخ صفر را جایگزین کنیم. کرباسیان افزود: در راستای خزانه‌داری الکترونیک 60 هزار دسته چک دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری شد و پرداخت‌ها به لحظه است، شرکت یا دستگاهی داشتیم که 200 حساب بانکی دارد. وی گفت: سال آینده باید 135 هزار میلیارد تومان مالیات در بودجه وصول کنیم و هر چه کم می‌آورند، یک صفر جلویش می‌گذارند؛ این برای مؤدیان مژده نیست، بلکه زحمت برای ماست. جزئیات بیشتر

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان