بازدید 4585

توصيه‌هاي بهداشتي براي توزيع نذورات

کد خبر: ۷۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۷ 19 December 2009
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با توجه به فرا رسيدن ماه محرم و برگزاري جلسات و مراسم مذهبي و عزاداري در مساجد و تكايا و همچنين توزيع نذورات و غذا در اين ايام، با صدور اطلاعيه‌اي توصيه‌هايي به هموطنان ارائه داد.

به گزارش «جام جم»، در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به اين‌كه احتمال بروز بيماري هاي مرتبط با غذا، به ويژه بيماري‌هاي عفوني روده‌اي در مكان‌هايي كه به صورت دسته جمعي، غذا تهيه و توزيع مي‌شود، بيشتر است، در صورت عدم رعايت ضوابط بهداشتي، مسموميت‌هاي غذايي نيز در اين اماكن گسترده خواهد بود.

در اين اطلاعيه با تاكيد بر اين‌كه هرگونه پخت و پز بايد در مكان‌هايي كه داراي حداقل شرايط بهداشتي و مورد تاييد مراكز بهداشت محل صورت گيرد، آمده است: تمامي افراد درگير در توزيع آب، چاي و غذا ضمن رعايت بهداشت فردي، بايستي قبلا نسبت به دريافت كارت معاينه پزشكي اقدام كنند و همچنين توزيع غذاها در ظروف يكبار مصرف گياهي صورت گيرد.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: ذبح و قرباني احشام در جلوي دسته‌هاي عزاداري و يا در محل تكايا و مساجد بايد با هماهنگي سازمان دامپزشكي و در شرايط بهداشتي صورت گيرد به نحوي كه خونابه آنها پخش نشود.

در اين اطلاعيه بر لزوم استفاده از مواد غذايي سالم و بهداشتي، فرآورده‌هاي دامي با كشتار مجاز و يا بسته‌بندي شده مورد تاييد وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكي، استفاده از نمك‌هاي بسته‌بندي يددار تصفيه‌شده، سبزي و سالاد سالم‌سازي شده و آب آشاميدني سالم تاكيد شده و آمده است: توزيع آب، شربت و يا شير در بين دسته‌هاي عزاداري و يا در مراسم با ليوان يكبار مصرف گياهي صورت گيرد و از ورود ليوان و پارچ به داخل ظروفي كه آب و شربت داخل آن است جلوگيري شود.

در ادامه اين اطلاعيه بر ضرورت رعايت ايمني مراكز و اماكن برگزاري مراسم تاكيد شده و آمده است: تهيه و نصب وسايل اطفاء حريق به منظور كنترل و جلوگيري از آتش‌سوزي‌هاي احتمالي ضروري است.

در اطلاعيه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطرنشان شده است، ضمن نصب تابلوهاي ممنوعيت استعمال دخانيات و جمع‌آوري زيرسيگاري‌ها در اماكن برگزاري مراسم، از استعمال مواد دخاني در محل‌هاي مسقف جلوگيري شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار