بازدید 49458
هزار و صد و سی و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص استعفا می‌دهد؟/ادعای کیهان درباره آخوندی و بستگانش/احمدی نژادی ها مدعی ورشکستگی یک بانک شدند/زاکانی به یک سال حبس محکوم شد/واکنش عجیب قاضی پور به سؤال چهار نماینده کُرد

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: احمدی‌نژاد اول تکلیفش را با دو انتخابات ۸۴ و ۸۸ روشن کند/واکنش مطهری به ماجرای حجاب و دراویش/ورود زنان به سالن‌های ورزشی آزاد شد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۷۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 25 February 2018

علیرضا پارسا-  تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش تند پروانه معصومی به حرف‌های لیلا حاتمی

پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در مورد صحبت های لیلا حاتمی در نشست خبری فیلم"خوک" در جشنواره برلین خطاب به وی گفت: خانم لیلا حاتمی! مگر در کشورهای دیگر اعتراض را با بوسه جواب می دهند؟ اینجا که در اعتراضات 4 نفر از نیروی انتظامی را شهید کردند، این چه اعتراضی است؟ جاهای دیگر وقتی که مردم اعتراض می کنند خیلی به مردمشان احترام می گذارند؟ آنها که مردم را به مسلسل می بندند. خانم حاتمی عجب حرفی زده اند. معصومی در گفتگو با راه دانا گفت: خانم حاتمی شما برای فیلم خوک رفته اید به این چیز ها چه کاری دارید؟ چرا سعی می کنید در هر چیزی دخالت کنید؟ وی گفت: من که از این کار ایشان خوشم نیامد. کاش هرگز از این کارشان با خبر نمی شدم. خواهش می کنم کسانی که حرفی می خواهند بزنند و خارج از ایران هستند، بدانند که در ایران زندگی می کنند و ایرانی هستند. کوچک کردن ایران به این شکل که این خانم گفتند باعث کوچک کردن خودشان است. اگر دوست ندارند بروند جای دیگر زندگی کنند.

صدیقی: کسانی که امنیت جامعه را به هم می‌زنند، یا باید اعدام شوند یا دست و پایشان قطع شود


آیت‌الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران گفت: درباره کسانی که امنیت عمومی جامعه را به هم می‌زنند قرآن کریم می‌فرماید یا باید اعدام شوند و یا دست و پایشان قطع شود. امنیت از نان شب واجب‌تر است، اینکه یک حکومت ۲۵۰۰ برچیده شود از معجزات است، مردم شهید دادند، نظام اسلامی تشکیل دادند شراب‌خانه‌ها جمع کردند، مستشاران آمریکایی را بیرون کردند تا جوان‌های ما با دین شدند. این نوع معنویت در سطح دانشگاه‌ها برای عده‌ای بی‌دین قابل قبول نبوده است اما نظام جمهوری اسلامی با آن‌ها برخورد کرده است.

واکنش وزرات کشور به فیلم برخورد پلیس با دختر معترضی به حجاب


سید سلمان سامانى سخنگوی وزارت کشور در واکنش به ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی با مضمون برخورد مأمور نیروی انتظامی با فردی که کشف حجاب کرده است، گفت: نیروی انتظامی به عنوان ضابط دادگستری وظیفه برخورد با جرائم مشهود را برعهده دارد و مطابق قانون باید اقدامات لازم را به منظور حفظ ادله وقوع جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن متهم به عمل آورد، تحقیقات لازم را انجام دهد و بلافاصله نتایج و مدارک به دست آمده را به اطلاع دادستان برساند. وی ادامه داد: اینها همه در حالی است که مجری قانون می بایست در برخورد با مجرمین، خود بیشترین پایبندی به قانون را داشته باشد و از هر گونه اقدامی که خارج از دایره قانون است خودداری نماید. سامانى افزود: برخورد با تخلف باید با رعایت موازین شرعی و قانونی باشد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ کس مجوزی برای اقدام خلاف قانون حتى در مقام برخورد با جرائم مشهود را ندارد. سامانى در ادامه به اهتمام دولت در رعایت موازین شرعی و قانونی در تمامی زمینه‌ها و تحقق مفاد منشور حقوق شهروندی ابلاغی ریاست محترم جمهوری تأکید کرد و افزود: نیروی انتظامی در این روزها با اقتدار و رفتار متین خود صیانت از امنیت ملی و مصالح کشور را در تمامی حوزه‌ها، از دورترین نقاط مرزی تا پایتخت به تصویر کشیده است و انتظار می‌رود در انجام اینگونه وظایف قانونی نیز نهایت دقت در رعایت موازین به عمل آید.

فیاض: احمدی‌نژاد اولین کسی بود که سال ۸۸ مخفی شد


ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه اصولگرا گفت: سال ۸۸، جنگ، جنگ دو گروه نخبه بود؛ احمدی‌نژاد و هاشمی رفسنجانی، بقیه آتش‌بیار معرکه بودند. به همین دلیل قشرهای بالای اجتماع وارد شدند. البته آنجا احمدی‌نژاد خودش را به سرعت کنار کشید. سال ۸۸ ماجرا را شروع کرد و اولین کسی که مخفی شد خودش بود! دیگر اثری از او نمی‌بینید، با اینکه آن حرف‌ها را به هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، میرحسین موسوی و زن میرحسین موسوی زد، آشوب به پا کرد و خود، آغازگر فتنه بود. آن سال احمدی‌نژاد شروع‌کننده فتنه بود. معتقدم جنگ اصلی بین احمدی‌نژاد و هاشمی رفسنجانی بود. بعد هم مردم عادی آمدند وسط و قشر نخبه را جمع و جور کردند و در ادامه هم که ماجرای ۹ دی رخ داد. این بار اما جدال دو قشر نخبه نبود. هاشمی که از دنیا رفته بود و احمدی‌نژاد این بار با حمله به لاریجانی‌ها و قوه قضاییه و همچنین نوشتن نامه به رهبری، مثل نامه‌ای که سال ۸۸ هاشمی به رهبری نوشت، آمد که جای او را بگیرد و به دنبال یک فتنه جدید بود که خب شکست خورد.

توصیه نماینده کرمانشاه به وزیر کشور: ۳روز با زن و بچه در چادر زلزله‌زدگان بخواب!


عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه در مجلس، با اشاره به تداوم مشکلات زلزله زدگان گفت: اگر وزیر کشور سه روز با زن و بچه‌اش در آن منطقه زیر چادر بخوابد، ما این سختی ها را به جان میخریم. عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به وضعیت مناطق زلزله زده این استان با گذشت سه ماه و نیم از زمین لرزه ۷.۴ ریشتری اخیر اظهار داشت: ما نسبت به چند نکته معترض هستیم و مهمترین این موارد، این مسئله است که همچنان جمع زیادی از حادثه دیدگان زیر چادر زندگی می کنند. وی تصریح کرد: متأسفانه وزارت کشور نیز اصلا پاسخگو نیست؛ اگر وزیر کشور سه روز با زن و بچه اش در آن منطقه زیر چادر بخوابد، ما همه این سختی ها را به جان می خریم.

تماس صوتی ایمو فیلتر شد


تماس صوتی ایمو در ایران فیلتر شد و مارکت های اندرویدی ایران مانند بازار نیز نرم افزار پیام رسان imo را به دستور مقامات قضایی حذف کرده‌اند. ایمو امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری رایگان و با کیفیت بالا و همچنین پیام‌های متنی نامحدود و رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

انتقاد تند یک اصولگرا از احمدی‌نژاد


ابوالقاسم رئوفیان فعال سیاسی اصولگرا می گوید: به نظر من احمدی نژاد دچار نوعی خودشیفتگی شده است و با اقداماتی همچون نوشتن نامه به رهبری در پی نشان دادن جایگاه والایی است که نشات گرفته از یک توهم وخودبزرگ بینی از ناحیه اوست.البته نفس نوشتن نامه حتی به عالی رتبه ترین مقام چیز بدی نیست اما هدفی را که نگارنده تعقیب می کند مهم است که او در پی ارتقاء جایگاه و پایگاه خود در بین رجال سیاسی و مردم است وهمچنین القاء اینکه سرامد دیگر مسئولان پیشین و پسین است که به اعتقاد من او نیاز به یک معاینه بالینی از سوی متخصیصین مغز و اعصاب و روان دارد. وی در پاسخ به اینکه سوالی که ذهن جامعه را به خود مشغول کرده این است که چرا مجموعه حاکمیت در مقابل احمدی نژاد سکوت کرده و این مدارا تا کی ادامه دارد؟ گفت: این سوالی است که باید از مسئولین و مراجع دی ربط پرسش شود و آن ها نیز باید پاسخگو باشند. حتما لازم است که به این سوال مردمی که به شکل های مختلف با آن مواجه هستیم؛ پاسخ داده شود. مسئولین در راستای انتظار و توقع مردم باید پاسخ دهند که علت این مسامحه چیست و تا کی ادامه دارد.عصرایران

داعش چگونه کسب درآمد می‌کرد؟


هنوز از زمانی که پرچم‌های سیاه این حکومت خود خوانده در بیش از یک سوم خاک عراق و حدود نیمی از سوریه در اهتزاز بود، زمان زیادی نگذشته است. این گروه طی نبردهای متعدد با ارتش‌های این دو کشور، ۹۸ درصد قلمرو و ۷۰هزار جنگجوی خود را از دست داده است. گروه تروریستی داعش به تدریج توانست میلیون‌ها دلار پول ذخیره و با سرمایه‌گذاری در عراق، پول و طلا به ترکیه انتقال دهد. یکی از دلال‌هایی که زمانی برای این گروه اسلحه تهیه می‌کرد گفته است: باور نمی‌کنید چه میزان پول از قلمرو تحت کنترل داعش خارج شد. یکی از نمایندگان مجلس عراق هم تخمین زده است طی زمان عقب‌نشینی داعش از مناطق تصرف شده، ۴۰۰ میلیون دلار پول توسط اعضای این گروه از عراق و سوریه خارج شد./ ایسنا

مردم باید یقه مسئولان را بگیرند


عماد افروغ در واکنش به حرف‌های اخیر آخوندی وزیر راه در مورد اعتراضات مردم می‌گوید: من از این ناراحت هستم که چرا هر مشکلی پیش می‌آید فوراً پای مردم وسط کشیده می‌شود. بله، مردم ما مشکل دارند. یک مشکل بزرگشان این است که خوب یقه مسئولان را نمی‌گیرند. اگر خوب یقه می‌گرفتند یک مقام مسئول جرئت نمی‌کرد به این شکل از مردم انتقاد کند. اول از همه اینکه بدانند جامعه ما یک جامعه طیفی است و نه قطبی در حالی که بسیاری از روشنفکران ما نگاه و برخورد جناحی دارند. اگر اعتراض مردم متوجه طرف مقابل باشد حق دارند و اگر متوجه قطب مورد حمایت آنها باشد، حتماً کار دشمن است. این نگاه باعث بریدن مردم از جریان روشنفکری می‌شود. طبق آخرین نظرسنجی‌ها، 14 درصد مردم گرایش اصلاح‌طلبی دارند و 12 درصد گرایش اصولگرایی. این یعنی 75 درصد مردم اصلاً مسائل را جناحی نمی‌بینند و فرقی برای آن‌ها نمی‌کند که چه جناح و جریانی روی کار باشد. آن‌ها فقط می‌خواهند به مطالباتشان رسیدگی شود. روشنفکران ما باید این را بفهمند و جامعه را بشناسند./اعتماد آنلاین

ورود زنان به سالن‌های ورزشی آزاد شد


با اعلام فدراسیون بسکتبال، امروز زنان می‌توانند دیدار تیم‌های بسکتبال ایران و عراق را از نزدیک تماشا کنند. این بازی، از پنجره دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، ساعت ۱۸ برگزار می‌شود. این‌بار حضور زنان تفاوتی آشکار با دفعات قبل دارد: به مانند فینال لیگ برتر بسکتبال یا لیگ جهانی والیبال، تماشاگران زن گزینش نمی‌شوند و فدراسیون از همه خواسته که در ورزشگاه حضور پیدا کنند. به گفته یکی از مدیران وزارت ورزش، این وزارتخانه به دنبال یک روند طبیعی برای حضور زنان در مجموعه‌های ورزشی است/همشهری

اعدام در انتظار عاملان شهادت مأموران در پاسداران


سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله تهران در حاشیه بزرگداشت شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اغتشاشات پاسداران، گفت: فرقه دراویش هر تفکری دارد و براساس آن عمل می کند کسی کاری با آن ندارد. اینها در خیابان پاسداران با نا امنی که ایجاد کردند تصور داشتند نظام جمهوری اسلامی همانند دو مورد قبلی اغتشاشات رفتار خواهد کرد، در حقیقت هیچگونه مماشاتی وجود نداشت؛ بلکه نیروی انتظامی قصد داشت کمتر آسیبی متوجه مردم شود، اما اغتشاشگران قصد خود مختاری و قلدری داشتند. امنیت برای جمهوری اسلامی مهمتر از هر موضوعی است؛ بنابراین با کسانی که عامل شهادت مأموران و بسیجی جوان بودند مماشات نمی شود. حکم آنها اعدام است/ مهر

احمدی نژادی ها مدعی ورشکستگی بانک صادرات شدند


بانک صادرات ایران به دلیل عدم رعایت قانون یکصدچهل یکم تجارت رسما ورشکست شده است. بانک صادرات ایران به شماره ثبت ۳۸۳۳ با سرمایه ۵۷۰۰ میلیارد تومان در آخرین مجمع عمومی خود رقمی بالغ بر ۶۴۰۰ میلیارد تومان زیان اعلام و از ورود خبرنگاران به سالن مجمع عمومی برای پیشگیری از درز اطلاعات به مردم جلوگیری کرده است. با توجه به اینکه زیان این بانک بیشتر از کل سرمایه اسمی شرکت است، با این گزارش و تصویب آن در مجمع براساس قانون تجارت عملا ورشکسته محسوب می شود. یکی از کاربران دولت بهار در پیامی نوشت بانک صادرات دو سال است سرمایه سهامداران را بلوکه کرده و مردم را به خاک سیاه نشانده است./ دولت بهار

واکنش عجیب قاضی پور به سئوال چهار نماینده کُرد آذربایجان غربی از وزیر کشور


به دنبال سؤال چهار نماینده کرد آذربایجان غربی از وزیر کشور در خصوص علت عدم حضور کردها در پستهای مدیریتی این استان، “نادر قاضی پور” نماینده ارومیه گفت: اداره آذربایجان غربی به اقلیت های قومی سپرده نمی شود. ساکن شدن گروهی از اقلیت ها در آذربایجان غربی و افزایش تعداد آن ها هیچ گاه به معنای داشتن مسئولیت و به اختیار گرفتن مدیریت استان نبوده و نخواهد بود، البته این از روی غرض ورزی نبوده و حتی با وجود جمعیت حداقل چهل درصدی ترک زبان در تهران پایتخت ایران اسلامی، نمیتوان مانند برخی نمایندگان مجلس ادعای تصاحب و مدیریت داشت. استان ما تا چندی پیش توسط احزاب منحله دموکرات و کموله نا امن بود و امروز این اشرار به عضویت گروهک های تروریستی پ. ک. ک و پژاک درآمده، جوانان رشید ما را به شهادت رسانده اند. ایجاد تفرقه و سوال از وزیر کشور راجع به حضور پنجاه درصدی اکراد در مدیریت استانی آذربایجان غربی توسط بعضی از افراد، آیا می تواند ریشه در این افکار منحرف داشته باشد و در این صورت جای تاسف دارد که در نظام اسلامی برخی به دنبال استفاده از تفاوت های قومیتی باشند.

ادعای کیهان درباره آخوندی و بستگانش

کیهان در بخشی از خبر ویژه اش درباره آخوندی مدعی شد: وزیر راه و برخی بستگان وی از جمله انبوه‌سازان مسکن هستند که به واسطه پروژه مسکن مهر متضرر شدند و به همین دلیل بارها علیه مسکن مهر بدگویی کردند.

زاکانی به یک سال حبس محکوم شد

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پی شکایت شاکی خصوصی به اتهام نشر مطالب خلاف واقع، به یک سال حبس تعزیری (پرداخت 50 میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس) محکوم شد. این رای در شعبه دوم دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفته است. علیرضا زاکانی، با تأیید محکومیتش در دادگاه به خبرنگار برنا گفت: تا جایی که من اطلاع دارم دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم بر اساس ماده 18 سابق درخواست نقض حکم را داده است، چون ادله کافی برای حکم موجود نیست./برنا

ماجرای فرصت خواستن بقایی 

سخنگوی دستگاه قضایی به درخواست وکیل حمید بقایی برای مطالعه پرونده واکنش نشان داد.خبرنگاری در نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا درباره دادگاه تجدیدنظر بقایی پرسید: وکیل قبلی بقایی محکوم به حبس شده است به وکیل جدید او هم فرصت مطالعه پرونده داده نشد و دادگاه به سرعت برگزار شد.محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: وکیل او، پرونده را مطالعه کرده است. اگر یک نفر وکیل داشت و به هر دلیلی وکیل را عزل کرد یا وکیل کنار رفت. حالا باید دو سه ماه باید به وکیل جدید وقت داد؟او گفت: آیا این سوءاستفاده نیست؟ وکیل بعدی بیاید و بگوید به من هم وقت بدهید. اینها که می گویند در پرونده هیچی نیست. اگر هیچی نیست که دفاع نمی خواهد. او بیش از یک وکیل داشته و مدتها آمده اند و پرونده را خوانده اند و لایحه دفاعیه داده اند.سخنگوی دستگاه قضا گفت: این پرونده ها 100 یا 200 جلد نیست. فرضا پرونده بابک زنجانی بسیار بزرگ بود یا پرونده هایی 15 هزار شاکی دارد ولی پرونده های اینطوری چقدر فرصت برای مطالعه می خواهد؟ اگر جلسات دادگاه را نزدیک به هم بگذارند، اعتراض می شود اگر دور بگذارند اعتراض می شود. باید دید تشخیص قاضی چیست. الان ۷ جلسه تشکیل شده و اظهارات او را شنیده اند باز هم گفته فرصت بدهید لایحه تکمیلی کتبی بدهم باز هم به او فرصت داده شد. من هم از کسی در این پرونده شاکی نبودم. 

احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص استعفا می‌دهد؟

مشاور رسانه‌ای رئیس دولت‌های نهم و دهم می‌گوید غیبت محمود احمدی‌نژاد در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام اتفاق معمولی بود. او تأکید دارد محمود احمدی‌نژاد قصد استعفا از مجمع تشخیص را ندارد.

علی‌اکبر جوانفکر در گفت و گو با اعتماد انلاین به سؤالات زیر پاسخ داد:

*دلیل غیبت دیروز آقای احمدی‌نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام چه بود؟
نه اطلاعی ندارم.

*ظاهراً دیروز برخی از اعضای مجمع درخواست لغو عضویت آقای احمدی‌نژاد را مطرح کردند. بعدش این گمانه‌زنی هم به وجود آمد که ایشان دیگر در جلسات مجمع شرکت نمی‌کند.
این حرف‌ها را چه کسی می‌زند؟

*این اخبار دیروز و امروز بود.
مجمع چنین چیزی را اعلام کرده؟

*مجمع رسمی اعلام نکرده ولی آقای هاشمی شاهرودی و برخی دیگر از اعضای مجمع نسبت به نامه‌نگاری اخیر ایشان واکنش منفی داشتند.
خبرهای مجمع را باید سایت مجمع اعلام کند. خبر صحیح و درست بدهید تا من اظهارنظر کنم.

*آیا آقای احمدی‌نژاد تصمیم دارند در جلسات مجمع دیگر شرکت نکنند
نه. چرا باید چنین تصمیمی بگیرند؟

*چون دیروز غیبت داشتند این شائبه به وجود آمد.
مگر سران قوه غیبت ندارند!

*احتمال استعفای ایشان هم وجود ندارد؟
نه. چرا باید استعفا دهد؟

*چرا پس دیروز غیبت داشتند؟
اتفاق معمولی است و هر هفته یکی دو نفر غیبت دارند.

*پس شما این غیبت را غیبت معمولی می‌دانید
بله. برخی کار دارند و غیبت می‌کنند. نمی‌دانم چرا شما روی بودن ایشان حساس هستید، روی نبودن ایشان هم حساس هستید.

واکنش مطهری به ماجرای حجاب و دراویش

نماینده تهران گفت: در گذشته برخی سخت‌گیری‌ها در قبال دراویش انجام شده و برخی از اماکن مربوط به آن‌ها را تصاحب کردند که شاید کمی تندروی در این موضوع انجام شده باشد ولی به‌طور کلی این گروه خطری برای جمهوری اسلامی نیستند.علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره موضوع دختران خیابان انقلاب گفت: این مسائل نباید زیاد رسانه‌ای شود؛ چرا که ما در حال حاضر مشکلی برای حجاب نداریم. بانوان ما با این گروه همکاری نخواهند کرد، بنابراین این مسئله مشکل مهمی نیست و رسانه‌ها نباید به آن بپردازند. یکی از ابزارهای این گروه‌ها برای پیشبرد اهداف‌شان این است که موضوع به صورت بدی در رسانه‌ها مطرح شود و بگویند این یک مشکل بزرگ در جامعه است. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که می‌گویند جمهوری اسلامی خانم‌ها را مجبور به داشتن حجاب در جامعه می‌کند و این مساله چقدر صحت دارد، گفت: این درست نیست؛ چراکه خانم‌های ما خودشان انتخاب کرده‌اند امروز هم در جامعه اجبار جدی برای حجاب نداریم. خانم‌ها امروز در جامعه به راحتی آن طور که خودشان می‌خواهند ظاهر می‌شوند و اجباری برای حجاب وجود ندارد. البته بسیاری از خانم‌ها حجاب را به خوبی رعایت نمی‌کنند و با سخت‌گیری هم نمی‌توان حجاب را اجباری کرد اما این گروه مروج بی‌حجابی به دنبال ترویج برهنگی در جامعه هستند.مطهری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا نظام واقعا با تفکر دراویش مشکل دارد یا خیر گفت: این گروه از لحاظ فکری انحرافاتی دارند ولی در حادثه اخیر به نظر من رأفت بیش از حدی نشان داده شد؛ چراکه بالاخره هر گروهی که به خیابان‌ها بیاید و ایجاد اغتشاش کند باید با آن‌ها با اقتدار برخورد شود و در حادثه اخیر باید با جدیت بیشتری با اغتشاش‌گران برخورد و ناآرامی ها زودتر جمع می‌شد. نماینده تهران تأکید کرد:‌ این که چند ساعت فرصت دهیم در خیابانی جمع شوند و هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند منجر به حوادث اینچنینی می‌شود به نظر من شورای تامین خوب عمل نکرد. یعنی اگر دست نیروی انتظامی را برای اقدامات متقابل بازتر می‌گذاشت، این ناآرامی‌ها به سرعت جمع می‌شد. به هر حال فرقه‌های مختلفی از دیرباز در ایران وجود داشتند و فعالیت آنان محدود به دوران حضور جمهوری اسلامی ایران نیست./ایلنا

احمدی‌نژاد اول تکلیفش را با دو انتخابات ۸۴ و ۸۸ روشن کند

عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب گفت: لازم است احمدی‌نژاد اول تکلیفش را با دو انتخابات ۸۴ و ۸۸ روشن بکند و بعد از مهندسی انتخابات و انتخابات آزاد سخن بگوید. جواد امام با اشاره به نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری گفت: احمدی‌نژاد فردی تمام شده است و ما نباید خودمان را خیلی به او مشغول کنیم.وی درباره هدف او از اقدامات اخیرش اظهار داشت: احمدی‌نژاد برای بازسازی خود هر اقدامی می‌کند. لازم است او تکلیفش را با دو انتخابات ۸۴ و ۸۸ روشن بکند و بعد از مهندسی انتخابات و انتخابات آزاد سخن بگوید.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: با توجه به صحبت‌های اخیر آقای کدخدایی باید مشخص شود منظور از مهندسی انتخابات چیست./ایلنا

احمدی نژاد صلاحیت عضویت در مجمع را ندارد

اعتراض به سخنان و مواضع محمود احمدی نژاد، به جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام هم کشیده شد. دیروز چندین نفر از اعضاء این مجمع در جلسه رسمی، طی سخنانی مطالب مطرح شده در نامه احمدی نژاد به رهبری را خلاف دانستند و خواستار برخورد قانونی با او شدند. در این جلسه بعضی از اعضا به این جمع بندی رسیدند که وی صلاحیت عضویت در مجمع را ندارد./روزنامه جمهوری اسلامی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۹
انتشار یافته: ۱۶
خانم معصومی شما کی هستید که بگویید چه کسی در کجا زندگی کند؟خانم حاتمی به عنوان یک ایرانی نظرش را گفته و شما هم نظرت را بگو اما برای کسی تعیین تکلیف نکن.این کشور مال همه ایرانی ها میباشد،چه موافق چه مخالف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
اینجا بحث نظر شخصی نیست، بحث وطن دوستی و ملیت است.
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
سرکار خانم معصومی بعنوان پیشکسوت بازیگری تذکری منطقی دادند چرا ترش میکنیم چرا بعضی توهین میکنند؟
جای بسیار تاسف و تاثر است .. مگر زبان میتواند انسانها را از هم جدا کند؟ همه ایرانی هستیم و همه حق برابر داریم.
در جواب روزنامه کیهان باید عرض شود که من سوادم تا دیپلم اقتصاد هست . از اول طرح مسکن مهر مخالف بودم و دلیل هم داشتم و در شهر ما مسکن مهر مثل یک جعبه پرتقال بیروح از دل اینهمه ساختمانهای قدیمی که زیبای خاصی از نظر شیروانی و نمای بیرونی دارد اصلا کجای دنیا دولت برای مردم منزل میسازد . مردم با اعتبارات دولتی و بانکی هر جا دوست داشت با سلیقه خودش و زودتر میسازد نه پانزده سال طول بکشد . ایا من مخالف بودم انبوه ساز بودم نه اصلا . خونه یک شکل و یکنواخت . مگر اینکه منازل سازمانی بوده باشد
خانم پروانه معصومی همینطور که شما در اظهار نظر ازادید و تریبون دارید هر ایرانی هم مثل شما در اظهار نظر ازاد میباشد.در مسیر جریان رود شنا کردن هنر نمی خواهد .
ما چه کاره هستیم که تعیین کنیم كي بماند يا كي برود، همه ما ايراني هستيم و حق و حقوقي داريم كه هيچ كس ، چه برسد به يك هنرپيشه نميتواند منكر يا ضد آن حرف و ادعا داشته باشد
پاسخ ها
آبی
| Iraq |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
اتفاقا ما همه کاره هستیم شما خودت اگه توی خانواده مورد توهین بچت قرار بگیری اولین واکنشت از خونه برو بیرونه درسته پس همیشه خودت رو جای دیگران بزار عزیز جان
آقای قاضی پور هر کسی این حق را دارد که به فراخور لیاقتش در هر جای ایران عزیز مدیر و مسئول باشد.
در ضمن فکر نمیکنم کم مسئول آذری زبان سراسر ایران عزیز داشته باشیم که البته لایق هستن.
محمود احمدی نژادمحمود احمدی نژادمحمود احمدی نژادمحمود احمدی نژاد افرین تا میتوانید تکرار کنید مبادا از یادتان برود ماهم دیگه عادت کردیم!!!!!!!!!!!
برای مسائلی مثل حضور خانمها در ورزشگاهها بهترین راه همینه که بدون ایجاد هیاهو و جنجال، به تدریج از ورزشهای کمتر حساس مثل بسکتبال شروع کنند و به خانمها اجازه حضور در ورزشگاه رو بدن تا حساسیت به این موضوع کم بشه و همه ببینن که هیچ مشکلی پیش نمیاد.
پاسخ ها
ناشناسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
مسابقات خانمهای فوتبالیست برای حضور تماشاچی های زن آزاد بوده ، اما چرا همیشه صندلیهای تماشاگران خالیست؟؟؟؟؟
قران گفته دست دزد هم قطع بشه آیا قطع میشه؟
حضور زنان در ورزشگاه عالیییه .باید در همه ورزشها اتفاق افتد و خانمها بیاییند ..وگرنه ظلم بزرگی در حق انها میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
خیلی وقت است در مورد زنان ظلم شده از حجاب اجباری گرفته تا اجرای موسیقی و رفتن به ورزشگاه و هزاران مورد دیگر
با توجه به احترامی خاصی که به هنرمند پیشکسوتمان خانم معصومی دارم ولی باید بگویم همیشه فکر می کردم ایشان گوشه گیر شده اند و در شهرستان زندگی و به استراحت می پردازند ولیکن آفرین به بصیرت ، شجاعت و دفاع تمام قد هنرمند عزیزمان و درود بر ایران دوستی ایشان که بر خود واجب دانست تا از کشورش ایران دفاع نماید در حالی که ما می دانیم خانم معصومی کمتر در مسایل سیاسی دخالت می نمایند .
جا دارد از طرف همه هنرمندان و هموطنان با غیرتمان از خانم پروانه معصومی تشکر نمایم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان