بازدید 4272

واکنش نتانیاهو به درخواست تشکیلات خودگردان

کد خبر: ۷۷۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸ 21 February 2018
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان روز گذشته رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره بی نتیجه بودن فرایند سازش و محکوم کردن نقش برخی قدرت ها از جمله آمریکا وانگلیس درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: سخنان محمود عباس هیچ چیز تازه ای به همراه نداشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، بنیامین نتانیاهو با ادعای این که محمود عباس از فرایند صلح می گریزد گفت: وی میلیون ها دلار به خانواده های کشته شدگان فلسطینی پرداخت کرده است.

محمود عباس روز گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در نیمه سال 2018 بر اساس قطعنامه های سازمان ملل و مشارکت گسترده طرف های ذیربط منطقه ای و بین المللی شد.
وی همچنین خواستار اجرای طرح صلح عربی و انعقاد یک توافقنامه منطقه ای به هنگام دستیابی به قطعنامه صلح میان فلسطینیان و صهیونیست ها شد.

عباس تاکید کرد که اسرائیل فراتر از حقوق بین الملل رفتار می کند و همه راه ها را بر طرح تشکیل دو کشور بسته است.

وی روز سه شنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع فلسطین برگزار شد گفت: بیش از 700 بیانیه و ده ها قطعنامه در اینجا برای فلسطین صادر شده و بسیاری از آنها از جمله قطعنامه های 184 و 194 هرگز اجرا نشده اند.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: اسرائیل از موضع اشغالگری عمل می کند و به هیچ کدام از قطعنامه ها توجهی نمی کند. اسرائیل راه حل دو کشور را بسته است.

محمود عباس گفت که انگلیس با بیانیه بالفور (سال 2017 وعده تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی) مسئول هر آن چیزی است که بر مردم و اشغال فلسطین آمد.

وی ادامه داد: آمریکا ناقض مواضع خود است و با تصمیم اخیرش در مورد قدس نیز مواضع قبلی خود را نقض کرده است. با وضع موجود لازم است که توافقی چندجانبه و بین المللی برای حل مساله فلسطین اتخاذ شود.
عباس تصریح کرد: به یاد داشته باشید که ما در تمامی مذاکرات شرکت کردیم. در اسلو با اسرائیلی ها و نروژی ها شرکت کردیم و قرار شد که به صلح برسیم. چرا تا به امروز به صلح نرسیده ایم؟

وی افزود: ما در تمامی مذاکرات شرکت کردیم. هشت ماه با نخست وزیر پیشین اسرائیل ملاقات کردیم. با نتانیاهو، هیلاری کلینتون، جای کری، جرج میشل و حتی روسیه نیز مذاکره کردیم و برای ملاقات اعلام آمادگی کردیم.

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین افزود: اسرائیلی ها از شرکت در تمامی آنها سر باز زدند. لطفا نگویید که ما به مذاکره اعتقاد نداریم. مذاکره تنها راه ماست، چگونه می توانیم مخالفت کنیم؟ ما هرگز با هیچ ملاقات و مذاکره ای مخالفت نکرده ایم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان