بازدید 8277

علت عدم پذیرش پروازهای خاورمیانه در فرودگاه دبی

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: رادار فرودگاه آل‌مکتوم دبی دچار مشکل فنی شده است و به همین دلیل امکان پذیرش پروازها را ندارد، در راستای کاهش ترافیک پروازی، فعلاً پذیرش پروازهای خاورمیانه انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۷۷۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱ 19 February 2018

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: رادار فرودگاه آل‌مکتوم دبی دچار مشکل فنی شده است و به همین دلیل امکان پذیرش پروازها را ندارد، در راستای کاهش ترافیک پروازی، فعلاً پذیرش پروازهای خاورمیانه انجام نمی‌شود.

علی رستمی در گفت‌وگو با  فارس، در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل فرودگاه آل‌مکتوم دبی در امارات از پذیرش پروازها خودداری می‌کند، توضیح داد: اینکه عنوان می‌شود، مرکز کنترل امارات ترافیک‌های خروجی از مرکز کنترل ایران را فرودگاه دبی و عدم پذیرش همه پروازهای خاورمیانه را نمی‌پذیرد، صحیح نیست.

وی افزود: رادار فرودگاه آل‌مکتوم دبی دچار مشکل فنی شده است و به همین دلیل امکان پذیرش پروازها را ندارد، بنابراین در گام اول اعلام کرده است که پذیرش پروازهای خاورمیانه فعلاً انجام نمی‌شود.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی ‌(ره) توضیح داد: در واقع پذیرش پروازهای خاورمیانه به عنوان پروازهای کوتاه در این فرودگاه تا زمان رفع نقص فنی انجام نمی‌شود، اما پروازهای دوربرد به دلیل آنکه در مسیر فرودگاه هستند و امکان برگشت ندارند، ‌پذیرش ‌می‌شود.

رستمی با بیان اینکه امارات در حال تعمیر و رفع نقص رادار است، افزود: ممکن است این اختلال چند ساعتی به طول بینجامد، اما قطعاً تا روزهای آینده نخواهد بود، بنابراین همه پروازهایی که از خاورمیانه به امارات می‌رود، پذیرش نمی‌شود، ضمن اینکه به ما نیز این مشکل را اعلام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: این موضوع نظیر مشکل رادار در فرودگاه‌ها امری طبیعی است و یا اینکه ممکن است، نقص فنی تجهیزات، رخ دهد، بنابراین فرودگاه برای چند ساعتی ترافیک خود را کاهش می‌دهد.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: فعلاً‌ پذیرش پروازها به تدریج در فرودگاه آل‌مکتوم دبی انجام می‌شود و فعلاً پروازهای خاورمیانه پذیرش نمی‌شود.

رستمی اظهار داشت: به هر حال این اختلال موجب اختلالی در پروازهای امارات از فرودگاه امام نیز می‌شود که ما بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردیم، به مسافران خود اعلام کنند که پروازهای امارات با تأخیر انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: این موضوع در حوزه تجهیزات راداری فرودگاه دبی است و نمی‌توان زمان مشخصی برای آن پیش‌بینی کرد، اما قطعاً طولانی‌مدت نخواهد بود و بعید می‌دانم به روزهای آینده کشیده شود.

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان داشت: فعلاً همان گونه که گفته شد پروازهای مسیرهای کوتاه پذیرش نمی‌شود، تا مشکل رفع شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر