بازدید 2753

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها آمادگی ورود به مشاغل را ندارند

کد خبر: ۷۷۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ 19 February 2018

رئیس سازمان بسیج علمی کشور گفت: متاسفانه فارغ‌التحصیلان ما آمادگی کامل برای ورود به مشاغل را ندارند، اما می‌توانیم مهارت‌های لازم را در دوران سربازی به صورت عملی به آن‎ها آموزش دهیم.

به گزارش دانشجو، حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در نشست هم اندیشی دوره‌های مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروزه باید دیدگاه خود را نسبت به ظرفیت و وضعیت منابع انسانی حاضر در حوزه دفاعی کشور تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: باید از توانایی‌های نیرو‌های وظیفه در دوران بعد از خدمت هم استفاده کنیم و برای این امر به جای این که آموزش‌ها را در انتهای دوره سربازی قرار دهیم آن را به ابتدای دوره منتقل کنیم.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی در دوره خدمت سربازی یک حرکت رفت و برگشتی است، آموزش‌های مهارتی می‌تواند هم برای فرد مهارت‌آموز یا به قول معروف سرباز مفید باشد و هم برای سازمانی که در آن مشغول به خدمت است.

قدیانی با اشاره به تغییر نگرش در استفاده از نیرو‌های وظیفه در دنیا، تصریح کرد: اگر با مدیریت هوشمند و تدوین قوانین لازم بتوانیم ورودی‌ها را به خروجی مناسب تبدیل کنیم در آن صورت از فرصتی طلایی در جهت افزایش توانمندی نیرو‌های مسلح خود بهره برده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با نگاهی منتقدانه به سیستم آموزشی کشور تاکید کرد: متاسفانه فارغ‌التحصیلان ما آمادگی کامل برای ورود به مشاغل را ندارند، اما ما می‌توانیم مهارت‌های لازم را در همین دوران سربازی به صورت عملی به آن‎ها آموزش دهیم.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات ما در دوران خدمت سربازی بحث روحی نیروهاست و اگر ما بتوانیم به نیرو‌های خود القا کنیم که نقشی مفید و مهم در ساختار دفاعی کشور دارند در این صورت حرکت رفت و برگشتی به اوج بهره‌وری خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل