بازدید 2986

آمار دانشجویان برای حضور در مسابقات مناظره

کد خبر: ۷۷۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 18 February 2018

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گفت: در دوره جدید مسابقات مناظره بیش از ۵۰۰ تیم دانشجویی از سراسر کشور برای حضور در این مسابقات اعلام حضور کردند.

به گزارش مهر، به نقل از سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، مهدی کاظمی خالدی با اشاره به محورهای کاری سازمان دانشجویان در سال گذشته و سال جاری، افق برنامه‌های این سازمان را بر اساس توسعه کمی و کیفی در فعالیت‌ها تعریف کرد و گفت: در حوزه تقویت فضای سالم گفت‌وگو در میان دانشجویان، تلاش گسترده‌ای جهت گسترش کمی و کیفی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به همت واحدهای جهاد دانشگاهی و فعالیت دبیرخانه مسابقات، علاوه بر افزایش تعداد گروه‌های دانشجویی شرکت کننده، کیفیت گروه‌ها و همچنین مشارکت مسئولین مختلف استانی و ملی نیز قابل تقدیر بود .

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در ادامه با اشاره به آمار این مسابقات افزود: در این دوره از مسابقات گروه‌های مختلفی از تمامی استان‌های کشور حضور داشتند که این تیم‌ها متشکل از ۴ نفر به مسابقه می‌پردازند.

وی افزود: برای هرکدام از این تیم‌ها گزاره‌هایی داده شد که آنها موافقت و یا مخالفت خودشان را نسبت به گزاره اعلام شده بیان می‌کردند و نسبت به همین مسئله از گزاره مطرح‌شده دفاع شد، این انتخابی بودن دفاع و یا رد از گزاره‌ها تفاوت عمده مسابقات ما با مسابقات خارجی است.

کاظمی در ادامه گفت: دوره اول مسابقات مناظره با ۱۶ تیم و قهرمانی تیم دانشگاه تربیت مدرس تهران، دوره دوم با ۲۸ تیم و قهرمانی دانشگاه علامه، دوره سوم با حضور ۲۳ تیم و قهرمانی دانشگاه امام صادق(ع)، دوره چهارم با حضور ۱۷۰ تیم و قهرمانی دانشگاه فنی دانشگاه تهران و در نهایت دوره پنجم با حضور ۴۴۰ تیم برگزار شد. در دوره ششم نیز۴۸۳ تیم در مرحه استانی حضور به هم رساندند.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی افزود: در دوره ششم سه استان ایلام، هرمزگان و دانشگاه علامه طباطبایی با حضور ۱۲ تیم حضور به مرحله نهایی راه پیدا کردند. در مجموع ۵۳۲ مناظره در دانشگاه‌های کشور برگزار شد و بیش از ۴۰۰ گزاره به بحث گذاشته شد و در مجموع ۲۶۱ داور در مرحله استانی داوری این دوره را بر عهده داشتند. در مجموع ۱۰۸ داور استاد یار، ۴ استاد تمام و ۲۳ دانشیار از دانشگاه‌های مختلف کشور داوری این مسابقات را بر عهده داشتند.

وی گفت: ۶۰ درصد تیم‌ها مرد و ۴۰ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دادند. از این تعداد ۷۷ درصد در مقطع کارشناسی، ۱۰ درصد ارشد و در نهایت ۸ درصد دکتری بودند. در مرحله استانی رکورد بیشترین تیم‌ها متعلق به استان چهارمحال‌بختیاری با ۴۶ تیم و در تهران از دانشگاه امام صادق با ۱۳ تیم رکورددار بیشترین تیم‌ها بودند.

کاظمی به روند فعالیت‌های این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ در حوزه مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، علاوه بر توجه به کمیت مسابقات به دنبال تعمیق آموزش‌ها و غنای علمی مسابقات در حوزه‌های مختلف چون گزاره‌ها، تولید محتوا و رشد دانشجویان شرکت کننده بوده‌ایم.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در ادامه به تعداد تیم‌های شرکت کننده در ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اشاره کرد و گفت: در دوره جدید مسابقات مناظره بیش از ۵۰۰ تیم دانشجویی از سراسر کشور برای حضور در این مسابقات اعلام حضور کردند که پس از پشت سر گذاشتن مرحله استانی و منطقه ای، ۱۲ تیم برتر برای مسابقه مناظره به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی بیان کرد: مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران ششم تا هشتم اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار خواهد شد. در این مسابقات به تیم‌ برگزیده مبلغ ۴۰ میلیون ریال، تندیس و مدال مسابقات، تیم دوم ۳۰ میلیون ریال، تندیس و مدال مسابقات و تیم اخلاق نیز جوایزی اهدا خواهد شد که این جوایز علاوه بر جوایز آنها در مسابقات استانی است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر