بازدید 4355

تایید حکم همدستان بابک زنجانی در دیوانعالی

کد خبر: ۷۷۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 18 February 2018
محکومیت مهدی شمس‌زاده و حمید فلاح هروی دو تن از شرکای بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی به ۲۰ سال حبس در دیوان عالی کشور تایید شد.

میرسجاد سعیدمهر وکیل مدافع حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر گفت که دیوان عالی کشور حدود یک ماه پیش حکم خود را در ارتباط با این پرونده صادر و پرونده را به دادگاه بازگردانده است.

این وکیل دادگستری گفت که البته حکم دادگاه مفادهای دیگری هم دارد و برخی مسائل مربوط به رد مال و امور مالی، جرح و تعدیل شده است.

سعیدمهر از تصمیم موکلش مبنی بر درخواست اعاده دادرسی خبر داد.

به گزارش تسنیم، مهدی‌شمس‌زاده و حمید فلاح هروی پیشتر به همراه بابک زنجانی در شعبه 15 دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شده‌ بودند اما حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور نقض شد.

پرونده برای رسیدگی در شعبه هم عرض، به شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع و دادگاه نهایتاً متهمان را به 20 سال حبس و استرداد اموال محکوم کرد.

فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده در بحث رد اموال، به استرداد یک دستگاه بنز S500، یک میلیارد تومان هدیه عروسی اعطا شده از سوی زنجانی و دو میلیون دلار پاداش تعلق یافته بابت بانک F.I.I.B مالزی در حق دولت محکوم شده است.

طبق حکم دادگاه، همچنین دو متهم پرونده به همراه بابک زنجانی، متضامناً مسئول پرداخت 65 میلیون دلار وجهی هستند که زنجانی از بانک مسکن دریافت کرده بود.

در حکم شعبه 28 دادگاه انقلاب، برای شمس‌زاده متهم ردیف دوم، به غیر از پنج درصد سهام شرکت هواپیمایی اونر ایر، رد مال خاصی در نظر گرفته نشده که آن هم پیشتر توسط متهم طی وکالت‌نامه‌ای، مسترد شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان