بازدید 6077
۶

قصاص مردی که دختر مورد علاقه‌اش را کشت

کد خبر: ۷۷۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 18 February 2018

مرد ٤٥‌ساله‌ای که یک بار به دلیل جنون از رفتن پای میز محاکمه به اتهام قتل مادر و خواهرش رهایی یافته بود، سرانجام به اتهام قتل دختر مورد علاقه‌اش به دار آویخته شد.

به گزارش شرق، اين متهم که در زمان ارتکاب قتل ٣٥‌ساله بود «فرنام» نام داشت، ٢٤ بهمن سال ٨٥ به كلانتري جنت‌آباد رفت و با معرفي خود گفت: «دختر مورد علاقه‌ام را كشته‌ام و جسدش الان در خانه من است».مأموران وقتي به خانه مجردي او رفتند، با وضع به‌هم‌ريخته‌ای روبه‌رو شدند که حاكي از درگيري بود و جسد دختر جوان را كه بدنش غرق در خون بود و روي تختخواب افتاده بود، دیدند.

پس از آن بازپرس ويژه قتل تهران در جريان قرار گرفت و تحقیقات قضائی و پلیس آغاز شد. در ابتداي بررسي‌ها كارشناسان پزشكي‌قانوني علت مرگ دختر جوان را كه شيوا نام داشت، اصابت ١٩ ضربه چاقو به شكم و پشتش اعلام كردند؛ همچنين مأموران پس از بررسي، دو چاقوي خوني را زير تختخواب پيدا كردند. به گفته يكي از همسايه‌ها شيوا اوقات زيادي به خانه فرنام مي‌آمد و گاهي هم با هم درگير مي‌شدند؛ تا‌جايي‌كه همسايه‌ها براي جدا‌كردن آنها وارد ماجرا مي‌شدند.

فرنام در بازجويي‌ها گفت: من پيش‌از‌اين به دليل قتل مادر و خواهرم مدتي در بيمارستان رواني رازي بستري بودم. در آنجا بود كه با شيوا آشنا شدم. شيوا پس از آشنايي در تمام مدتي كه بستري بودم، به طور مستمر به ملاقات من مي‌آمد. پس از گذشت چند سال از مدت درمان، تيم پزشكي سلامت رواني من را تأييد كرد و من مرخص شدم. پس از آن بود كه ارتباط ما بيشتر شد.

فرنام درباره نحوه و انگيزه قتل نيز گفت: «پس از آشنايي با شيوا بارها با هم دعوا كرديم و درگير شديم. هر بار سر موضوعي بهانه مي‌گرفت و باعث درگيري مي‌شد. او توجهي به من نداشت. روز حادثه بار ديگر جروبحث كرديم و شيوا به من گفت: ديوانه! در آن لحظه كنترل خود را از دست دادم و با چاقوي آشپزخانه به او حمله كردم. پس از چند ضربه، شيوا از پا درآمد و دسته چاقو هم شكست؛ به‌همين‌دليل به آشپزخانه رفتم و چاقوي ديگري برداشتم و شروع به ضربه‌زدن به بدنش كردم».


در تحقیقات دقیق‌تر مشخص شد فرنام ارديبهشت سال ٧٩ در منطقه كاشانك مادر و خواهر خود را در‌حالي‌كه خواب بودند، به قتل رسانده و بعد خود را به مأموران كلانتري ١٢٣ نياوران تسليم كرده بود؛ اما در پايان معاينات روانی، كارشناسان او را مجنون تشخيص دادند و قاضي پرونده به استناد نظر كارشناسان، او را معاف از مجازات دانست؛ ولي دستور داد او براي مداوا در بيمارستان بستري شود. به‌این‌ترتیب او از محاکمه رهایی یافت؛ اما در پی ارتکاب قتل دوباره بازپرس جنایی دستور داد متهم با تشكيل كميسيون پزشكي معاينه شود.

اين بار اعضاي كميسيون پزشكي با بررسي پرونده و معاينه متهم اعلام كردند او در زمان ارتكاب جنايت از سلامت رواني برخوردار بوده است. با اعلام اين نتيجه بازپرس وقت شعبه اول جنايي تهران اتهام قتل عمد را به فرنام تفهيم كرد و او نيز اتهام خود را پذيرفت. پس از آن او پای میز محاکمه رفت و در جلسه محاکمه نیز با درخواست اولیای دم و به استناد کیفرخواست به قصاص محکوم شد.

به‌این‌ترتیب نام او در فهرست محکومان به قصاص قرار گرفت و سرانجام پس از طی مراحل قانونی و اجازه از رئیس قوه قضائیه حکم قصاص او هفته گذشته به اجرا درآمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
اشتباه پزشک زیر زمین دفن میشه.
اشتباه مهندس روی زمین فرو میریزه.
اشتباه معلم روی زمین راه میره وهر جا که پا بگذاره اونجا رو نابود میکنه.
دو نفر رو کشته بود و آزاد شده بود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
این کلا دیوونه بوده .. مشکل از دکترهامون بود که گفتند سالمه و آزادش کردند ...
بازهم ازادش کنید تا چند نفر دیگه را بکشه
یک نفر که دارای مشکلات روانی هست و قتل مرتکب میشه نباید به این زودی ازاد بشه ... اعدام نباید بشه اما باید نگهداری بشه
عاقا حیفه بزارین ازاد باشه ادامه بده. اون دکترا چه خلی بودن که برگه سلامت دادن بهش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر