بازدید 8904
گزارش میدانی از بازار ارز

صف‌های خرید دلار جمع شد/ نرخ‌ها پایین آمد

مشاهدات از بازار ارز و سکه نشان می‌دهد که التهابات بازار فروکش کرده است و با افت قیمت‌ها وضعیت تقاضا نیز متعادل شده است.
کد خبر: ۷۷۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 17 February 2018

مشاهدات از بازار ارز و سکه نشان می‌دهد که التهابات بازار فروکش کرده است و با افت قیمت‌ها وضعیت تقاضا نیز متعادل شده است.

به گزارش ایسنا، بعد از تب و تاب بازار ارز در هفته گذشته قیمت دلار با روند نزولی همراه شده و وضعیت تقاضا برای خرید هم فروکش کرده است.

بازار ارز در اواسط هفته گذشته دستخوش تحولات زیادی شد؛ به طوری که نرخ دلار به ۵۰۰۰ تومان نزدیک شد که بالاترین نرخ برای دلار تاکنون بود. از طرف دیگر تقاضا برای خرید دلار با شیب تندی رو به افزایش بود و این تصور در میان خریداران ایجاد شد که قیمت دلار به سرعت مسیر افزایشی را طی خواهد کرد و طبییعتا در این شرایط تعدادی از مردم به دلیل اینکه ارزش پول‌شان پایین نیاید اقدام به خرید ارز کردند و همین مسئله باعث شد که صف‌های طولانی مقابل صرافی ها شکل بگیرد که خود عاملی برای دامن زدن به افزایش قیمت بود.

اما از روز چهارشنبه شرایط بازار متفاوت شد. پلیس پایتخت برای مقابله با اخلال‌گران بازار اقدام به پلمب ۱۰ صرافی کرد و به چندین صرافی دیگر هم اخطار داد. از همین روز قیمت‌ها معکوس و روند صعودی نرخ دلار متوقف شد.

بررسی ها از وضعیت بازار امروز در نخستین روز هفته نیز نشان از این دارد که از التهابات کاسته شده است و علاوه بر اینکه قیمت ها کاهش یافته، تمایل به خرید ارز نیز پایین آمده و مشاهدات از بازار ارز، ‌ حاکی از این است که آرامش نسبی به بازار برگشته است و تقاضا برای خرید ارز و سکه متعادل شده است.

به گفته برخی از صرافی ها، دیگر خبری از صف های طولانی نیست و خرید و فروش ارز و سکه تقریبا به شرایط قبل از گران شدن دلار برگشته است.

طبق آخرین مشاهدات از صرافی های خیابان فردوسی و چهارراه استانبول تهران، دلار آمریکا به طور متوسط ۴۶۸۹ تومان خریداری و ۴۶۹۹ تومان به فروش می رسد که در مقایسه با قیمت سه شنبه هفته گذشته نزدیک به ۳۰۰ تومان کاهش دارد.

به طور معمول بازار سکه نیز از بازار ارز تاثیر می پذیرد و در شرایطی که بازار ارز آرام شده است، این آرامش به بازار سکه هم سرایت کرده و التهابات در این بازار هم کاسته شده است.

سکه تمام که در هفته گذشته به بالاترین قیمت خود در تاریخ یعنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده بود، اکنون یک میلیون و ۵۴۵ هزار تومان خریده و یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که حدود ۶۰ هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته کاهش قیمت دارد.

در مجموع شرایط بازار حکایت از آن دارد که توجه افکار عمومی همچنان بازار ارز را زیر ذربین دارند و نوسانات بازار را با دقت دنبال می کنند اما آنچه به نظر می رسد این است که مانند آنچه در سال ۹۰ رخ داد، عده‌ای در این شرایط بی ثبات بازار سودهای کلان بردند و عده ای هم یک شبه سرمایه خود را باختند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۳
آنهایی که حرفه ای اند منتظر موج بعدی کاهش نسبی نرخ
دلار میمانند وبعد مجددا خرید میکنند واین پروسه بارها تکرار میشود به اینکار میگویند موج سواری!!!
باتوجه به افزایش سودبانکی به 20 درصد از فردا شاهد انتقال سرمایه ها از بورس به بانک ها و سقوط شاخص کل خواهیم بود
بدبخت شدم دلارآمدزیر۴۷۰۰ تومان دقیقا ۴۶۹۹ تومان !!!!!!!!!!
همینه دیگه! کسی باورش نمیشه صرافی ها حداقل قسمتی از عامل افزایش قیمت دلار هستند ولی در عمل میبینیم هستند
در مورد مسکن هم همینطوره. کسانی که فقط به بحث تئوری عرضه و تقاضا توجه می کنند باورشون نمیشه که بنگاه های املاک باعث گرانی مسکن هستند ولی واقعا اینطوره. حتی در بدترین شرایط هم از چیزی که به اون نرخ بازار میگن و کاملا هم من درآوردی است عدول نمیکنن. اگه بنگاه های املاک حذف بشن واقعا بسیاری از التهابات قیمت مسکن تا حد زیادی فروکش میکنه
عامل اصلی اخلال در بازار ارز صرافیها و دلالان وابسته به اونهاست. اگر در روزهای پر تب و تاب به بازار بروید این امر برای شما اثبات می شود.
والله امروز که دلار همه جا 4780 تومن بود، چه تهران و چه شهرستان. از هر صرافی هم پرسیدیم میگن سایت ها اجازه ندارن نرخ واقعی بزنن. شما بگید 4699 تومن کجا میدن؟!
دلار ٣٧٠٠ بود نه ٤٧٠٠ كه خوشحالي ميكنيد كه ارزان شده
متاسفانه رفتاربانك مركزى كاملاسينوسى است وتمايل به كاهش شديدقيمت نداره
الان كه بازار راحدشده باز تزريق ارز روبه بازاركم كرده!!
بانك مركزى اگه امروزارزكافى تزريق كرده بودمى تونست قيمت رو تا ٤٥٠٠ هم پايين بياره، ضمنابانك مركزى وقتى قيمت ميادپايين بايدبخره تابتونه مديرت فعال ترى داشته باشه
دلار هزار تومن گرون شده الان پنجاه تومن ارزون میشه هی میگید؟
دلارهمچنان درمرز۴۷۰۰ تومان است البته کسی فروشنده نیست
صف های خریدجمع نشدکسی فروشنده نیست !!!
کیلویی بالا رفت گرمی پایین آمد،ذوق مرگ نشیم یک موقع
دولت باید کسانی رو که بیرحمانه و ناجوانمردانه تو این آشفته بازار داشتند پول پارو میکردند رو شناسایی کنه و جوری جریمه و نقره داغشون بکنه که دیگه هوس ماهیگیری از آب گل آلود رو نکنن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان