بازدید 2650
رئیس جمهور در سفر به هند:

ایران برای توسعه منابع طبیعی‌اش از هند کمک می‌گیرد

رسانه‌های هندی نوشتند رئیس‌جمهور ایران گفت ایران غنی از نفت و گاز آماده است تا منابع طبیعی اش را با هند برای توسعه آنها به اشتراک گذارد.
کد خبر: ۷۷۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 17 February 2018

رسانه‌های هندی نوشتند رئیس‌جمهور ایران گفت ایران غنی از نفت و گاز آماده است تا منابع طبیعی اش را با هند برای توسعه آنها به اشتراک گذارد.

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های هندی، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران گفت: ایران غنی از نفت و گاز آماده است تا منابع طبیعی اش را با هند برای توسعه آنها به اشتراک گذارد.

«ایران غنی از نفت و گاز طبیعی است و آمادگی دارد تا منابع طبیعی خود را با هند برای توسعه و ارتقا به اشتراک بگذارد.»

ایران یکی از صادرکنندگان بزرگ نفت به هند است؛ این درحالی است که تقاضای نفت و وارداتاین کالای اساسی در هند برای تامین تقاضای سوخت در این کشور در حال افزایش است.

روابط انرژی هند و ایران این اواخر با کاهش واردات نفت خام ایران از سوی دهلی‌نو اندکی تیره شده است. هند گفته بود که واردات نفت از ایران را در سال مالی منتهی به مارس 2018 حدود 20 درصد کاهش خواهد داد زیرا ایران امتیاز توسعه میدان گازی «فرزاد ب »را به شرکت‌های هندی نداده است.

بر اساس آمار موسسه تامپسون رویترز، سال گذشته، واردات نفت هند از ایران به رکورد 4.37 میلیون بشکه در روز رسید که 1.8 درصد بیش از میزان واردات سال 2016 بود.

عراق سال گذشته با سبقت گرفتن از عربستان، برای نخستین بار به بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت هند تبدیل شد. ایران با صادرات به طور متوسط 471 هزار بشکه در روز سومین تامین‌کننده نفت هند در سال 2017 بود که اندکی از سال 2016 کمتر بود.

اما در فاصله آوریل تا دسامبر 2017، نه ماه نخست سال مالی هند، واردات نفت این کشور از ایران نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 18 درصد کاهش یافت و به طور متوسط به 427 هزار بشکه در روز رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار