بازدید 4098

رفراندوم تاکتیک رئیس‌جمهور برای انداختن توپ به زمین مجلس و مردم

عضو فراکسیون ولایی مجلس، معتقد است: رئیس‌جمهور به دنبال عدم تصمیم‌گیری در خصوص برخی مشکلات پیش‌روی دولت بوده لذا با طرح رفراندوم خواهان انداختن توپ به زمین مجلس و مردم است.
کد خبر: ۷۷۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 17 February 2018

سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص پیشنهاد رفراندوم رئیس جمهور، گفت: بر اساس اصل 59 قانون اساسی می‌توان مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را با تصویب مجلس از راه همه‏‌پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم حل کرد لذا رفراندوم نوعی نحوه قانونگذاری است که مجلس به عنوان قانونگذار این اختیار را به مردم می‌دهد تا خود درباره مشکلات تصمیم‌گیری کنند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رفراندوم دیگر مربوط به قانون اساسی است که در اصل 177آمده؛ به نوعی که شورای بازنگری قانون اساسی تشکیل و اصلاحات انجام می‌شود و سپس قانون اساسی به رفراندوم گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه آقای روحانی به عنوان فردی آشنا با علم حقوق به دنبال موضوعی دیگر از طرح برگزاری رفراندوم است، افزود: رئیس‌جمهور به دنبال عدم تصمیم‌گیری در خصوص برخی مشکلات پیش‌روی دولت بوده لذا توپ را به زمین و میدان مجلس و مردم است.

ابطحی با یادآوری اینکه آقای روحانی خود منتخب مردم با اخذ 24 میلیون رأی است، گفت: مطالبات مردم از شخص رئیس‌جمهور بوده و وی به عنوان رئیس قوه مجریه با بالاترین بودجه در اختیار باید به مردم پاسخگو باشد اما برای فرار از پاسخگویی فرافکنی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسائل اقتصادی چون افزایش بنزین که مجلس به شدت با آن مخالفت کرده را نمی‌توان از طریق رفراندوم مطرح کرد، در حقیقت موضوعات مورد نظر رئیس‌جمهور در مجلس و دولت قابلیت بررسی و حل شدن دارد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برگزاری رفراندوم تنها ایجاد جو و پرداختن به حواشی است که روان مردم را پریشان خواهد کرد، مردم با حضور میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن پایداری خود به کشور و نظام جمهوری اسلامی را نشان دادند لذا در راستای قدردانی از ملت باید از دعواهای سیاسی و جناحی دست برداشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل