بازدید 4985

خشم آمریکا از مشارکت ایران در بازسازی عراق

کد خبر: ۷۷۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴ 16 February 2018
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه مشارکت ایران در روند بازسازی عراق هشدار داد و در ادعایی پوچ و به دور از واقعیت گفت: «ایران به هرکجا می رود، دردسر و مشکلات را به دنبال خود می آورد».

به گزارش مهر به نقل از فری بیکن، «هیثر نائورت» روز پنج شنبه علیه مشارکت ایران در روند بازسازی عراق هشدار داد و در ادعایی بی پایه و به دور از واقعیت گفت که «ایران به هرکجا می رود، دردسر و مشکلات را به دنبال خود می آورد!»

این ادعای واهی نائورت در واکنش به پرسش خبرنگاری در خصوص نقش آمریکا در روند بازسازی عراق مطرح شد. نائورت در این باره گفت که آمریکا قصد ندارد بر پروژه های بزرگ تمرکز کند و به جای آن، کشورهای همجوار عراق را به ایفای نقش در این فرآیند وادار خواهد کرد.

خبرنگار مزبور در ادامه با اشاره به سخنان معاون وزیر خارجه ایران در خصوص مشارکت تهران در روند بازسازی عراق، خواستار توضیح نائورت در این باره شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در پاسخ به این پرسش ادعا کرد: «آنها [ایران] همواره در تلاشند تا هم در منطقه و هم سایر نقاط نفوذ و پایگاه بیشتری بدست آورند. ایران هرکجا می رود، دردسر و مشکلات را به دنبال خود می آورد!»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل