بازدید 3688

رشوه پاریس به واشنگتن با درخواست نظارت بر برنامه موشکی ایران

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس معتقد است فرانسه برای حفظ برجام و حفظ رضایت ترامپ ناچار است هم از برجام حمایت کند و هم مواردی همچون نظارت بر برنامه موشکی ایران را طرح کند که خط قرمز ما بوده اما برای آمریکا خوشایند است.
کد خبر: ۷۷۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 15 February 2018

 

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات اخیر ماکرون که خواستار نظارت بین‌المللی بر برنامه موشکی ایران شده است، گفت: طی همین اظهارات ماکرون خواستار ادامه روند توافق هسته ای شده و برجام را معاهده قوی بین المللی می داند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: ماکرون می داند برجام جزء معتبرترین معاهدات بین المللی است و علاوه بر چند کشور اروپایی کشورهای مهمی همچون چین و روسیه نیز در آن حضور دارند از این رو نمی توان این معاهده را معمولی دانست و به راحتی آن را دچار چالش کرد.

وی در ادامه علت همزمانی بیان حمایت از برجام و ضرورت مذاکره درباره برنامه موشکی ایران را جلب رضایت آمریکایی ها عنوان کرد و افزود: اخیرا فرانسه دیدارهای بسیاری با طرف آمریکایی داشته و پاریس و واشنگتن سیاست های جدیدی را با یکدیگر دنبال می کنند و روابط آنها از سایر کشورهای اروپایی با آمریکا عمیق تر جلوه کرده است.

یوسفیان ملا اظهار داشت: از این رو ماکرون ناچار است تا همواره رضایت ترامپ را نگاه دارد و رشوه سیاسی به آنها بدهد لذا نظارت بر موشک بالستیک بر همین اساس مطرح می شود در غیر این صورت تا کنون کسی به انگلیس برای ساخت هواپیمای عمودپرواز یا به فرانسه برای ساخت میراژ خرده نگرفته است.

عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص بخش دیگری از اظهارات ماکرون مبنی بر مذاکرات منطقه ای برای تأمین امنیت در خاورمیانه، خاطرنشان کرد: قطعا این مذاکرات صرفا با متحدان این کشورها صورت می گیرد که آن هم نتیجه ای در بر نخواهد داشت چراکه کشورهای عضو ناتو هم امروز با یکدیگر در یک راستا حرکت نمی کنند و درگیری هایی دارند لذا تشکیل ترکیب مذاکره ای که بتواند این کشورها را کنار هم قرار دهد تا گفت وگو صورت پذیرد تقریبا امر محالی بوده و تلاش برای مذاکره صرفا شعار سیاسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل