بازدید 2891

نشریات دانشجویی باید به دور از تشریفات باشد

کد خبر: ۷۷۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 15 February 2018

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد: نشریه دانشجویی به معنای واقعی کلمه باید دانشجویی و به دور از تشریفات باشد.

به گزارش دانشجو، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در اختتامیه دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اظهار کرد: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان نشست و مراسم امروز برگزار شد، خوشبختانه برای جمع منتخب نیاز به توصیه و سخنرانی نیست، زیرا این افراد به همه مسائل اشراف دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: با توسعه فضای مجازی در دنیا آیا دیگر محلی برای نشریات مکتوب باقی می‌ماند یا خیر؟ به نظر من اگر همه دنیا را فضای مجازی بگیرد، باز هم نشریات مکتوب جایگاه خاص خودشان را خواهند داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: بعضی وقت‌ها نوشتن و کتابت یک مقاله سرآغاز و شروع یک تحول بزرگ است. اکثر حوادث بزرگ دنیا از نوشتن شروع شده است، بعثت ما هم از نوشتن شروع شد و در دنیا در حال حرکت است.

کلانتری یادآوری کرد: حضرت امام (ره) بار‌ها در مبارزه با طاغوت از قیام دلداری استفاده می‌کنند، زیرا مبارزه فقط برای خداست.

وی تصریح کرد: دانشجویان نسبت به کار خودشان ارزش قائل شوند و از نوشتن دست برندارند و از نقد هم نترسند. تا می‌توانند مقاله و یادداشت بنویسند و نوشتن را تمرین کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: برخی افراد با قلم در رسانه‌های خودشان انسان‌ها را نابود می‌کنند و متاسفانه بعضی دیگر از افراد نیز با زیرپا گذاشتن ارزش‌های اسلام می‌خواهند خودشان را معروف کنند و اسلام را زیرسوال ببرند؛ بنابراین از دانشجویان می‌خواهم که برای قلم و کتابت خودشان احترام و ارزش قائل باشند. قلم می‌تواند باعث رشد یا انحطاط شود، پس باید مراقب بود تا فریب افراد ساده‌لوح و دشمنان را نخوریم.

کلانتری تاکید کرد: نشریه دانشجویی به معنای واقعی کلمه باید دانشجویی و به دور از تشریفات باشد.

ارسال بیش از ۴ هزار نشریه به دبیرخانه جشنواره نشریات

در ادامه این مراسم، دکتر رضا نصیری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اواخر دی سال گذشته با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب، دکتر ولایتی به عنوان هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد. دانشگاه در یکسال گذشته مسیر تحولات را سپری کرده و تغییرات بسیار زیادی رخ داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد افزود: قطعا همه ما با یکسری مشکلات و کاستی‌هایی مواجه هستیم، اما ما برای برطرف کردن آن‌ها از هیچ اقدامی دست برنخواهیم داشت تا بتوانیم به آن نقطه مطلوب و مورد هدفمان دست پیدا کنیم.

نصیری نشریه دانشجویی را یکی از راه‌های تمرین نوشتن دانست و گفت: خوشبختانه آثار ارسالی نشریات دانشجویی به دانشگاه آزاد پررنگ بوده است و بیش از ۴ هزار نشریه به دبیرخانه ارسال شد و در داوری ابتدایی ۲ هزار و ۴۷۰ نشریه مورد ارزیابی قرار گرفت و تعدادی از آن‌ها نیز به عنوان نشریات برتر انتخاب شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار