بازدید 3462
اقتصاد در گذر زمان

از فرمانده کل قوا شدن رضاخان تا انتخاب روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۷۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 15 February 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

26 بهمن 1303، مجلس شوراي ملي فرماندهي كل قوا را از احمدشاه سلب و به رضاخان سردار سپه واگذار كرد.

26 بهمن 1311، حاج حسین‌آقا امین ‌الضرب، نماینده مجلس و رییس اتاق تجارت در سن ۶۲ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. وی در دوره اول مجلس نایب‌ رییس بود.

26 بهمن 1332، دکتر شاخت، کارشناس معروف اقتصادی آلمان به تهران آمد.

26 بهمن 1337، دکتر اقبال، نخست ‌وزیر در جلسه علنی مجلس لایحه ‌ای به قید سه فوریت تقدیم مجلس کرد. به موجب این لایحه کلیه اختیارات مدیرعامل سازمان برنامه به نخست ‌وزیر انتقال می ‌یافت. این لایحه در همان جلسه تصویب شد. ابوالحسن ابتهاج، مدیرعامل سازمان برنامه نیز هنگامی که از طرح و تصویب چنین لایحه ‌ای آگاهی یافت، سازمان برنامه را ترک کرد.

26 بهمن 1351، قیمت رسمی دلار اعلام شد. ارزش دلار به ۶۵/۷ ریال و کلیه ارزها نیز در بانک مرکزی و سایر بانک ‌ها کاهش یافتند.

26 بهمن 1353، در انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران دکتر طاهر ضیایی که سناتور نیز بود به ریاست کل انتخاب شد و مهندس عنایت بهبهانی هم به ریاست اتاق تهران برگزیده شد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر